tłoki do 16v

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tunfan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 19, 2006 21:27
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

tłoki do 16v

Post autor: tunfan » czw lut 18, 2010 00:26

Witajcie , mam pytanko
czy oprócz tłoków od Audi S2 są jakieś inne silniki WAGa z których moge użyć tłoków do 1.8 16v z kompresorem ?? np czy z 1.8 T 180KM podejda ???? sprawa wyglada tak ze tłoki od S2 które kupiłem okazały się jedną wielką kupą i pilnie szukam czegoś konkretnego

pozdrawiam


VW Golf mk1 1.8 dx
VW Golf mk1 1.1
VW Golf mk1 1.6 td - próba z 1.8 16v g60 - umarł projekt ale wszystkie części leżą :)
VW Golf mk2 1.3 -dawca ...
VW Golf mk2 1.6 - 1.6 td - a teraz 1.9 TDI w trakcie

Pawel-t10:)
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 16, 2008 15:56
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Pawel-t10:) » czw lut 18, 2010 04:28

siemka. ja składam aktualnie 16v turbo i składam na tłokach z 9a trzeba rozwiercić blok pod te tłoki a następnie zebrać go bo wychodzi przy małe sprężanie na tych tłokach bo 9a ma większe wykorbienie niż KR. Do 1 bara powinny wystarczyć. Ogólnie powiem ci tak wydałem już z 7tyś i mi brakło pieniędzy i projekt chwilowo stanął do zebrania reszty pieniędzy a brakuje gdzieś z 4tyś. I nie kupuje nie wiadomo jakich drogich czesci tylko skadam na uzywkach. Wiec przygotuj sie na duze koszta jesli chcesz zlozyc 16v g60. Pozdrawiam i zycze powodzenia. :grin:


1.6PN-->1.8 16v KR+Digi1

tunfan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 19, 2006 21:27
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: tunfan » czw lut 18, 2010 11:07

ja wydalem tez juz sporo kasy i aktualnie brakuje mi tloków bo te co kupilem to mozna uzyc jako eksponaty na regale:)


VW Golf mk1 1.8 dx
VW Golf mk1 1.1
VW Golf mk1 1.6 td - próba z 1.8 16v g60 - umarł projekt ale wszystkie części leżą :)
VW Golf mk2 1.3 -dawca ...
VW Golf mk2 1.6 - 1.6 td - a teraz 1.9 TDI w trakcie

Pawel-t10:)
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 16, 2008 15:56
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Pawel-t10:) » czw lut 18, 2010 18:38

więc do 1 bara możesz wrzucić te z 9a. Był kiedyś temat na forum o tym. A jak nie to jakąś kucizne ale to już nie porównywalnie większe koszta. :bigok:


1.6PN-->1.8 16v KR+Digi1

tunfan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 19, 2006 21:27
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: tunfan » czw lut 18, 2010 21:03

no wiem ze byl ale mi chodzi tak bez zbednego rozwiertu silnika pod tloki tylko cos w stylu plug/play tak jak z tlokami od s2 :)


VW Golf mk1 1.8 dx
VW Golf mk1 1.1
VW Golf mk1 1.6 td - próba z 1.8 16v g60 - umarł projekt ale wszystkie części leżą :)
VW Golf mk2 1.3 -dawca ...
VW Golf mk2 1.6 - 1.6 td - a teraz 1.9 TDI w trakcie

Pawel-t10:)
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 16, 2008 15:56
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Pawel-t10:) » czw lut 18, 2010 21:35

plug/play to chyba tylko z s2 do doładowania. O innych nie słyszałem. :bajer:


1.6PN-->1.8 16v KR+Digi1

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » czw lut 18, 2010 21:51

tunfan, a Ty masz ten blok a konkretnie cylindry w idealnym stanie?Bez prożków itd ?

Wg mnie najlepszy i najdokładniejszy sposób to ten o którym mówił Pawel-t10:).


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw lut 18, 2010 23:57

Jak chcesz ładne, to ja mam takie z S2 na spylenie, razem z korbami s2 i całym osprzętem nowym z ASO niezbędnym do złożenia wszystkiego do kupy.

Ja robię motor na S2. Najpewniejsza opcja i właściwy stopień sprężania.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Pawel-t10:)
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 16, 2008 15:56
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Pawel-t10:) » pt lut 19, 2010 03:51

bugalon jak by mi się trafiły nadwymiarowe tłoki z s2 za taką kase jak tobie to też bym złożył na takich tłokach :grin: bo pod nominalne z s2 to teraż żadko który blok się nadaje po tylu latach eksploatacji :bajer: wszystkie praktycznie są z progami.


tunfan jeśli masz cylindry w idealnym stanie tz. bez progów to bierz komplecik od bugalona. Najlepsze rozwiązanie. Mój blok ma niestety progi :crazy:
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 03:52 przez Pawel-t10:), łącznie zmieniany 1 raz.


1.6PN-->1.8 16v KR+Digi1

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt lut 19, 2010 13:19

Pawel-t10:) pisze:bugalon jak by mi się trafiły nadwymiarowe tłoki z s2 za taką kase jak tobie to też bym złożył na takich tłokach :grin: bo pod nominalne z s2 to teraż żadko który blok się nadaje po tylu latach eksploatacji :bajer: wszystkie praktycznie są z progami.
Do złożenia silnika trzeba ciepliwości, również w poszukiwaniu gratów. Komplet oryginałów s2 z Mahle na nadwymiar udało mi się kupić za 1050 PLN (4 sztuki z piescieniami, sworzniami, zabezpieczeniami cechowane znakami VW audi). Obecna cena za sztuke to sporo powyżej 500PLN (w tym samym sklepie w ktorym jak kupowalem wczesniej komplet). Za porządne używki w nominale płaciłem 600 PLN (bez pierścieni, sworzni itd.. ). Zanim jednak pojawiła się taka cena, to czekałem na nią przez .... 10 miesięcy (obserwując cennik 2 razy w tygodniu).

Z kutymi korbowodami było podobnie. Cierpliwie czekałem na okazję (gdzies z 7 miesięcy czekania i sledzenia ogłoszeń/allegro). Efekt - komplet kutych korb za 1500 PLN.

Tak samo było ze śrubami ARP do głowicy. Za 400 wyrwałem.

Ludzie mają różne sytuacje. Czasem sprzedają coś ze stratą, czasem bez, bo sie dogadują z dostawcami, którzy się pomylili. Trzeba tylko czekać. Nie sztuka jest wywalić 5k za tłoki i korby a potem kolejne 5k na uszczelki i osprzęt.

Rachunki cały czas zbieram, ale aż się boję ich posumować. Przez ostatnie 3 lata wydawałem średnio na auto około 1K PLN miesięcznie a ciągle jestem jeszcze w polu (tyle ze moje całe auto będzie się legitymować wszystkimi nowymi częsciami - hamulcami, napędami, przgubami, polosiami, wózkami, wahaczami, zawieszeniem itd.)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt lut 19, 2010 14:05

Pawel-t10:) pisze:składam na tłokach z 9a trzeba rozwiercić blok pod te tłoki a następnie zebrać go bo wychodzi przy małe sprężanie na tych tłokach bo 9a ma większe wykorbienie niż KR. Do 1 bara powinny wystarczyć.
chciałbym zobaczyć choć jedno dobrze jeżdżące takie wykonanie



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt lut 19, 2010 15:42

Trzeba wiedziec gdzie szukac gratow, ja np. moge zalatwic komplet nowych kutych korb za 1500zl, szwedzkiej produkcji. Wlasciwie to wszystkie rodzaje korb do Vaga w dobrych cenach.



tunfan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 19, 2006 21:27
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: tunfan » sob lut 20, 2010 00:06

mam 2 bloki jeden od g60 i powiem ze stan no moze trudno uwierzyc ale naprawde cacy a ten od kr troche gorszy ale kompresje dobra trzymal


VW Golf mk1 1.8 dx
VW Golf mk1 1.1
VW Golf mk1 1.6 td - próba z 1.8 16v g60 - umarł projekt ale wszystkie części leżą :)
VW Golf mk2 1.3 -dawca ...
VW Golf mk2 1.6 - 1.6 td - a teraz 1.9 TDI w trakcie

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob lut 20, 2010 11:18

tunfan pisze:mam 2 bloki jeden od g60 i powiem ze stan no moze trudno uwierzyc ale naprawde cacy a ten od kr troche gorszy ale kompresje dobra trzymal
Jak blok od g60 masz w cycek stanie to bym sie nawet nie zastanawiał i włożył nominalne używane tłoki z S2 w połączeniu z czapką z 16V.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości