Cały czas niedogrzany silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szarak354
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 03, 2010 18:29
Lokalizacja: Szczecin

Cały czas niedogrzany silnik

Post autor: szarak354 » śr mar 03, 2010 18:51

:cry: Witam wszystkich fanów golfa.Jestem nowy.Mam problem z niedogrzanym silnikiem.Golf3 1,6 ABU.Dochodzi do 70C i dalej nie idzie.Dzisiaj jechałem jakieś 16km i pupa 70C i nic.Próbowałem wszystkiego,termostat wymieniałem 2 razy najpierw wahler temp otw.84c,pupa,teraz wstawiłem orginalny kupiony w ASO i nic do 70C jedynie raz na długim postoju doszedł do 90c włączył sie wiatrak i zaraz spadł do 70.Termostat raczej odpada bo przy 70 dolny wąż zimny.Czujnik temp. też oryginał zresztą jakby tylko czujnik kłamał to normalnie bysie nagrzewał podczas jady do włączenia wiatraka a tak nie jest z resztą gdyby szwankowała wskazówka w zegarach to by było tak samo rozgrzewa sie wiatrak chodzi a na wskazówce np 70c z resztą kupel ma taki sam silnik i jak były mrozy po 12c to u niego po nie całych 2km już leciało lekko ciepłe powietrze a u mnie dopiero było lekko ciepłe po prawie 8km.już mi ręce opadają co to może być dodam że pare miesięcy temu była zmieniana uszczelka pod głowicą.Słyszałem że nieraz jest fabryczna wada że niema wycięć na wszystkie kanały olejowe czy na wodne też sie zdaża i czy przypadkiem jak by nie było pełnego krążenia to by sie nie przegrzewał czy może pompa wody szwankuje?sorki że tak sie rozpisałem ale chciałem dokładnie opisać pozdrawiam



piotrw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt lip 08, 2005 13:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: piotrw » śr mar 03, 2010 19:04

Witam...

Próbowałeś może zmierzyć temperaturę w zbiorniczku za pomocą termometru?

Pozdrawiam
Piotr W.



szarak354
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 03, 2010 18:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szarak354 » śr mar 03, 2010 19:23

piotrw pisze:Próbowałeś może zmierzyć temperaturę w zbiorniczku za pomocą termometru?
tak róznica między wskazówką jakieś 2st na termometrze 68 na zegarach 70 niewiem nie daje mi spokoju ta wymiana uszczelki czy to może mieć jakiś związek z tym? no i może pompa



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr mar 03, 2010 19:53

A po wymianie uszczelki pod głowicą i rozpięciu rozrządu to zapłon był ustawiony na lampę stroboskopową.
To normalny objaw że gdy zapłon jest za bardzo opóźniony to silnik się przegrzewa,
a gdy zapłon jest zbyt wczesny to silnik się nie dogrzewa.

Podstawowe prawa silnika iskrowego :bajer: Dla mnie przy takich objawach i dwukrotnej wymianie termostatu to tylko źle ustawiony (zbyt wczesny) zapłon


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 03, 2010 19:56

ewentualnie moze byc tak ze zarówno stare termostaty jak i te dwa nowe były wsadzane bez uszczelki.



szarak354
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 03, 2010 18:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szarak354 » śr mar 03, 2010 19:59

sas_gti pisze:były wsadzane bez uszczelki.
uszczelki odpadają sam wymieniałem termostaty i czujnik ale dzięki za sugestje

[ Dodano: 03 Mar 2010 19:02 ]
mariusz75 pisze:to zapłon był ustawiony na lampę stroboskopową.
tak był ustawiany lampą sam widziałem bo to robili znajomi szwagra ale pewnie ni oznacza to że mogli ustawić nie dokładnie chyba że lampą nie da rady żle ustawić a tak to ile kosztuje ustawienie zapłonu?



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr mar 03, 2010 20:05

To zaznacz miejsce w którym jest teraz i opóźnij go tak na próbę i się przejedź aby sprawdzić jak wtedy nagrzeje się auto.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

szarak354
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 03, 2010 18:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szarak354 » śr mar 03, 2010 20:11

mariusz75 pisze:To zaznacz miejsce w którym jest teraz i opóźnij go tak na próbę
ok zbyt wielkiej wiedzy ni mam więc patrząc z boku auta od kierowcy to kopułkę przekręcić w lewo czy w prawo?



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » śr mar 03, 2010 20:17

W lewo


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

szarak354
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 03, 2010 18:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szarak354 » śr mar 03, 2010 20:20

krisss.79 pisze:W lewo
ok jutro sprawdze a nie wiesz jaki jest koszt ustawienia zapłonu?



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » śr mar 03, 2010 20:21

Ja placilem 20 zl ale do 50 zl musisz liczyc

[ Dodano: 03 Mar 2010 19:23 ]
Kolego a podmien od kogos czujnik temp i wtedy zobaczysz co dalej.Umnie tez pokazywal 70 C[czujnik oryginal],kupilem ori z aso i jest ok
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 20:23 przez krisss.79, łącznie zmieniany 1 raz.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

szarak354
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 03, 2010 18:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szarak354 » śr mar 03, 2010 20:27

krisss.79 pisze:Ja placilem 20 zl ale do 50 zl musisz liczyc

[ Dodano: 03 Mar 2010 19:23 ]
Kolego a podmien od kogos czujnik temp i wtedy zobaczysz co dalej.Umnie tez pokazywal 70 C[czujnik oryginal],kupilem ori z aso i jest ok
no ja też mam ori kupiony w ASO zresztą jak pisałem na początku na postoju jak sie włączył wiatrak to na wskazówce było 90st to czyli czujnik ok dzięki narazie za rady na forum zawze można liczyć na pomoc jutro zobacze co z tym zapłonem



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 03, 2010 20:29

kręcać aparatem w lewo przyspieszysz zapłon a nie opóźnisz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 03, 2010 21:00

No nie wiem czy kręcenie aparatem zapłonowym po to żeby silnik się lepiej rozgrzewał mam sens. Należy ustawić właciwie lampą i tak zostawić. A jeśli wentylator włączył sie przy 90 stopniach to za wczas by było, więc podejrzewam że licznik źle wskazuje i nic poza tym, złego się nie dzieje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 247 gości