1Z dziwna sprawa ze sprzęgłem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1Z dziwna sprawa ze sprzęgłem.
Witam, kupiłem niedawno 1Z w kombi. Zauważyłem że sprzęgło zaczyna "uślizgiwać" ale tylko na 3,4,5 biegu od 1900-2500 obr/min. Nie dużo myśląc kupiłem komplet sprzęgła sachsa. Dziś wyjąłem skrzynię i okazało się że sprzęgło valeo prawie nowe ( docisk delikatnie przyjarany ) nr. tego sprzęgła: 684864(tarcza) i 684846(docisk). Tu pojawia się moje pytanie, czy to sprzęgło nie jest czasem od słabszego samochodu i nie daje rady przenieść momentu obrotowego? Sprzęgło jest suche i nie ma na nim śladu oleju, natomiast skrzynia jest cała ulana olejem wewnątrz ( nawet rozrusznik cały pływa). Tarcza valeo ma dwie duże sprężyny i dwie małe natomiast sachsa ma 4 duże. Czy to ma jakiś wpływ? Mam jeszcze jedno podejrzenie. Jak kupiłem auto migała kontrolka płynu hamulcowego. Było go ledwo co na dnie zbiorniczka. Jeśli wysprzęglik by się zapowietrzył, mógłby powodować "uślizgiwanie" się sprzęgła??. Pedał sprzęgła był ok, brało parę cm od podłogi. Sam już nie wiem co zrobić, doradźcie mi coś:)
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: 1Z dziwna sprawa ze sprzęgłem.
Możliwe że docisk nie odchodził do końca i pracowało na "półwysprzęglonym" - trzeba by było sprawdzić odległości - czy sprzęgło ma na tyle miejsca do pełnego odejścia - może się opierać z braku miejsca.Tego nie stwierdzisz po wysprzęgliku i po pozycji pedału.samsonb4 pisze:Witam, kupiłem niedawno 1Z w kombi. Zauważyłem że sprzęgło zaczyna "uślizgiwać" ale tylko na 3,4,5 biegu od 1900-2500 obr/min. Nie dużo myśląc kupiłem komplet sprzęgła sachsa. Dziś wyjąłem skrzynię i okazało się że sprzęgło valeo prawie nowe ( docisk delikatnie przyjarany ) nr. tego sprzęgła: 684864(tarcza) i 684846(docisk). Tu pojawia się moje pytanie, czy to sprzęgło nie jest czasem od słabszego samochodu i nie daje rady przenieść momentu obrotowego? Sprzęgło jest suche i nie ma na nim śladu oleju, natomiast skrzynia jest cała ulana olejem wewnątrz ( nawet rozrusznik cały pływa). Tarcza valeo ma dwie duże sprężyny i dwie małe natomiast sachsa ma 4 duże. Czy to ma jakiś wpływ? Mam jeszcze jedno podejrzenie. Jak kupiłem auto migała kontrolka płynu hamulcowego. Było go ledwo co na dnie zbiorniczka. Jeśli wysprzęglik by się zapowietrzył, mógłby powodować "uślizgiwanie" się sprzęgła??. Pedał sprzęgła był ok, brało parę cm od podłogi. Sam już nie wiem co zrobić, doradźcie mi coś:)
Sprężyny o których piszesz dotyczą zapewne tarczy - są to sprężyny tłumika drgań skrętnych i jako takie nie wpływają na poślizg(chyba że docisk opiera się o nie zamiast docisnąć na okładzinach).
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
nie zapomnij o wymianie uszczelniacza na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów (ok.35zł)samsonb4 pisze:natomiast skrzynia jest cała ulana olejem wewnątrz ( nawet rozrusznik cały pływa)
a co do ślizgania się sprzęgła, to ja bym stawiał na ten cieknący olej ze skrzyni, pisałeś, że nawet rozrusznik pływa, więc nie wierze, że ani kropla nie dostała się do tarczy sprzęgłowej, sprzęgło może wydawać się suche, bo obroty natychmiast rozchlapią olej po obudowie skrzyni,ale tarcza może być już nasączona i to wystarczy, warto jeszcze sprawdzić, czy nie cieknie z uszczelniacza na wale korbowym, a najlepiej wymienić obydwa uszczelniacze i sprzęgło, wtedy będziesz miał spokój
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości