Jak sprawdzić które łożysko jest uszkodzone ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jak sprawdzić które łożysko jest uszkodzone ???

Post autor: daszczyk » pn gru 05, 2005 19:38

Jak sprawdzić które łożysko jest uszkodzone ??? wiem że któreś z przodu tylko nie wiem czy lewe czy prawe ?? Jest jakaś metoda na ustalenie tego bo ciężko to wychwycic podczas normalnej jazdy.

pozdrawiam


Seba

wejlantf

Post autor: wejlantf » pn gru 05, 2005 19:41

owszem, metoda jest, a raczej dwie:
1. poszukać na forum poprzez opcję "SZUKAJ"
2. jechać na warsztat, bo i tak muszą Ci wymienić, przy okazji przed wymianą sprawdzą które padło
pozdrawiam



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn gru 05, 2005 20:16

Jak skręcasz podczas jazdy w lewo i zaczyna mocniej buczeć to oznacza że padło łożysko w prawym kole , dlatego że wtedy na prawe łożysko działają większe siły a lewe jest odciążane.W drugą stronę odwrotnie.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » pn gru 05, 2005 20:27

no dokładnie jest tak przy skręcaniu że raz mocniej wyje raz słabiej !!! jutro sprawdzę jak to przy tych skętach się dzieje !!! dzięki

pozdrawiam


Seba

barnej19

Post autor: barnej19 » pn gru 05, 2005 21:55

albo poruszaj kołem jak jast luz to wtedy będziesz go czuł tylko pamiętaj że sam nie załorzysz łożyska one z przodu są wprasowywane



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » pn gru 05, 2005 22:23

w każdym warsztacie mi to wymienią ?? każdy kowal ??? czy musi być jakiś poważniejszy serwis ze sprzętem ;)) ale kowale są na jednakowym poziomie wszędzie !! jakoś jeszcze nigdy nie byłem zadowolony z roboty mechaników.

pozdrawiam


Seba

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pn gru 05, 2005 23:16

Jedz do lepszego warsztatu to napewno zrobią ci to na prasie i bedzie lunio :grin: A jak pojedzie do kowala to też zrobie tyle ze nabije łożysko za pomocą młotka i rurki :jezor:



djset

Post autor: djset » pn gru 05, 2005 23:31

podnies samochod w gore i zakreć kołem raz prawym, a raz lewym i bedziuesz wiedzial ktore szumi i ktore do wymiany :)

[ Dodano: Pon Gru 05, 2005 22:32 ]
a drugi sposob jest taki, ze jak podniesiesz to sprawdz ktore ma luz, tzn poruszaj kołem i ktore puka to jest do wymiany. ale najlepiej wymien sobie oba ;)



fibolek

Post autor: fibolek » wt gru 06, 2005 00:19

Zawsze i tylko oba się wymienia.



djset

Post autor: djset » wt gru 06, 2005 10:47

fibolek pisze:Zawsze i tylko oba się wymienia.
nie zawsze i nie ma takiej potrzeby. chyba pomylilo ci sie z klockami hamulcowymi ;-)



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt gru 06, 2005 11:22

nie ma potrzeby wymienić obydwóch, ale jest to lepsze bo wtedy wiesz na czym jeździsz. ja wymieniłem jedno bo drugie było dobre i vwmanie spędziłem na warsztacie kilometr od pola namiotowego :crazy: .lepiej na warsztacie bo to dla kogoś kto ma prase godzinka roboty. najlepiej żeby wyjęli ci całą kolumne bez odkręcania zwrotnicy od amora, bo wtedy dobrze by było zrobić zbieżność.wymień to szybko żeby ci nie poszła piasta( moją wykończyło 50 km ) co do sprawdzenia to jak koledzy mówili powyżej, ale jak masz kaski troche to zmień oba, i nie żałuj na jakości łożysk, bo tanie są h...owe :grin:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » wt gru 06, 2005 11:38

ja też podłącze się do tematu.
jak skręcam w lewo to słychać wycie z tego co wyczytałem to prawe łozysko jest w tedy obciążone.
miałem mojego golfika na podnośniku i padło na praw łozysko tylko że jak jest podniesiony to nie działają takie siły jak podczas jazdy a wyłoi praktycznie tak samo. Czy może to byc jeszcze coś innego. pozdro


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

djset

Post autor: djset » wt gru 06, 2005 12:08

moment pisze:jak skręcam w lewo to słychać wycie z tego co wyczytałem to prawe łozysko jest w tedy obciążone.
siła odśrodkowa ;) obciąza zewnetrzne łozysko
raczej nic innego nie moze byc. łożysko wymien i juz :) jak nie masz szeroko rozstawionych kół (felgi z duzym ET) to mozesz jakies tansze kupic, ale jak masz szeroko rozstawione (felgi z malym ET) to kup lepsze, bo to gorszej jakosci sztbciej wykonczysz, choc podkreslam ze nie zawsze!
czasami te gorszej jakosci, wytrzymuja wiecej niz te oryginalne, ale to juz sporadyczne przypadki.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » wt gru 06, 2005 12:13

ja mam el 25 i 190/55/15 to małe i wąskie to nie cą :-P


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości