ladowanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

ladowanie

Post autor: VW Golf II » sob sty 09, 2010 20:00

Mam taki problem. W sumie w niczym on chyba nie przeszkadza ale zapytam się was.

Otóż, Czasem zdarza mi się tak, że gdy obroty spadną mi poniżej 1000 tj. około 900-950 na biegu jałowym to tez spada mi ładowanie i jest w okolicy 12.2 a gdy jest powyżej 1000 to jest wszystko ok. regulator wymieniany jakieś pół roku temu tak samo pierścienie ślizgowe szczotki. Ogólnie cały alternator był regenerowany. Pasek jest ok.

I nie wiem czy to tak ma być że czasem się tak zdarzy czy nie.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob sty 09, 2010 20:07

Moim zdaniem za duże obroty , powinny być ok. 800-850 i wtedy ładowanie powinno być ok. 14.4 V bez włączonych odbiorników prądu



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » sob sty 09, 2010 21:19

obstawiam na regulator, gdyż jeśli kupiłeś coś taniego to po tym okresie mógł się skończyć (znajomek tak miał nowy regulator padł mu po 5mc) ale chciał zaoszczędzić i jakąś taniość kupił następnie musiał ponownie tam zaglądać. :bajer:
nie warto oszczędzać na tym.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob sty 09, 2010 21:24

Czy po włączeniu zapłonu a przed włączeniem silnika - zaświeca się kontrolka ładowania? Moze być przyczyną brak wzbudzenia w wyniku braku przepływu z niebieskiego przewodu (z zegarów).
Dalej oczywiście regulator. I jeszcze jedna sprawa: uszkodzenie jednej z faz bądź jednej z diod alternatora - napięcie co prawda wytwarza prawidłowe ale znacząco później, przy wyższych obrotach!



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » sob sty 09, 2010 22:40

Zico63b, kontrolki sie normalnie swieca. Regulator ejst firmy bosch dalem za niego 50 zl. ale to sie czasem zdarza.

[ Dodano: 09 Sty 2010 21:42 ]
wojtas46, tak jest bez odbiornikow wlaczonych nawet jak spadna obroty ponizej 1000 to ladowanie jest ok. Tylko jak wlacze swiatla wszystkie dmuchawe i obroty spadna ponizej 1000 to czasem gdzies spadnie w okolice 12.20



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sty 10, 2010 01:27

Uszkodzenie regulatora w taki sposób jest mało możliwe (choć nie wykluczone), raczej jeśli się zepsuje to reguluje napięcie na poziomie, że tak się wyrażę, "na poziomie jaki sam regler uzna za stosowne" i obciążanie alternatora nie robi na nim wrażenia.
Inaczej przy uszkodzeniu a dokładnie niefunkcjonowaniu z różnych przyczyn jednej z faz: wówczas dopóki nie ma obciążenia, napięcie da się utrzymać na 14V ale gdy wystąpi spory pobór prądu - jedynie dwie fazy nie "wyrabiają" i zaczyna brakować mocy - napięcie spada.



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » ndz sty 10, 2010 14:32

Zico63b, tylko ze to się zdarza czasami. Raz na jakiś czas. I to nie zawsze. Jest też nie kiedy tak, że obroty spadną poniżej 1000 i ładowanie jest ok. a czasem gdzieś spadnie w okolice 12.20.

I nie wiem czy zostawić to czy nie.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sty 10, 2010 17:13

Takie okresowe braki ładowania wskazują na mechaniczne uszkodzenie: raz styka - raz nie... A ten cienki przewód do alternatora jest w porządku? Czasem wygląda ładnie, nawet przewodzi ale na postoju a w czasie jazdy, w wyniku przełamania wewnątrz izolacji, może ładowanie wariować.
No, nie wiem już. Naderwana masa silnika (ale były by kłopoty z rozruchem), może luz poosiowy alternatora?
Może na razie zostawić aż będzie lepsza pogoda, ale zrobić to trzeba - kto wie jak często jest to niedoładowanie i kiedyś braknie prądu w trasie.

O tym czy napięty jest pasek - nie muszę chyba pisać?
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 02:06 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » pn sty 11, 2010 01:42

Witam ja mam taki problem że gdy puści ssanie na moim 1,3 HK to jak spadają obroty z np 4tyś do 850.. to lecą jeszcze nizej tak do 500 i samochód zadrży z braku obrotów i przygasną swiatła, słabe ładowanie na tych obrotach.. w czym problem? co do wymiany? jakie koszty? Dzieki.
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 01:42 przez Johnatan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pn sty 11, 2010 01:49

Johnatan, alternator to takie urządzenie, które wymaga jakiś minimalnych obrotów żeby ładował... w Twoim przypadku 500 obr/min to jest za mało żeby w ogóle coś tam ładowało. I nie za bardzo mogę zrozumieć o co Tobie chodzi. Przez niskie ładowanie nie będą obroty spadały. Raczej bym szukał winy w okolicach gaźnika.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » wt sty 12, 2010 01:47

Kolego, ja w ogóle nie obwiniam ładowania. Napisałem że tak spadają obroty że auto nie ładuje. Wiec zadałem pytanie w czym moze być problem, to chyba oczywiste że ze silnikiem ale z czym konkretnie.. Pozdro


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 248 gości