1.4 AEX jaki ma naprawde stopien spr.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

1.4 AEX jaki ma naprawde stopien spr.

Post autor: spawacz » pt sty 22, 2010 21:18

Rozne zrodla rozne info, w jednych jest 9.2:1 , w innych 9.5:1 a jesxcze w innych 10:1 , jak jest naprawde, mierzyl ktos to moze?


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » pt sty 22, 2010 21:34




spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » pt sty 22, 2010 21:59

Hmm 9,2:1 wychodzi, dlaczego w/g wiki jest 10:1???


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt sty 22, 2010 22:04

spawacz pisze:dlaczego w/g wiki jest 10:1???
A kto pisze wiki?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 22, 2010 22:12

spawacz pisze:mierzyl ktos to moze
to się nie mierzy tylko oblicza, mierzy się ciśnienie spręzania a to co innego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » sob sty 23, 2010 00:57

A zalozysz sie ze da sie to zmierzyc? Tylko nie chce mi sie zalewac 1 garu olejem, i zaraz po obliczeniu proporcji wiedzial bym ile ma. Mnie obliczenia nie intersuja bo to nie zawsze wychodzi to co powinno, jak widze to wiem ze jest tyle i tyle a nie inaczej.,


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob sty 23, 2010 01:39

spawacz pisze:A zalozysz sie ze da sie to zmierzyc?
spawacz pisze:i zaraz po obliczeniu proporcji
Sam sobie zaprzeczasz :chytry:

Fizycznie nie da się tego zmierzyć ... to się oblicza

"Stopień sprężania. Jest to najistotniejszy parametr konstrukcyjny silnika. Wyraża się jako stosunek objętości komory roboczej w najwyższym i najniższym skrajnym położeniu tłoka. Im większy stopień sprężania tym wyższa wydajność energetyczna silnika"


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » ndz sty 24, 2010 02:15

Widzisz jaki jestes slaby, widac ze praktyka na poziomie miernym! Wykrecasz swiece tlok w GMP i zalewasz tam az w "dziurce" sie pokaze olej, pozniej tlok w DMP i to samo , robisz proporcje i masz st. spr. . Jakies niejasnosci jeszcze? I co jedyne "obliczasz" to jest ta proporcja jak juz sa wartosci oleju znane. 2x probujesz mnie zlapac za slowo , a ty najnormalniej w swiecie nie umiesz myslec.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 24, 2010 10:51

spawacz pisze:Jakies niejasnosci jeszcze?
Niejasności wprowadzasz ty, używając słów o nie odpowiednim znaczeniu...
Ostatecznie można nazwać tę metodę "mieszaną" bo i tak musisz obliczyć proporcje...
Ale oczywiście Ty wiesz najlepiej.. gdybyś jeszcze tylko wysławiać się odpowiednio potrafił... :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » ndz sty 24, 2010 23:06

spawacz, jak zalejesz olej także w gwincie świecy to będzie spore przekłamanie. To ma być czysty stosunek komory spalania przy GMP do całości przy DMP. Dodatkowa objętość miejsca na świece burzy cały ten stosunek.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 25, 2010 00:00

poza tym olej nie wypełni komory spalania do samej góry tylko do poziomu dziury po świecy co wyklucza możliwość obliczenia w ten sposób. Kolego spawacz, nie obraź się ale nie umiesz się przyznać do błędu, że stopień ci się pomylił z ciśnieniem, a teraz wymyślasz . Daj już spokój.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości