Zamek w drzwiach, centralny. Ta zima mnie dobije.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Zamek w drzwiach, centralny. Ta zima mnie dobije.

Post autor: Gawior » pn sty 11, 2010 00:15

Witam. Przybywam z następującym problemem, a mianowicie przed chwilą musiałem jechać autem i otwierając drzwi uchyliłem przez przypadek szyby. Zamknąłem auto i dosunąłem szyby. Chciałem znowu otworzyć, a tu lipa. Kluczyk zaczął luźno chodzić w obie strony i żadnej reakcji. Otworzyłem drzwi od pasażera i ręcznie podniosłem rygiel. Jak wróciłem i chciałem zamknąć auto od drzwi pasażera, a tu centralny nie działa ( nie ma reakcji i nie słychać pompki ). No to ręcznie powciskałem rygle, a w drzwiach kierowcy nie da się wcisnąć rygla.
Co to może być ? Ta zima to mnie nerwowo wykańcza.
Jak sprawdzić pompkę na krótko ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 11, 2010 00:22

wioselko przy klamce do wymiany to raz, i to może wszystko (szukajka u dołu poda szczegóły). Wiesz o tym że rygiel kierowcy się wciśnie tylko na zamkniętych drzwiach? Tak próbowałeś?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn sty 11, 2010 00:30

Człowiek ciągle się czegoś uczy. O ryglu nie wiedziałem. Tak myślałem że to może być to "wiosełko", bo już o tym gdzieś słyszałem/czytałem, ale jeszcze nie miałem z tym styczności.

Dodam że podczas jazdy uchyliła mi się minimalnie szyba kierowcy, a nie mam bezpiecznika ( po wcześniejszych perypetiach z szybami wyjąłem do wiosny ). Z drzwi pasażera szyby ( przez przytrzymanie kluczyka na zamknięty ) się domknęły, ale centralny milczał. Z zamka kierowcy centralny działał chwilę przed złamaniem tego "wiosełka".
A jakiś czas temu ( dawno nie otwierałem z drzwi pasażera ) centralny działał zamykając/otwierając od strony pasażera.

O co chodzi: "szukajka u dołu poda szczegóły" bo nie kumaty jestem :p
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 00:32 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 11, 2010 00:42

Gawior pisze:O co chodzi: "szukajka u dołu poda szczegóły" bo nie kumaty jestem :p
u dołu strony jest wyszukiwarka ktorą użyj do wyszukiwania tematów o Twoim problemie na forum, w tym wypadku wpisz hasło wiosełko.
Czemu zamek ze strony prawej nie działa nie mam pojęcia na razie, skoro szyby się domkły to znaczy że włącznik i jego kable sa ok. Może masz pecha i jeszcze coś się stało. Słuchaj czy pomka chodzi czy miliczy, jeśli chodzi - to gdzieś pękł wezyk, jeśli milczy - po pierwsze sprawdź bezpieczniki 14 i 21 . Nie pomoże będziemy matwić się dalej. Zrób sobie najpierw porządek z lewą klamką.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn sty 11, 2010 01:53

Pompka milczy, a wężyki całe bo przy wcześniejszych naprawach przejrzałem chyba wszystkie i zabezpieczyłem na łączeniach, z resztą nie było z centralnym problemu do chwili dzisiejszego feralnego zamka. Jutro sprawdzę bezpieczniki bo wcześniej na to nie wpadłem.
A jak nie będą to bezpieczniki to jak sprawdzić pompkę na krótko ? Da się jakoś ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 11, 2010 15:39

podaj jej dodatkowym kablem plus najpierw na kabel zielony potem na szary. Ma zadziałać. Jeśli nie zadziała sprawdź czy jest masa na kablu brązowym, i stały plus na kablu czerwono chyba białym albo czarnym. Jeśli stały plus i masa jest a pompka nie zadziała po podaniu plusa na szary lub zielony to padła


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn sty 11, 2010 15:54

"Wiosełko" kupiłem oryginalne w sklepie VW. Ale ten haczyk jest szeroki i muszę go podpiłować ( u mnie był wąski i facet w sklepie powiedział że z wąskim już się nie dostanie ), ewentualnie cały komplet z bębenkiem za 90zł :p
Bezpieczniki są całe, a 14 nie mam bo wyjąłem wcześniej. Jak założę klamkę to napiszę co i jak, bo może centralny z zamka od str. kierowcy zadziała.



Awatar użytkownika
Adam204
...
...
Posty: 936
Rejestracja: czw maja 03, 2007 12:15
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk

Post autor: Adam204 » pn sty 11, 2010 16:11

Gawior pisze:"Wiosełko" kupiłem oryginalne w sklepie VW. Ale ten haczyk jest szeroki
teraz już wszystkie wiosełka są troszkę za szerokie u mnie miałem podobnie


Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn sty 11, 2010 17:29

Bo w oryginałach, a co za tym idzie nie występuje już ten wąski model ( trzeba podpiłowywać niestety, co zdziera tą ochronę żeby nie rdzewiało ). Podpiłowałem i zamontowałem bez problemu ( Dremel rządzi :d ). Ale ... :( teraz wkładka się przycina i trzeba "pogrzebać/poruszać" kluczykiem ( pierwszy raz smarowałem smarem silikonowym w sprayu i WD-40, ale się zacinało. Jeszcze raz rozmontowałem i dałem smar SASIC-a i tu też się zacina. Wcześniej, przed złamaniem "wiosełka" tak nie było, bynajmniej nie było to zauważalne ).
Co do centralnego to działa :/ po naprawieniu i zamontowaniu klamki. Czy od strony pasażera to nie wiem bo auto mam pod plandeką i od tamtej strony się nie dostawałem.



Awatar użytkownika
Adam204
...
...
Posty: 936
Rejestracja: czw maja 03, 2007 12:15
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk

Post autor: Adam204 » pn sty 11, 2010 17:54

ja dodam jeszcze tyle że u mnie po wymianie wiosełka to też się zacinało ale po wlaniu parę razy WD-40 przestało


Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn sty 11, 2010 21:35

Ja dodam że jestem debilem :D . Została mi sprężynka ( co jest na wiosełku gdzie wchodzi ono do zamka ) o której się skapnąłem po fakcie. Miałem ją w portfelu razem z uszkodzonym wiosełkiem jak jechałem do sklepu :p
Jutro wyjmę klamkę jeszcze raz i założę tą sprężynkę. Może przez to się tak przycina.

[ Dodano: 12 Sty 2010 16:04 ]
Sprężynka zamontowana ( między wiosełko, a ucho bębenka ). Co do zacinania się to bębenek był obrócony o 180st. od właściwej/wcześniejszej pozycji.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości