Sprzęgło lub skrzynia - pytania laika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sprzęgło lub skrzynia - pytania laika.
Cześć. Po primo to jestem technicznym laikiem, i dopiero wszystkiego się uczę, także bez nerwów proszę;P
Mam pewien problem. Ogólnie golfik śmiga bez zarzutu ale zauwazylem pewna rzecz, otóż czesto mimo wcisniecia sprzegla do konca przy wbijaniu z luzu na jedynkę skrzynia zgrzyta, np dotaczam się do świateł i wrzucam luz, auto staje, i potem gdy wbijam jedynkę objaw się pojawia (krotki zgrzyt przy zmianie biegu, potem wszystko okej, na innych biegach objawów brak). Co może być tego przyczyną? Silnik 1,9tdi, 90km
Mam pewien problem. Ogólnie golfik śmiga bez zarzutu ale zauwazylem pewna rzecz, otóż czesto mimo wcisniecia sprzegla do konca przy wbijaniu z luzu na jedynkę skrzynia zgrzyta, np dotaczam się do świateł i wrzucam luz, auto staje, i potem gdy wbijam jedynkę objaw się pojawia (krotki zgrzyt przy zmianie biegu, potem wszystko okej, na innych biegach objawów brak). Co może być tego przyczyną? Silnik 1,9tdi, 90km
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Moim zdaniem to synchronizator pierwszego biegu powolutku pada.
Zrób tak: - jak będziesz chciał włączyć Jedynkę tak jak zawsze to robisz to najpierw włącz dwójkę, a potem Jedynkę.
Stoisz na światłach , sprzęgło, włanczasz dwójkę potem zaraz Jedynkę i ruszasz.
Jak zgrzyt ustanie i nie będzie problemu z wbiciem jedynki to na bank synchronizator pierwszego biegu.
Zrób tak: - jak będziesz chciał włączyć Jedynkę tak jak zawsze to robisz to najpierw włącz dwójkę, a potem Jedynkę.
Stoisz na światłach , sprzęgło, włanczasz dwójkę potem zaraz Jedynkę i ruszasz.
Jak zgrzyt ustanie i nie będzie problemu z wbiciem jedynki to na bank synchronizator pierwszego biegu.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Witam,
minęło trochę czasu, do przebiegu można dodać jakieś 6 tysięcy. niestety problem nie zniknął, za to dość mocno się nasilił, dodatkowo pojawiły się problemy z wbijaniem 4 biegu (czasem nie chce wejść z 3 na 4), oraz problemy z wbijaniem wstecznego (albo sie blokuje, albo czasem wchodzi 1 zamiast wstecznego). czy to synchronizatory?
słyszałem że doraźną pomocą pozwalającą przejechać jeszcze kilkadziesiąt tysięcy kilometrow może być wymiana oleju w skrzyni na 75W90 GL-4, czy to prawda?
pozdrawiam
minęło trochę czasu, do przebiegu można dodać jakieś 6 tysięcy. niestety problem nie zniknął, za to dość mocno się nasilił, dodatkowo pojawiły się problemy z wbijaniem 4 biegu (czasem nie chce wejść z 3 na 4), oraz problemy z wbijaniem wstecznego (albo sie blokuje, albo czasem wchodzi 1 zamiast wstecznego). czy to synchronizatory?
słyszałem że doraźną pomocą pozwalającą przejechać jeszcze kilkadziesiąt tysięcy kilometrow może być wymiana oleju w skrzyni na 75W90 GL-4, czy to prawda?
pozdrawiam
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Sprawdź poduszkę skrzyni biegów czy nie jest zużyta. Proponuję też sprawdzić ilość płynu hamulcowego, jak jest za mało to dolać. Można też sprawdzić czy obwód sprzęgła nie jest zapowietrzony. Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów jak radzili koledzy. Jakie masz auto bo w MK3 olej o tej specyfikacji którą podałeś jest dopuszczalny.matutu pisze: minęło trochę czasu, do przebiegu można dodać jakieś 6 tysięcy. niestety problem nie zniknął, za to dość mocno się nasilił, dodatkowo pojawiły się problemy z wbijaniem 4 biegu (czasem nie chce wejść z 3 na 4), oraz problemy z wbijaniem wstecznego (albo sie blokuje, albo czasem wchodzi 1 zamiast wstecznego). czy to synchronizatory?
słyszałem że doraźną pomocą pozwalającą przejechać jeszcze kilkadziesiąt tysięcy kilometrow może być wymiana oleju w skrzyni na 75W90 GL-4, czy to prawda?
matutu, nasilające się problemy z włączaniem wszystkich biegów jeśli masz poziom oleju w skrzyni biegów jak potrzeba wskazuje albo na zapowietrzenie sprzęgła lub lub zwichrowaną tarczę sprzęgłową.
także najpierw sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów i jak tu jest wszystko w porządku to trzeba się za sprzęgło zabrać.
także najpierw sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów i jak tu jest wszystko w porządku to trzeba się za sprzęgło zabrać.
A u mnie pomogło coś całkiem innego!
Okazało się, że śruby trzymające linki idące od dźwigni biegów do skrzyni były poluzowane. Poluzowane były przy samej skrzyni biegów przy tym czarnym metalowym "cygngwajsie".
Do wyregulowania tego potrzebne są dwie osoby. Jedna sprawdza i ustawia dźwignię wewnątrz samochodu, a druga dokręca linki.
Po wyregulowaniu ustały problemy.
Okazało się, że śruby trzymające linki idące od dźwigni biegów do skrzyni były poluzowane. Poluzowane były przy samej skrzyni biegów przy tym czarnym metalowym "cygngwajsie".
Do wyregulowania tego potrzebne są dwie osoby. Jedna sprawdza i ustawia dźwignię wewnątrz samochodu, a druga dokręca linki.
Po wyregulowaniu ustały problemy.
witam panowie mam problem ze wstecznym biegiem przyjechalem dzisiaj z pracy i nie umialem wjechac pod male wzniesienie na wstecznym biegu zaczelo mi szarpac autem tak jakby cos slizgalo Na rownej powierzchni jedzie ale tez z problemami Za jakies 4godziny poszedlem sprobowac jeszcze raz i auto jechalo bez problemu a wiec pojechalem przejchalem jakies 8kilometrow i znowu problem z cofaniem wyglada tak jakby sie auto zagrzalo i robia sie te problemy prosze o pomoc Z GORY DZIEKUJE POZDRAWIAM
spróbuj najpierw po kombinować z linką od zmiany biegów nieraz wystarczy przestawić ja o kilka milimetrów i wszystko gra , tylko delikatnie odkręcaj żeby nie ułamać plastiku który jest odpowiedzialny za bieg wsteczny jedynkę i bodajże 3, jak nie pomoże to pewnie sprzęgło się kończy albo synchronizator
GOLF IV 1,9TDI; ROK PROD.1998; 90KONI; sprzęgło hydrauliczne.
Potrzebuję porady i pomocy w zdiagnozowaniu problemu z biegiem wstecznym. Skrzynia biegów oraz wbijanie biegu wstecznego na zimnym silniku nie sprawia żadnych kłopotów, wszystko funkcjonuje bez zarzutu. Jednak po przejechaniu kilkudziesięciu km (powyżej 10km) po zatrzymaniu i przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle "wrzucenie" biegu wstecznego powoduje powstanie słyszalnego zgrzytu oraz lekkie szarpnięcie. Pozostałe biegi od 1 do 5 "wchodzą" bez problemu i bezobjawiowo. Gdy samochód "ostygnie" ponownie bieg wsteczny jest wbijany bez problemu i bezobjawiowo. Wymiana oleju w skrzyni biegów również nie przyniosła rozwiązania problemu.Prosze o opinię i pomoc.
Potrzebuję porady i pomocy w zdiagnozowaniu problemu z biegiem wstecznym. Skrzynia biegów oraz wbijanie biegu wstecznego na zimnym silniku nie sprawia żadnych kłopotów, wszystko funkcjonuje bez zarzutu. Jednak po przejechaniu kilkudziesięciu km (powyżej 10km) po zatrzymaniu i przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle "wrzucenie" biegu wstecznego powoduje powstanie słyszalnego zgrzytu oraz lekkie szarpnięcie. Pozostałe biegi od 1 do 5 "wchodzą" bez problemu i bezobjawiowo. Gdy samochód "ostygnie" ponownie bieg wsteczny jest wbijany bez problemu i bezobjawiowo. Wymiana oleju w skrzyni biegów również nie przyniosła rozwiązania problemu.Prosze o opinię i pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 97 gości