napiecie w zaworkach n75 i n18

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

erie85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 09:57
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

napiecie w zaworkach n75 i n18

Post autor: erie85 » pt sty 29, 2010 22:22

Witam, sprawdzałem właśnie napiecia przy czujnikach. Ten co na zdjeciach jest wyglada identycznie jak u mnie i ma taki nr 7.21895.00 - napiecie 5,97V- czy to jest n75 czy n18?? Bo troche nizej jest tez podobny zaworek o nr 7.21903.20 i 1H0 906 627 i do niego dochodzi praktycznie 12V-nie wiem co to za zaworek. Podpowiedzcie Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 29, 2010 22:31

obydwa elektrozawory to N75 (ciśnieniowe) i obydwa mają być sterowane napięciem 12V tzn. napięcie mają podpięte na stałe a sterownik steruje nimi masą.


Obrazek

erie85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 09:57
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Post autor: erie85 » pt sty 29, 2010 22:36

Sztomel pisze:obydwa elektrozawory to N75 (ciśnieniowe) i obydwa mają być sterowane napięciem 12V tzn. napięcie mają podpięte na stałe a sterownik steruje nimi masą.
Oba zdejcia dotycza tego samego zaworka tylko w innych ujeciach. Czyli napiecie w obydwu zaworkach powinno miec~12V?? Mierzylem na wylaczonym silniku przy wlaczonym zaplonie. A w ktorym miejscu znajduje sie n18?? dotyczy silnika 1Z 1,9tdi 90km 96rok. Ewentualnie jakis schemat moze ktos ma??
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 22:37 przez erie85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt sty 29, 2010 22:55

erie85 pisze:A w ktorym miejscu znajduje sie n18??
Przy filtrze powietrza ,odpuść sobie sprawdzanie n18 bo czy działa czy nie to nie ma wielkiego znaczenia .Steruje tylko recyrkulacją spalin.Natomiast N75 jest bardzo ważny .Jego niewłaściwe działanie powoduje przeładowywanie turbiny i przechodzenie kompa w stan awaryjny .Zasilanie zaworka raczej nigdy nie zawodzi ,zawodzi za to sam zaworek
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 22:56 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

erie85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 09:57
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Post autor: erie85 » pt sty 29, 2010 23:34

munior pisze:
erie85 pisze:A w ktorym miejscu znajduje sie n18??
Przy filtrze powietrza ,odpuść sobie sprawdzanie n18 bo czy działa czy nie to nie ma wielkiego znaczenia .Steruje tylko recyrkulacją spalin.Natomiast N75 jest bardzo ważny .Jego niewłaściwe działanie powoduje przeładowywanie turbiny i przechodzenie kompa w stan awaryjny .Zasilanie zaworka raczej nigdy nie zawodzi ,zawodzi za to sam zaworek
ale stojac przodem do autka to na lewo od filtra czy tuz pod rura ktora wchodzi do filtra bo tam tez jest jakis zaworek?? n75 to ten z tym czerwonym przewodem na rysunku(to nie moj silnik ale wydaje mnie sie ze taki sam)??Moze jednak pierw jeszcze przed wymiana tego zaworka wymienic przewody ktore wchodza do tego zaworka?? Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 23:39 przez erie85, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 30, 2010 00:14

na tej fotce co wkleiłeś, z lewej strony kolektora ssącego widać taki srebrny grzybek, z którego też z lewej strony wychodzi wężyk (ten grzybek jest dokładnie nad tą srebrną nalepką na pokrywie zaworów pomiędzy wężem odmy a wężykiem wychodzącym z kolektora ssącego, idąc za tym wężykiem z tego grzybka trafisz do elektrozaworu N18 bo ten srebrny grzybek to siłownik zaworu EGR.


Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob sty 30, 2010 00:24

erie85, to zdjecie co dales jest blednie opisane.
Wezyk od n18 biegnie od vacum pompy.
A od n75 to masz z rury ssacej ktora idzie od filtra do turbiny.

Podpisy N18 i n75 trzeba zamienic miejscami.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

erie85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 09:57
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Post autor: erie85 » sob sty 30, 2010 00:50

bradley pisze:erie85, to zdjecie co dales jest blednie opisane.
Wezyk od n18 biegnie od vacum pompy.
A od n75 to masz z rury ssacej ktora idzie od filtra do turbiny.

Podpisy N18 i n75 trzeba zamienic miejscami.
to ta kostka z m.in. czerwonym przewodem na rys. co idzie obok filtra powietrza to n18? mnie bo kodzie spisanym z obudowy wychodzi ze to n75- 028 906 283 oraz 7.21895.00



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 30, 2010 00:59

tak to N75, bradley napisał przecież, że ktoś błędnie opisał fotkę.


Obrazek

erie85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 09:57
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Post autor: erie85 » sob sty 30, 2010 14:49

Sorki ze ten temat tak draze ale pewne rzeczy mnie interesuja a nie moge do konca pojac. Na rysunku opisalem moj silnik 1Z 1,9tdi, a raczej zaworki. mam nadzieje ze juz dobrze zaznaczylem :) Zastanawia mnie taka rzecz. Przeczyscilem ten zaworek oznaczony na zdjeciu jako N75 preparatem WD40 oraz przedmuchałem sprezonym powietrzem, silnik podczas przyspieszania przestał sie zacinac ale cały czas slychac takie jakby "cykanie"-obojetne czy na wlaczonym samym zaplonie czy uruchomionym silniku.
I jeszcze jedna sprawa.
Mierzylem napiecia:
1) akumulator + oraz - ~14V,
2) - z czujnika n75, + z akumulatora, wyłączony zapłon, pomiar 12,6V
3) - z czujnika n75, + z akumulatora, włączony zapłon, pomiar 6,5V
4) - i + w czujniku N75, włączony zapłon 6,5V
5) - i + w czujniku N75, wyłączony zapłon 0V
6) - i + w czujniku N18, włączony zapłon 11,8V

Czy to "cykanie" oraz takie wartosci napiecia sa prawidłowe??
Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob sty 30, 2010 20:32

erie85 pisze:ale cały czas slychac takie jakby "cykanie"-obojetne czy na wlaczonym samym zaplonie czy uruchomionym silniku.
U jednych cyka u innych nie cyka .U mnie też cyka i jest ok


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

erie85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 09:57
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Post autor: erie85 » sob sty 30, 2010 21:41

munior pisze:
erie85 pisze:ale cały czas slychac takie jakby "cykanie"-obojetne czy na wlaczonym samym zaplonie czy uruchomionym silniku.
U jednych cyka u innych nie cyka .U mnie też cyka i jest ok
ale to musi cykac?? mnie na diagnostyce powiedzieli ze nie powinien. Na tygodniu wymienie go i sie wtedy okaze czy jest lepiej.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob sty 30, 2010 22:32

To jest elektrozawor i sobie cyka. U mnie przestaje cykac tylko wtedy jak przekrece na zaplon i nie bede odpalal samochodu to po jakims czasie przestanie cykac.
Cyka, dziala, jezdzi.


btw. tak w ogole to po co chcesz go wymieniac?
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 22:33 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob sty 30, 2010 23:13

bradley pisze:tak w ogole to po co chcesz go wymieniac?
No własnie?
erie85 pisze:Na tygodniu wymienie go i sie wtedy okaze czy jest lepiej.
lepiej czyli co ?Masz problemy z przeładowaniem ?Czy z cykaniem.Bo jezeli tylko z cykaniem i nic się poza tym nie dzieje to że tak powiem szukasz dziury w całym


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 140 gości