grucha awx do turba alh
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
grucha awx do turba alh
Potrzebuje info
czy podejdzie grucha od awx-a do turbiny alh
jak wygląda mocowanie obydwu gruszek?
czy różni się czymś
jakie są jeszcze różnice gruszek prócz wielkości?
dodam że stara jest do wymiany
czy podejdzie grucha od awx-a do turbiny alh
jak wygląda mocowanie obydwu gruszek?
czy różni się czymś
jakie są jeszcze różnice gruszek prócz wielkości?
dodam że stara jest do wymiany
co do tego to byłbym ostrożny, grucha większa, sprężyna pewnie też ale to wcale nie oznacza, że sprężyna będzie mocniejsza tzn. będzie miała większą siłę, trzeba porównać lub zasięgnąć info jakie jest podciśnienie wytwarzane przez tandem pompę w AWX a jakie w pompie vacuum w ALH bo to z pozoru korzystne rozwiązanie przeciw zapiekającym się łopatkom zmiennej geometrii może okazać się niekorzystne w przypadku gdy istnieje konieczność ustawiania łopatek w pozycji max doładowania - silna sprężyna będzie stawiała większy opór i podciśnienie nie będzie w stanie podciągnąć łopatek na max doładowanie ale z tego co mi się wydaje to charakterystyka sprężyny z AWX jest taka sama jak w ALH więc raczej niczego na tej zmianie nie osiągniesz.jaro860929 pisze:gruszka większa,
sprężyna również
ale dałem przypała, no przecież że wstawia się mocniejsze turba z PD i podciśnienie jest takie samo, a więc wychodzi na to, że kolega jaro860929 zostaje w punkcie wyjścia
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 11:48 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Osobiscie wydaje mi sie ze wielkosc gruchy nie powinna miec znaczenia tak samo jak moc sprezynki w niej. Oczewiscie do pewnych granic ktore latwo mozna zweryfikowac nawet reka naciskajac. Po pierwsze ze sztanga regulowana jest na podstawie odczytow z czujnika cisnienia doladowania i dalje przez ECU i elektrozaworek N75. Zreszta podcisnienie z vacu pompy tez jest rozne- zalezne od obr czy wciskamy pedal hamulca itd. Nie moga byc spadki podcisnienia drastyczne z racji nieszczelnosci przewodow czy siadajacej vac. Przeciez lopatki w turbo tez nie maja stalego oporu bo se przybrudzaja itd. Jeszcze w gre wchodzi czas reakcji(odpowiedzi)- czyli to co odczytuje ECU z czujnikow jest pomijalne bo to juz elektronika i trwa milisekundy oraz bezwladnosc turbiny i ukladu podcisnieniowego przestawiajacego sztange. Przeciez na logach mozna zaobserwowac jak cisnienie narasta i po chwili jest zbijane do wymaganej czy delikatne wahniecia w jedna i druga strone.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
to wydaje się logiczne ale jednak po co są one większe przy turbo w PD, przecież bezwładność pozostaje taka sama - to wynika z logów VP z turbo z PD ?wesol pisze:Osobiscie wydaje mi sie ze wielkosc gruchy nie powinna miec znaczenia
to już trochę mniejwesol pisze:tak samo jak moc sprezynki w niej
i kuźwa sam zachodzę w głowę po kiego czorta niemiaszki zastosowali większą gruchę przy tych samych wielkościach podciśnienia skoro na starych silnikach VP sztanga turbiny jest tak samo sterowana przy identycznym współczynniku wypełnienia sygnału z ECU do N75 jak w silnikach PD - co potwierdzają logi dynamiczne w modzonych silnikach VP z turbinkami z PD.
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 12:41 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
patrze dyskusja ruszyła
sama zmiana gruszki nie ma na celu przeciwdziałaniu zapiekania się kierownic
po prostu w starej grucha odbijała powoli nawet po czyszczeniu kierownic
to nie była wina vacum ani n75
grupa 11 w bs dobrze. ciśnienie szybko narasta ale wolno schodzi
grucha z zewnątrz wyglądała ok, trochę zabrudzona ale w dziurce był nalot rdzy, więc i w środku sprężyna wygląda pewnie nieźle
teraz przy rozbieraniu nie chce tej gruszki wsadzać i szukam innej
a starą rozbiorę i sprawdzę co tam siedzi
sama zmiana gruszki nie ma na celu przeciwdziałaniu zapiekania się kierownic
po prostu w starej grucha odbijała powoli nawet po czyszczeniu kierownic
to nie była wina vacum ani n75
grupa 11 w bs dobrze. ciśnienie szybko narasta ale wolno schodzi
grucha z zewnątrz wyglądała ok, trochę zabrudzona ale w dziurce był nalot rdzy, więc i w środku sprężyna wygląda pewnie nieźle
teraz przy rozbieraniu nie chce tej gruszki wsadzać i szukam innej
a starą rozbiorę i sprawdzę co tam siedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości