czy to turbo ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

czy to turbo ??

Post autor: bocznik » ndz sty 17, 2010 20:25

Czy to padło turbo?
zapaliłem pewnego ranka po 2 dniach postoju na mrozie mojego diesla i pojechałem, po okolo kilometrze zorientowalem sie że jest jakiś słaby co się potwierdziło przy zwiększaniu obrotów powyżej 2 tys. - nie bylo czuc przyspieszenia jakie bylo (dzieki turbo).
po przejechaniu paru km zgasilem silnik i zapalilem ponownie wtedy już miał zwiększoną moc.
czy mam sie rozglądać za nową sprężarką ? a może szukać czegoś innego ?

pytanie dodatkowe to czy jeśli takie coś się powtórzy to czy mogę kontynuować jazdę czy bezwzględnie wyłączyć silnik i na warsztat ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153678

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz sty 17, 2010 20:50

bocznik pisze:czy mam sie rozglądać za nową sprężarką ? a może szukać czegoś innego ?
Jeśli po ponownym odpaleniu moc wrócila to znaczy ze wcześniej złapał tryb awaryjny , trzeba by było podpiąc VAG i zczytac błedy jakie wyrzuci potem wykonac stosowne logi , bez tego trudno zgadywać co sie stało.
bocznik pisze:pytanie dodatkowe to czy jeśli takie coś się powtórzy to czy mogę kontynuować jazdę czy bezwzględnie wyłączyć silnik i na warsztat ?
Sterowniki są na tyle "mądre" jeśli wykryją jakąś nieprawidlowość to przełączą sie w tryb awaryjny aby "chronić motor, także jazde kontynuować możesz, ale trzeba by było problem zdiagnozować


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz sty 17, 2010 20:57

Zaworki podcisnieniowe mogly pozamarzac...wtedy notlauf fizycznie wymuszony :bigok:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » ndz sty 17, 2010 21:01

Jak koledzy już napisali, był to tzw. notlauf. jeżeli wpiszesz to hasło w wyszukiwarke, to dostaniesz dziesiątki stron o tym problemie ;)

jeździj dalej, jeżeli się powtórzy (zwykle na wyższym biegu przy bucie do podłogi) - raczje przy większej prędkości rzędu 120km/h to będziesz myślał nad usunięciem przyczyny (n75, zapieczone łopatki), jeżeli to, to nie masz co się przejmować ;)

a - i turbawka do wymiany na pewno od tego nie będzie :P



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz sty 17, 2010 21:41

Witam jest to notlauf spowodowany zapiekajacymi się łopatkami w turbinie lub uszkodzonym zaworek n75



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 175 gości