termostat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Krzysztof Oni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 06, 2005 18:00
Lokalizacja: Lublin

termostat

Post autor: Krzysztof Oni » ndz gru 11, 2005 15:48

mam krotkie pytanie odnosnie termostatu w 1.9td silnik AAZ.czy daje rade wymienic termostat bez kanalu lub podnosnika,bez spuszczania plynu,i gdzie szukac termostatu?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz gru 11, 2005 17:52

z tego co widzialem to tak jak i u mnie (silnik 1Z) masz termostat w obudowie pompy wodnej.

co za tym idzie bedzie cholernie ciezko zrobic to bez kanalu lub bez podnosnika (chociaz to akurat moze byc wykonalne)

jednak bez spuszczania plynu chlodzacego tego nie zrobisz bo jak tylko odkrecisz termostat caly plyn poleci wlasnie tamtedy.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » ndz gru 11, 2005 17:58

Nie da rady :( plyn musisz spuscic - najlepiej poluzowac pompe od wspomagania - najlepszy sposob zeby dstac sie do termostatu



Krzysztof Oni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 06, 2005 18:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krzysztof Oni » ndz gru 11, 2005 18:59

dzieki za informacje



raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » pn gru 12, 2005 00:21

wymieniałem go u siebie 2tygodnie temu.
Podnioslem auto z lewej strony na maxa na lewarku, podłozylem klocek dla bezpieczenstwa i wsunalem sie pod spod. Fakt niewygodnie ale po 2godzinach udalo mi sie wszystko rozlozyc i rozlozyc. I ci powiem ze drugi raz bym to zrobil w 30min hehee.

A ten termostat co siedzial byl zajebisty, nic na nim tej uszczelki nie bylo, woda leciala przez niego jak przez sito :)



Krzysztof Oni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 06, 2005 18:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krzysztof Oni » pn gru 12, 2005 19:02

dzieki za rade,u mnie nie cieknie tylko niedogrzewa silnika,dochodzi zaledwie do 70 st. w czasie jazdy,to moze troche poczekam az beda lepsze warunki do wymiany termostatu



Zbikra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:27
Lokalizacja: dom

Post autor: Zbikra » pn gru 12, 2005 19:46

Wymieniałem termostat w autku żony (pasek B4,silnik 2E ze wspomaganiem ukł. kierowniczego). Mam ten komfort, że mam dostep *#cenzura#* garażu z podnośnikiem. Trzeba zdejmować po kolei:
- plastikowa osłona (2 wkręty na klucz "8") - uwaga: nie w każdym aucie jest taka osłona;
- wykręcić śrubę napinacza paska napędu pompy (klucze "13" i "19") i zdjąć ten pasek;
- wykręcić trzy śruby mocujące obudowę pompy (2 x "13" biegnące pionowo i 1x "16" (!!!) biegnąca poziomo wzdłuż pompy)
W tym momencie stuknąłem raz młotkiem gumowym i pompa ładnie opadła w dół (trzymała się na przewodach olejowych) pięknie odsłaniając obudowę termostatu.
Po zdjęciu jednej połówki tej obudowy okazało się, że termostatu wcale nie było - jedynie sam oring !!!
Po założeniu termostatu (WAHLER) wszystko działa extra: po 5-7 minutach "puszcza" termostat (temp 88 - 90°C), przy 95 - 97° załącza się wentylator. Oczywiście w autku miłe ciepełko.
Pozdro.



Krzysztof Oni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 06, 2005 18:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krzysztof Oni » pn gru 12, 2005 20:27

przy okazji sprawdze jak jest u mnie,w 2E moze byc to troche inaczej rozwiazane,niemniej dzieki za wskazowki



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 282 gości