Sprawdzenie przkaźnika świec żarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sprawdzenie przkaźnika świec żarowych
Witam!
Mam problemy z odpalaniem, wymieniłem już świece, ustawiłem kąt wtrysku i dalej nic. Chciałem sprawdzić przekaźnik świeć, mam taki błąd:
"18027/P1619/005657 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground "
Do przekaźnika się dogrzebałem i wizualnie wydaje się być OK. Załamał mnie natomiast widok przewodów.. kilka zwisa niepodłączonych.. jakaś fruwająca wtyczka :/.
Jak sprawdzić czy świece się grzeją? Żarówką? Tak jak przy sprawdzaniu świec, tylko wpiąć się jakoś bezpośrednio w obwód od przekaźnika? Może listwę odłączyć i wpakować jeden przewód w listwę a drugi do świecy.. wtedy przekręcić stacyjkę i zobaczyć czy żarówka się zapali??
Mam problemy z odpalaniem, wymieniłem już świece, ustawiłem kąt wtrysku i dalej nic. Chciałem sprawdzić przekaźnik świeć, mam taki błąd:
"18027/P1619/005657 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground "
Do przekaźnika się dogrzebałem i wizualnie wydaje się być OK. Załamał mnie natomiast widok przewodów.. kilka zwisa niepodłączonych.. jakaś fruwająca wtyczka :/.
Jak sprawdzić czy świece się grzeją? Żarówką? Tak jak przy sprawdzaniu świec, tylko wpiąć się jakoś bezpośrednio w obwód od przekaźnika? Może listwę odłączyć i wpakować jeden przewód w listwę a drugi do świecy.. wtedy przekręcić stacyjkę i zobaczyć czy żarówka się zapali??
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Jak chcesz sprawdzić przekaźnik żarówką to wyjmij ten kapturek zakładany na świecę do niego podłącz jeden koniec żarówki a drugi koniec żarówki do masy. Tylko zrób to na zimnym silniku i na temperaturze mniejszej niż -5. I weź odpowiednią żarówkę.
A to że wymieniłeś świece to wiesz nie musi wcale oznaczać że są sprawne....
A to że wymieniłeś świece to wiesz nie musi wcale oznaczać że są sprawne....
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 13:47 przez poolak2006, łącznie zmieniany 2 razy.
O to właśnie mi chodziło.. zamiast kapturków mam jedną długą listwępoolak2006 pisze:Jak chcesz sprawdzić przekaźnik żarówką to wyjmij ten kapturek zakładany na świecę do niego podłącz jeden koniec żarówki a drugi koniec żarówki do masy.
CO rozumiesz przez odpowiednią żarówkę? Świece sprawdzałem jakąś 24V chyba 40Wpoolak2006 pisze:I weź odpowiednią żarówkę.
Czyli, że nowe świece i przepalone?poolak2006 pisze:A to że wymieniłeś świece to wiesz nie musi wcale oznaczać że są sprawne....
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
blm, a niby dlaczego maja byc przepalone!nowe. .To już musiał byś miec pecha Tak jak w drewnianym kościele cegła na głowe spadła!! . Zresztą sprawdzić możesz zwykła probówką zdejmując tą listwe i przykładasz do plusa AKU. krokodylka. A próbnik do króćca swiecy!! Powinna świećic. . . a odnośnie żarówki . to w miejśce tak jak pisze kol. poolak2006, tylko nie 24 V bo przecież instalacja jest 12V i zdejm wtyczkę z czujnika temp. silnika!!Czyli, że nowe świece i przepalone?
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
A co może się stać? Żarówka będzie słabiej świecić.. gdyby na odwrót to faktycznie żarówka by mogła nie przeżyć. Ale na moje instalacji nic nie grozi. Żarówka to zwykły kawałek wolframu przez który przepływa prąd. Jak będzie za niskie napięcie to będzie słabiej świecić.. efekt taki sam jak przy odpalaniu samochodu, gdy przygasają światła. Mylę się?
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości