Co to za silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

Co to za silnik

Post autor: kustyk » wt lut 02, 2010 08:49

Witam
Proszę o pomoc bo mi już ręce opadają.
W ubiegłym roku kupiłem golfa, na giełdzie. W dowodzie ma wpisany silnik 1.4, ale gość u którego kupiłem zarzekał się że jest to silnik 1.6. (po wymianie). Nie wierzyłem mu za bardzo ale po kilku dniach gdy podpiąłem autko pod laptopa u kumpla, okazało się że komputer też pokazuje silnik 1.6. Zacząłem wiec szukać po necie znalazłem zdjęcia i faktycznie sam wygląd też wskazuje na silnik 1.6 ABU.
Natomiast w sobotę odstawiłem auto do mechanika (walnienta uszczelka) i on zczytując kod silnika stwierdza że jest to 1.4

Jak to możliwe że nawet laptop podpięty pokazuje 1.6.

W sumie to sam silnik może i podobny do 1.4 ale kolektor dolotowy wraz z całym dolotem jest identyczny jak w 1.6 abu. Czy możliwa jest zamiana samego kolektora (może to jakiś składak z kilku różnych silników)


Proszę pomóżcie, jak najpewniej zidentyfikować ten silnik



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lut 02, 2010 09:03

silnik 1.4 ABD i 1.6 ABU sa niemal ze identyczne
musisz odczytac oznaczenie silnika z bloku - jest wybite pod aparatem zaplnowym
VAG pokazuje ze jest sterownik od 1.6
moze poprzedni wlasciciel zmienil caly silnik ze sterwownikiem silnka a moze zmienik tylko sterwonik silnika i uklad ssacy i twierdzi ze jest to 1.6
po zczytaniu oznaczenia z bloku silnika bedziesz wiedzial od ktorego jest blok silnika



kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

Post autor: kustyk » wt lut 02, 2010 09:08

Czyli blok jest od 1.4 :(
A czy sterownik, jeśli jest od 1.6 to nie powoduje większego spalania itp???



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lut 02, 2010 09:18

moze byc nawet mozliwosc ze auto jest slabsze przez ten sterownik
jezeli VAG nie pokazuje zadnych bledow z sonda - za bogata mieszanka lub za uboga to raczej jest ok



kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

Post autor: kustyk » wt lut 02, 2010 09:24

W sumie to najmocniejsze nie jest. Przy mocnym wciśnięciu pedału gazu trochę się zamula, ale byłem przekonany że to tylko wina LPG.

Kurcze teraz to mi zabiło klina. Co z tym zrobić? Czy wymieniać sterownik?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lut 02, 2010 09:31

tak jak pisalem
jezeli VAG nic nie mowi o mieszance to bym to zostawil
jezeli chesz juz wymieniac to trzebaby bylo sterownik wraz z calym dolotem - przpustnica powinna byc ta sama, co do wtrysku to trzebaby bylo sprawdzic
steownik znalazlbys pewnie do 100zl



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 262 gości