Cześć
Problem dotyczy samochodu kolegi. Był już u kilku ,,speców" w tym u jednego koło Sztumu, podobno gość zajmuje się TYLKO BMW i zna się na nich...w co osobiście jednak wątpię. Naciągnął kolegę już na nowe wtryski, wymianiał inne sprawy i poprawy brak. Opiszę problem, jaki pojawił się w jego BMW 330d, rocznik chyba 2003.
Silnik odpala fenomenalnie, gdy jest zupełnie zimny (nawet na bardzo dużym mrozie) lub nagrzany do normalnej temperatury roboczej. Jeśli podjedzie kawełek i silnik nagrzeje się do około 30-40 stopni, po zgaszeniu nie odpala. Kręci i jakby chciał załapać ale nie odpala, czasem załapie, natychmiast zgaśnie i wtedy już nic nie łapie podczas kręcenia. Jeśli pojedzie dalej, nagrzeje silnik do 90 stopni,może go gasić i odpalać bez problemu ile razy chce. Nie może jednak dopuścić aby silnik ostygł do około 70 stopni, gdyż wtedy także nie odpali. Musi w takiej sytuacji poczekać aż silnik wystygnie prawie do 20-30 lub mniej aby móc go odpalić.
Wg mnie sprawa dotyczy dawki paliwa, padł jakiś czujnik temperatury, na podstawie którego komputer ustala dawkę startową...ale mogę mylić się.
Czy jest ktoś na forum, kto zna te silniki lub problem i może pomóc?
Problem z odpalaniem ciepłego silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Problem z odpalaniem ciepłego silnika
Ostatnio zmieniony sob lut 27, 2010 18:38 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 2 razy.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Diagnoza ... prosta i podobna do usterek w VW .
1 co kolega musi zrobić to podjechać do kogoś kto w siedzi w BMW a dokładnie w ich elektronice i potrafi je diagnozować komputerkiem...
Tak jak napisałeś może być wina czujnika ... jak na moje oko - siedzi czujnik temperatury cieczy... niech odłączy wtyk - i przejedzie się jednocześnie sprawdzając czy problem się pojawia. Jak zniknie - to wiadomo - co wymienić...
1 co kolega musi zrobić to podjechać do kogoś kto w siedzi w BMW a dokładnie w ich elektronice i potrafi je diagnozować komputerkiem...
Tak jak napisałeś może być wina czujnika ... jak na moje oko - siedzi czujnik temperatury cieczy... niech odłączy wtyk - i przejedzie się jednocześnie sprawdzając czy problem się pojawia. Jak zniknie - to wiadomo - co wymienić...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Jak pisałem, kolega już był u ,,speców". Zwłaszcza jeden gdzieś z okolic Sztumu, który podobno ZAWODOWO zajmuję się tylko i wyłącznie BMW, już wymienił wtryskiwacze i coś innego. Ktoś może orientuje się, gdzie w tym modelu umiejscowiono czujnik, który może być odpowiedzialny za takie numery?
Ostatnio zmieniony ndz lut 28, 2010 20:04 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości