Cały czas niedogrzany silnik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Cały czas niedogrzany silnik
Witam wszystkich fanów golfa.Jestem nowy.Mam problem z niedogrzanym silnikiem.Golf3 1,6 ABU.Dochodzi do 70C i dalej nie idzie.Dzisiaj jechałem jakieś 16km i pupa 70C i nic.Próbowałem wszystkiego,termostat wymieniałem 2 razy najpierw wahler temp otw.84c,pupa,teraz wstawiłem orginalny kupiony w ASO i nic do 70C jedynie raz na długim postoju doszedł do 90c włączył sie wiatrak i zaraz spadł do 70.Termostat raczej odpada bo przy 70 dolny wąż zimny.Czujnik temp. też oryginał zresztą jakby tylko czujnik kłamał to normalnie bysie nagrzewał podczas jady do włączenia wiatraka a tak nie jest z resztą gdyby szwankowała wskazówka w zegarach to by było tak samo rozgrzewa sie wiatrak chodzi a na wskazówce np 70c z resztą kupel ma taki sam silnik i jak były mrozy po 12c to u niego po nie całych 2km już leciało lekko ciepłe powietrze a u mnie dopiero było lekko ciepłe po prawie 8km.już mi ręce opadają co to może być dodam że pare miesięcy temu była zmieniana uszczelka pod głowicą.Słyszałem że nieraz jest fabryczna wada że niema wycięć na wszystkie kanały olejowe czy na wodne też sie zdaża i czy przypadkiem jak by nie było pełnego krążenia to by sie nie przegrzewał czy może pompa wody szwankuje?sorki że tak sie rozpisałem ale chciałem dokładnie opisać pozdrawiam
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
A po wymianie uszczelki pod głowicą i rozpięciu rozrządu to zapłon był ustawiony na lampę stroboskopową.
To normalny objaw że gdy zapłon jest za bardzo opóźniony to silnik się przegrzewa,
a gdy zapłon jest zbyt wczesny to silnik się nie dogrzewa.
Podstawowe prawa silnika iskrowego Dla mnie przy takich objawach i dwukrotnej wymianie termostatu to tylko źle ustawiony (zbyt wczesny) zapłon
To normalny objaw że gdy zapłon jest za bardzo opóźniony to silnik się przegrzewa,
a gdy zapłon jest zbyt wczesny to silnik się nie dogrzewa.
Podstawowe prawa silnika iskrowego Dla mnie przy takich objawach i dwukrotnej wymianie termostatu to tylko źle ustawiony (zbyt wczesny) zapłon
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
uszczelki odpadają sam wymieniałem termostaty i czujnik ale dzięki za sugestjesas_gti pisze:były wsadzane bez uszczelki.
[ Dodano: 03 Mar 2010 19:02 ]
tak był ustawiany lampą sam widziałem bo to robili znajomi szwagra ale pewnie ni oznacza to że mogli ustawić nie dokładnie chyba że lampą nie da rady żle ustawić a tak to ile kosztuje ustawienie zapłonu?mariusz75 pisze:to zapłon był ustawiony na lampę stroboskopową.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
To zaznacz miejsce w którym jest teraz i opóźnij go tak na próbę i się przejedź aby sprawdzić jak wtedy nagrzeje się auto.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
Ja placilem 20 zl ale do 50 zl musisz liczyc
[ Dodano: 03 Mar 2010 19:23 ]
Kolego a podmien od kogos czujnik temp i wtedy zobaczysz co dalej.Umnie tez pokazywal 70 C[czujnik oryginal],kupilem ori z aso i jest ok
[ Dodano: 03 Mar 2010 19:23 ]
Kolego a podmien od kogos czujnik temp i wtedy zobaczysz co dalej.Umnie tez pokazywal 70 C[czujnik oryginal],kupilem ori z aso i jest ok
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 20:23 przez krisss.79, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
no ja też mam ori kupiony w ASO zresztą jak pisałem na początku na postoju jak sie włączył wiatrak to na wskazówce było 90st to czyli czujnik ok dzięki narazie za rady na forum zawze można liczyć na pomoc jutro zobacze co z tym zapłonemkrisss.79 pisze:Ja placilem 20 zl ale do 50 zl musisz liczyc
[ Dodano: 03 Mar 2010 19:23 ]
Kolego a podmien od kogos czujnik temp i wtedy zobaczysz co dalej.Umnie tez pokazywal 70 C[czujnik oryginal],kupilem ori z aso i jest ok
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
No nie wiem czy kręcenie aparatem zapłonowym po to żeby silnik się lepiej rozgrzewał mam sens. Należy ustawić właciwie lampą i tak zostawić. A jeśli wentylator włączył sie przy 90 stopniach to za wczas by było, więc podejrzewam że licznik źle wskazuje i nic poza tym, złego się nie dzieje
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 247 gości