Obrotomierz VDO 52mm

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Obrotomierz VDO 52mm

Post autor: tylny » ndz gru 20, 2009 16:04

Dzisiaj podłączyłem obrotomierz o średnicy 52mm (standardowe dodatkowe zegary VDO). Plus do plusa, minus do minusa i kabel sygnałowy z cewki do złacza sygnałowego. I wszystko działa. Problemy zaczęły się w momencie podłaczania zarówki. Jest to obrotomierz z metalową obudową i gniazdo na zarówkę ma tylko jedno wyjście: plusowe. Minus powinien być brany z obudowy. I niestety zarówka nie świeci. Do oprawki dochodzi napięcie, zarówka działa, oprawka jest nowa. Na obudowie nie pojawia się masa. Dodam, ze wszystkie trzy złącza (plus, minus i sygnał są izolowane od obudowy). Co z tym fantem zrobić??? Wiem ze można zmostkować minus z obudową ale nie o to chodzi.
Ma ktoś też taki obrotek? Jak to jest rozwiązane u Was? działa to bez problemów??? Nie mogę dojść do tego czemu masa się nie pojawia na obudowie (w sumie po co złacze minusowe jest izolowane od obudowy?
Z góry dzięki za pomoc :bigok:


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz gru 20, 2009 16:10

tylny pisze:Wiem ze można zmostkować minus z obudową ale nie o to chodzi.
no przecież tak trzeba zrobic.



Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tylny » ndz gru 20, 2009 16:14

edzio, no dobra ale tak to jest oryginalnie zrobione? W jaki sposób? Nie mam oryginalnej instalacji więc swoją zrobiłem i nie wiem jak to w oryginale wygląda...


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » ndz gru 20, 2009 16:25

tylny pisze:edzio, no dobra ale tak to jest oryginalnie zrobione? W jaki sposób? Nie mam oryginalnej instalacji więc swoją zrobiłem i nie wiem jak to w oryginale wygląda...
A w tych wskaźnikach nie było przypadkiem tak, że masa była mostkowana do obudowy za pomocą ucha przykręcanego razem z uchwytem wskaźnika?
Mam na myśli tą blachę z tyłu wskaźnika, która blokuje wskaźnik przed wysuwaniem się z konsoli..


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz gru 20, 2009 16:34

Kamel pisze:nie było przypadkiem tak, że masa była mostkowana do obudowy za pomocą ucha przykręcanego razem z uchwytem wskaźnika?
ja dokładnie tak mam przy wskaźnikach VDO od paliwa i temperatury...w starym busie
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 16:48 przez Qto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tylny » ndz gru 20, 2009 16:35

Kamel, właśnie też tak myślałem, ja nie mam niestety tego ucha. Ale czy napewno tak jest?


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » ndz gru 20, 2009 16:43

tylny jak miałem kiedyś audi 80 b2 coupe to w środkowej konsoli zegary były właśnie tak podpinane. Szedł kabel masowy do zegara i od końcówki wpinanej w zegar odchodził kawałek kabelka zakończony uchem przykręcanym na obudowę w sposób jaki wcześniej opisałem.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 264 gości