Dziwny odgłos w trakcie szybkiego przśpieszania.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BigBrother
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Dziwny odgłos w trakcie szybkiego przśpieszania.

Post autor: BigBrother » śr gru 09, 2009 14:55

Witam!

Mam dość dziwny problem z moim Golfem MK3. Pod koniec wakacji miałem remontowane całe zawieszenie (wszystkie teleskopy nowe, elastomery również, odbojniki z osłonami teleskopów) z wyjątkiem sprężyn bo mechanik stwierdził, że są dobre.

Mój problem wygląda następująco. W trakcie szybkiego przyśpieszania słyszę z tyłu samochodu jakiś dziwny dźwięk, zgrzytnięcie. Jest to najbardziej słyszane na pierwszych dwóch biegach powyżej 4k obrotów. Poza tym jak jadę po niedużych dziurach również jest to słyszalne ale w dużo mniejszym stopniu.

Moje pytanie brzmi następująco. Co może być tego przyczyną, oraz jak można się tego efektu pozbyć? Przecież z tyłu samochodu z tego co wiem są tylko elastomery w belce i teleskopy (ze sprężynami) z elementów zawieszenie.

Z góry dziękuję za fachową pomoc.

Jeżeli nie zapomnę to może uda mi się nagrać ten dźwięk w trakcie jazdy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr gru 09, 2009 19:36

a tłumik Ci o belkę nie stuka?? albo o coś innego?? na luzie też stuka czy tylko podczas jazdy??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
coupeace
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 11:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: coupeace » śr gru 09, 2009 19:42

rysiektr pisze:a tłumik Ci o belkę nie stuka?? albo o coś innego??
też tak obstawiam


https://www.facebook.com/CarChemSilesia/

Awatar użytkownika
BigBrother
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: BigBrother » czw gru 10, 2009 14:55

Stuka tylko podczas jazdy. Sprawdzałem tłumik, nie ma szans żeby dotknął belki :(

[EDIT]

Poza tym co zauważyłem, jak z moim ojcem stanęliśmy po dwóch stronach auta żeby je pobujać na boki, to nie było tego słychać w ogóle. Przyciskałem też go w bagażniku, też cichutko :(
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 15:14 przez BigBrother, łącznie zmieniany 3 razy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 10, 2009 15:54

BigBrother, jednak obejrzyj dokładnie czy nie ma na tłumiku sladów uderzania o belkę, bo to najbardziej pasuje

[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 2:55 pm ]
czsem zgrzytaja tak też tuleje tylnej belki jeśli zostały dokręcone na podniesionym samochodzie. Jeśli to jest przyczyną to pomoże poluzowanie śrób belki i dokręcenie ich ponowne po pobujaniu autem stojącym na kołach
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 15:58 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » czw gru 10, 2009 16:14

Paweł Marek pisze:czsem zgrzytaja tak też tuleje tylnej belki jeśli zostały dokręcone na podniesionym samochodzie. Jeśli to jest przyczyną to pomoże poluzowanie śrób belki i dokręcenie ich ponowne po pobujaniu autem stojącym na kołach

masz racje

BigBrother, miałeś wymieniane zawieszenie teraz nie ma na nim luzów i odbija sie na reszcie zurzytych elementów mogą to być tuleje belki. Obejż dokładnie zawieszenie czy dokładnie sie wpasowało, zaciski. Ja mialem podobne stukniecie i też myślałem, że amortyzator a okazało sie że śruba od zacisku sie zgubiła i ten sobie od czasu do czasu puknął w fele naszczeście stalową zimowke.



Awatar użytkownika
BigBrother
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: BigBrother » czw gru 10, 2009 18:22

FURMAN TDI pisze:BigBrother, miałeś wymieniane zawieszenie teraz nie ma na nim luzów i odbija sie na reszcie zurzytych elementów mogą to być tuleje belki.
To nie jest do końca tak... ten sam dźwięk miałem przed wyminą tulei i amortyzatorów. Wtedy tuleje belki były seryjne, a teraz mam poliuretanowe. Luzów żadnych nie ma :grin: Jak chodzi o trakcję to nie mam żadnych zastrzeżeń. Czuło by się najmniejszy luz na kierownicy.

Ale wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, tylko nie wiem czy to może mieć powiązanie. Jak mój ojciec miał jeszcze w swoich rękach mój samochód to przy okazji remontu tylnych hamulców mechanik zaproponował mu zdjęcie czujnika korekty hamowania. Czy może to mieć jakiś wpływ na taki "zgrzyt"?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw gru 10, 2009 18:25

BigBrother pisze:djęcie czujnika korekty hamowania.
chodzi Ci o korektor siły hamowania?? Nie wiem po co go wyjmował ale jeśli zdemontował wszystko i wszystko profi poskręcał tak że nic nie wystaje i nie obija się o siebie to nie powinno to mieć znaczenia przy przyspieszaniu


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw gru 10, 2009 21:10

Nieszczęsny to pomysł: demontaż korektora siły hamowania, szczególnie przed zimą i śliskimi nawierzchniami! Samochód będzie zarzucać tyłem przy nawet niezbyt silnym hamowaniu, do tego się trzeba przyzwyczaić a nie ma kiedy bo od jutra mróz!



Awatar użytkownika
BigBrother
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: BigBrother » czw gru 10, 2009 21:15

Zico63b pisze:Nieszczęsny to pomysł: demontaż korektora siły hamowania, szczególnie przed zimą i śliskimi nawierzchniami!
Ja już się przyzwyczaiłem :P fajna sprawa. Ale mam ciągły niesmak tych zgrzytów i lekkich puknięć z tyłu :( Forum przeszukiwałem wszędzie w technicznych i nikt nie poruszał takiego tematu :(
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 21:18 przez BigBrother, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pt gru 11, 2009 01:04

mam ten sam problem tyle ze gdy woze 5 osob przez dluzszy czas... to samo mialem takze w moim golfie 2 ktorego mialem poprzednio ... do dzis nie jestem pewien co to jest ale jak ostatnio bylem pod samochodem to widzialem obdarty tlumik w okolicach belki wiec wnioskuje ze to jest chyba to....


VW power :)

Awatar użytkownika
BigBrother
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: BigBrother » pt gru 11, 2009 14:46

21mariusz03 pisze:mam ten sam problem tyle ze gdy woze 5 osob przez dluzszy czas...
21mariusz03 pisze:to widzialem obdarty tlumik w okolicach belki
No właśnie, u ciebie to się objawia dopiero przy większym nacisku i są ślady na tłumiku, a u mnie nie :(


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt gru 11, 2009 18:27

sprawdź na kanale czy nie widać śladów obijania się tłumika o podłogę albo belkę albo czy ten mechanior wszystko podokręcał


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 371 gości