problem z czujnikeim ABS VW MK4 1,8 GTI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z czujnikeim ABS VW MK4 1,8 GTI
Witam! Mam malutki problem, po wymianie czujnika ABS kontrolka abs-u po odpaleniu gaśnie abs działa i po przejechaniu kilku metrów z powrotem się zapala oraz abs przestaje działać. Jaka może być przyczyna tego problemu? Może ktoś z was miał coś podobnego? Może nowy czyjnik jest felerny ( kosztował 40 zł :p )? Pozdrawiam i czekam na podpowidzi
Andrzej851
Bo łapie błąd i pewnie po dotknięciu pedała hamulca - może być czujnik hala na pompie ABS ale trzeba zrobić odczytandrze851 pisze:po wymianie czujnika ABS kontrolka abs-u po odpaleniu gaśnie abs działa i po przejechaniu kilku metrów z powrotem się zapala oraz abs przestaje działać.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 21:15 przez Rafał 82, łącznie zmieniany 1 raz.
a raczej:Rafał 82 pisze:Bo łapie błąd i pewnie po dotknięciu pedała hamulca - może być czujnik hala na pompie ABS ale trzeba zrobić odczytandrze851 pisze:po wymianie czujnika ABS kontrolka abs-u po odpaleniu gaśnie abs działa i po przejechaniu kilku metrów z powrotem się zapala oraz abs przestaje działać.
"
After ignition is switched on, the ABS warning
light -K47-, the red warning light for brake system
-K118-, and the ESP control lamp -K155- light up
for approx. 2 seconds.
A test sequence (self-test) is performed in the
control module during this time, with the following
functions:
-Supply voltage is tested, min. 10.0 volts
-Control module and valve coils are checked
-A wheel speed sensor test (electrical) is
performed that is not completed until 20 km/h
has been reached
-The control module coding is checked
"
Po moich przygodach z czujnikami ABS, stawiam ze nadal cos Ci nie gra z ktoryms czujnikiem prędkoscia koła lub polaczeniem do niego. Do 20km/h trwa test wszystkich czujnikow prędkosci , jesli failed to zapala sie kontrolka. Miałem identycznie gdy nie laczyl mi kabelek przy czujniku - gaslo po czym po przekroczeniu ~20 km/h lapal blad czujnika prawy przod. Znajdz kogo z vagiem bo nic nie zrobisz.
Btw. Czemu zmieniales czujnik? Jaki blad Ci lapalo? Jakie objawy. Bo nie podales tych informacji.
PS.
Materialy pomocne przy diagnozie sterowników ITT Teves Mark 20/(60) - czyli ABS/(ASR/ESP) w mk IV:
http://eupload.pl/files/0EZSQOPL/abs_mark_60.pdf
http://eupload.pl/files/XXAESGU0/abs ITT Mak 20 IE diagnoza.PDF
http://eupload.pl/files/AK3ECKPS/g4_brake_45_abs_bn.pdf
Nie wiem jak dlugo te pliki po moim uploadzie beda aktywne na tym serwerze .
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 22:31 przez damiannn, łącznie zmieniany 3 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
andrze851, możesz jechać ale jeśli dalej pokaże ten sam błąd to z dużym prawdopodobieństwem znaczy że kabel od czujnika przy kole jest przełamany - raz styka raz przestaje.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości