Drgania silnika 1.4 16v
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
- Lokalizacja: katowice, sosnowiec
- Kontakt:
Drgania silnika 1.4 16v
Witam,
kupiłam ostatnio mojego golfika, wymieniłam w nim kompletny rozrząd, filtry, kable, oleje i płyny, a silniczek sobie drga przy niskich obrotach lub jak jest zimny. Te drgania nie są widoczne kiedy podniesie się maskę, ale trochę odczuwalne w kabinie, co strasznie mnie denerwuje. Słychać też podczas jazdy delikatne buczenie co jakiś czas.
Podłączyłam go w serwisie do komputera i pokazał dwa błędy sporadyczne:
-czujnik obrotów silnika - G28,
-nastawnik przepustnicy - V60.
Panowie serwisanci powiedzieli, że silniczek krokowy jest do wymiany.
Jako, że ja jestem zielona w temacie wnętrzności auta proszę o pomoc, bo nie chcę się sugerować jedynie opiniami "fachowców."
kupiłam ostatnio mojego golfika, wymieniłam w nim kompletny rozrząd, filtry, kable, oleje i płyny, a silniczek sobie drga przy niskich obrotach lub jak jest zimny. Te drgania nie są widoczne kiedy podniesie się maskę, ale trochę odczuwalne w kabinie, co strasznie mnie denerwuje. Słychać też podczas jazdy delikatne buczenie co jakiś czas.
Podłączyłam go w serwisie do komputera i pokazał dwa błędy sporadyczne:
-czujnik obrotów silnika - G28,
-nastawnik przepustnicy - V60.
Panowie serwisanci powiedzieli, że silniczek krokowy jest do wymiany.
Jako, że ja jestem zielona w temacie wnętrzności auta proszę o pomoc, bo nie chcę się sugerować jedynie opiniami "fachowców."
Ostatnio zmieniony ndz mar 07, 2010 10:45 przez nateczka, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114&start=0
nie jest to aż takie skomplikowane jak się może wydawać.
U mnie falują obroty i jak spadają to wszystko lata, czyszczenie nic nie dało, dzisiaj kupiłem nową przepustnicę, czekam za dostawą i zobaczę czy to jest przyczyną.
nie jest to aż takie skomplikowane jak się może wydawać.
U mnie falują obroty i jak spadają to wszystko lata, czyszczenie nic nie dało, dzisiaj kupiłem nową przepustnicę, czekam za dostawą i zobaczę czy to jest przyczyną.
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
ja od pewnego czasu tak smo mam. dzisiaj drżał aż za bardzo. Jak siedzę w środku to te drgania czuć tylko jak dotykam kierownicy i dlatego dzisiaj tego unikałem b by mnie tam szlag trafił w końcu..... obroty nie falują tylko no drży auto na niskich obrotach. a to drżenie jak mówiłem wcześniej czuc tylko na kierownicy A jak otworzę maskę to trzęsie się cały silnik i słychać co jakiś czas takie pssssss pssssssssss i ciche przerwanie jakby się zadławiał
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
- Lokalizacja: katowice, sosnowiec
- Kontakt:
no właśnie obroty nie falują i silnik też widocznie nie drga, tylko w kabinie czuć, jednak drganie musi być na tyle małe, że osoba nie wtajemniczona (czyt. nie kierowca) tego nie odczuwa.
Przepustnica była czyszczona już przy wymianie części po zakupie autka.
I nie wiem, co zrobić ... czy wyminiać silniczek krokowy czy czujniczki, które wyszły podczas badania. Pomocy, bo strasznie mnie to denerwuje.
Dodam, że autko jakby mocy nie miało (wiem, że z natury nie ma, ale nie o to mi chodzi:) )
[ Dodano: 07 Mar 2010 09:50 ]
I może jeszcze jedna istotna informacja... facet skasował mi jakiś błąd i powiedzmy, że drgania są już prawie nie odczuwalne, ale powiedział, że za jakiś czas może to powrócić.
A wtedy najlepiej właśnie ten silniczek wymienić.
Przepustnica była czyszczona już przy wymianie części po zakupie autka.
I nie wiem, co zrobić ... czy wyminiać silniczek krokowy czy czujniczki, które wyszły podczas badania. Pomocy, bo strasznie mnie to denerwuje.
Dodam, że autko jakby mocy nie miało (wiem, że z natury nie ma, ale nie o to mi chodzi:) )
[ Dodano: 07 Mar 2010 09:50 ]
I może jeszcze jedna istotna informacja... facet skasował mi jakiś błąd i powiedzmy, że drgania są już prawie nie odczuwalne, ale powiedział, że za jakiś czas może to powrócić.
A wtedy najlepiej właśnie ten silniczek wymienić.
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
Hmm no właśnie jutro jadę robić klimę bo teraz przy ciepłej pogodzie jak załączyłem klimę to bardzooooo trzęsło mi całym autem.... nie wiem dlaczego więc to drżenie silnika może ma jakiś związek z klimą. Może napinacz bije i zakłóca jazde i działanie klimy ... zobaczymy mam nadzieje że sewris klimy ma ogrzewany warsztat gdzie to + 5 stopni jest ...żeby mi się kllima załączyła bo tak to nici..
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
- Lokalizacja: katowice, sosnowiec
- Kontakt:
Witam,
mi po diagnozę właśnie komputer postawił. że albo nastawnik przepustnicy albo czujnik obrotów silnika może być przyczyną.
Więc i u ciebie może coś pokaże. Z klimą też mi coś tam wyszło, ale powiedzieli, że to nie ma nic wspólnego.
Ostatecznie padło na wymianę silniczka krokowego. Bardzo chciałabym, wiedzieć dlaczego silniczek a nie czujniczki.
Może ktoś mi coś zasugeruje zanim wymienię pół auta
mi po diagnozę właśnie komputer postawił. że albo nastawnik przepustnicy albo czujnik obrotów silnika może być przyczyną.
Więc i u ciebie może coś pokaże. Z klimą też mi coś tam wyszło, ale powiedzieli, że to nie ma nic wspólnego.
Ostatecznie padło na wymianę silniczka krokowego. Bardzo chciałabym, wiedzieć dlaczego silniczek a nie czujniczki.
Może ktoś mi coś zasugeruje zanim wymienię pół auta
to dziwne u mnie przy padniętej przepustnicy jedynie nie można było zaadoptować i obroty poniżej 1200 nie schodziły, po drugie dlaczego od razu wymieniają bez czyszczenia? skasowali błąd czujnika sprawdzili czy nie powraca (na zapalonym silniku). Przy zgaszonym może wyświetlać błąd G28 pewnie dla tego wzieli się za przepustnicę.nateczka pisze:Ostatecznie padło na wymianę silniczka krokowego
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
- Lokalizacja: katowice, sosnowiec
- Kontakt:
tzn. u mnie jeszcze nic nie wymieniono, tak mi tylko zasugerowali, że to będzie TO.
Z tym czyszczeniem ... zasugerowali nowy, ale chciałam się poradzić, żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei ;/
przepustnica była czyszczona, tzn. tak mi powiedziano przynajmniej...
ostatnio drgał na początku, a potem już było to coraz mniej odczuwalne jak silnik troszkę pochodził (po skasowaniu błędu), obroty nie falują, ale sam fakt tych drgań doprowadza mnie do szału jak wsiadam.
Chyba zlecę komuś czyszczenie tej przepustnicy albo jakieś oględzinki chociaż, bo sama tego nie wykonam, albo ten silniczek wymienię.
Chyba,że ktoś zasugeruje mi tu coś jeszcze:)
Z góry przepraszam jeśli moje wypowiedzi są niejasne lub mało fachowe, ale nie jestem biegła w takiej tematyce
Z tym czyszczeniem ... zasugerowali nowy, ale chciałam się poradzić, żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei ;/
przepustnica była czyszczona, tzn. tak mi powiedziano przynajmniej...
ostatnio drgał na początku, a potem już było to coraz mniej odczuwalne jak silnik troszkę pochodził (po skasowaniu błędu), obroty nie falują, ale sam fakt tych drgań doprowadza mnie do szału jak wsiadam.
Chyba zlecę komuś czyszczenie tej przepustnicy albo jakieś oględzinki chociaż, bo sama tego nie wykonam, albo ten silniczek wymienię.
Chyba,że ktoś zasugeruje mi tu coś jeszcze:)
Z góry przepraszam jeśli moje wypowiedzi są niejasne lub mało fachowe, ale nie jestem biegła w takiej tematyce
witam:) mam podobny problem ze swoim Golfem Mk 4 1.4 16V, drgania silnika na biegu jałowym, nierówna praca silnika, drgania są odczuwalne na fotelu kierowcy, już nieco mniej po wymianie zużytej poduszki skrzyni biegów (problem jednak nie zniknał). Z pracy silnika można wywnioskować iż chwilami nie pali na jeden tłok-charakterystyczny dźwięk dopalania paliwa w katalizatorze. Dodaje iż samochód jest po wymianie świec i kabli zapłonowych.....
Jakieś pomysły....??
Jakieś pomysły....??
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
- Lokalizacja: katowice, sosnowiec
- Kontakt:
przepustnica wyczyszczona i nadal drga...raz bardzo raz mniej...
dodam, że jak silnik jest zimny drga bardziej, po przejażdżce jest to minimalne drganie (ale jest)
odczuwalne jest to gdy obroty są poniżej 1000, jak nacisnę gaz i się zwiększą to drgania ustają...
może to będzie wina czujnika obrotów???
proszę o jakieś nowe sugestie...
czy wyczyszczona przepustnica koniecznie wymaga adaptacji?? bo nie mam nikogo kto by to zrobil
dodam, że jak silnik jest zimny drga bardziej, po przejażdżce jest to minimalne drganie (ale jest)
odczuwalne jest to gdy obroty są poniżej 1000, jak nacisnę gaz i się zwiększą to drgania ustają...
może to będzie wina czujnika obrotów???
proszę o jakieś nowe sugestie...
czy wyczyszczona przepustnica koniecznie wymaga adaptacji?? bo nie mam nikogo kto by to zrobil
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości