Audi A4 - problem z ksenonami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- POOREK
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 1587
- Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:26
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
Audi A4 - problem z ksenonami
Witam, piszę w imieniu mojego kumpla, który kilka dni temu założył ksenony i nagle zaczęły mu sie dziać jakieś dziwne rzeczy z elektryka w samochodzie... przyczyny szukamy wszędzie, dzisiaj kolejne testy przeprowadzone i samochód głupieje dalej... Poniżej cytat gdzie kolega wszytko opisał:
"Witam,
Kilka dni temu zamontowałem do lamp zespolonych Valeo Ksenony. Od tego momentu zaczęły się problemy... co jakiś czas kasuje mi się ten okresowy licznik kilometrów. Czasami podczas zapalania świateł przygasają zegary i resetuje się ten licznik. Jeden raz w ciągu tygodnia miałem sytuacje ze odpalając samochód wszystkie kontrolki mi zaczęły migać.... począwszy od rezerwy skończywszy na oleju, po odpaleniu silnika nie pracowały żadne wskazówki - ani od poziomu paliwa, ani obrotomierz. Silnik był zimny i stałem w miejscu ale pewnie prędkościomierz i wskaźnik od temp. też nie działały. Zgasiłem na kilka min. i poszedłem na wszelki wypadek sprawdzić ten olej, był w normie. Więc siadłem spowrotem i jak włączyłem na zapłon wszystko było OK. Jak narazie ta sytuacja się nie powtórzyła. W dalszym ciągu są problemy z tym licznikiem kilometrów. Co może być tego przyczyną?? jakieś wadliwe przetwornice? Czy muszę wymienić jakiś przekaźnik ?? Mam nadzieje ze ktoś pomoże... byłem dziś pod komputerem ale nic nie wyszło... ;/"
Wynikiem dzisiejszych starań było finalne wyjęcie wszystkiego i włożenie standardowych żarówek, po czym objawy ustąpiły... ale nie po to było kupione żeby w garażu leżało... po dziś dzień wszytko wariuje.. miał ktoś podobny problem w swoim autku? ktoś może obadał taką sprawę dokładniej?
"Witam,
Kilka dni temu zamontowałem do lamp zespolonych Valeo Ksenony. Od tego momentu zaczęły się problemy... co jakiś czas kasuje mi się ten okresowy licznik kilometrów. Czasami podczas zapalania świateł przygasają zegary i resetuje się ten licznik. Jeden raz w ciągu tygodnia miałem sytuacje ze odpalając samochód wszystkie kontrolki mi zaczęły migać.... począwszy od rezerwy skończywszy na oleju, po odpaleniu silnika nie pracowały żadne wskazówki - ani od poziomu paliwa, ani obrotomierz. Silnik był zimny i stałem w miejscu ale pewnie prędkościomierz i wskaźnik od temp. też nie działały. Zgasiłem na kilka min. i poszedłem na wszelki wypadek sprawdzić ten olej, był w normie. Więc siadłem spowrotem i jak włączyłem na zapłon wszystko było OK. Jak narazie ta sytuacja się nie powtórzyła. W dalszym ciągu są problemy z tym licznikiem kilometrów. Co może być tego przyczyną?? jakieś wadliwe przetwornice? Czy muszę wymienić jakiś przekaźnik ?? Mam nadzieje ze ktoś pomoże... byłem dziś pod komputerem ale nic nie wyszło... ;/"
Wynikiem dzisiejszych starań było finalne wyjęcie wszystkiego i włożenie standardowych żarówek, po czym objawy ustąpiły... ale nie po to było kupione żeby w garażu leżało... po dziś dzień wszytko wariuje.. miał ktoś podobny problem w swoim autku? ktoś może obadał taką sprawę dokładniej?
była: Czarna pomarańczka in Hawaii Style
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
A ja powiem tak...POOREK pisze:Wynikiem dzisiejszych starań było finalne wyjęcie wszystkiego i włożenie standardowych żarówek, po czym objawy ustąpiły...
I bardzo dobrze, że się tak dzieje, przynajmniej jeden HID w zwykłych lampach mniej
Do A4 były Ori xenony i kolega takie niech sobie sprawi, a nie wrzuca HIDy w zwykłe lampy..
To tak jakby włożyć do słoika po Nutelli gów..no...
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- POOREK
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 1587
- Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:26
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
kolego, bez obrazy dla nikogo ale jest taka zasada że jak się ktoś nie zna to się nie udziela i nie mądrzy, bo nie o to chodzi do twojej wiadomości lampy w które został włożony ksenon są na soczewce i są oznaczone specjalnym symbolem, który świadczy o tym że są przystosowane pod ksenon, ale może nawet nie wiesz że są takie oznaczenia na lampach? lampy przystosowane pod ksenon, z fabryki wyjechał bez ksenonu, dla mnie prosteKamel pisze:A ja powiem tak...POOREK pisze:Wynikiem dzisiejszych starań było finalne wyjęcie wszystkiego i włożenie standardowych żarówek, po czym objawy ustąpiły...
I bardzo dobrze, że się tak dzieje, przynajmniej jeden HID w zwykłych lampach mniej
Do A4 były Ori xenony i kolega takie niech sobie sprawi, a nie wrzuca HIDy w zwykłe lampy..
To tak jakby włożyć do słoika po Nutelli gów..no...
w pierwszej kolejności było to samo zapytanie wśród nas, ale upewniliśmy się na 100% i na pewno jest włożone i wpięte tak jak powinno być, bez żadnego przecinania wiązek, kabli itp, zrobione na osobnych wtyczkach, co więcej wg instrukcji... więc to odpadłoLipek81 pisze:Nie mam schematów tych ksenonów, ani schematów A4, ale może ktoś nieumiejętnie podłączył te ksenony do instalacji auta - np. wziął jakieś zasilanie np. z silniczka regulacji reflektorów, który może być podłączony na tym samym zasilaniu, co licznik, albo z postojówek, lub coś w tym stylu.
no właśnie, a gdyby takie objawy występowały to byłoby tak chyba również na 'klasycznych' żarówkach? Cały czas w głowie mi siedzi, że to może jednak jakieś wadliwe przetwornice? Problem powstaje właśnie z momencie włożenia przetwornic, które nawiasem, z tego co się orientuję i tak potrzebują mniej zasilania od 'klasycznych' żarówek...? Nie wiem jak jest z poborem energii podczas rozpalania ksenonu?Zico63b pisze:No, mnie wygląda to na kłopoty z zasilaniami zestawu wskaźników: bezpiecznik stałego plusa i bezpiecznik plusa ze stacyjki, dalej kostki licznika, masy itp. Może klemy na akumulatorze...
Dziwne tylko że ustąpiło przy powrocie do żarówek "klasycznych"...
podsunie ktoś jeszcze jakieś pomysły?
była: Czarna pomarańczka in Hawaii Style
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
Temat podobny http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287390 tyle ,że tu koledze Golfik nie chce zagadać z hidami ... a z żarówkami wszystko mija jak ręką odjął... Coś mi się wydaje ,że przetwornice robią jakieś zakłócenia lub biorą za dużo prądu
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- POOREK
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 1587
- Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:26
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
Haki, właśnie czytałem wcześniej i też dobra jazda z tym golfem V ale podejrzewam że może się gdzieś tam w głębi sprowadzać do jednej przyczyny...? tak na czystą logikę a powiedz mi jeszcze... bo podobno ksenon rozpala się na zasadzie jakiegoś wyładowania? czyli wychodzi na to że w momencie odpalenia ksenonu jest potężne zapotrzebowanie na energię... dobre mam informacje czy złe? bo ogólnie problem ten pojawił się po ok 1-2 dniach użytkowania, pierwszego i drugiego dnia było ok.. czyli jakby się akumulator lekko rozładował i się zaczęły cyrki dziać? dobrze myślę?
była: Czarna pomarańczka in Hawaii Style
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wziąć jakiś konkretny amperomierz, najlepiej kleszczowy i pomierzyć ampery w chwili "rozpału" tych xenonów. Może faktycznie jest bardzo duży pobór.
Jednak kłopoty z xenonami bywały zwykle inne; o tego typu kłopotach słyszę (czytam, aby już było dokładniej) dopiero trzeci raz - czy aby któraś z przetwornic nie jest wadliwa?
Nawet rtęciówka nie pobiera w chwili zapłonu więcej niż 1,5 wartości nominalnej prądu, co mieściło by pobór w wielkości poboru klasycznej żarówki.
Jednak kłopoty z xenonami bywały zwykle inne; o tego typu kłopotach słyszę (czytam, aby już było dokładniej) dopiero trzeci raz - czy aby któraś z przetwornic nie jest wadliwa?
Nawet rtęciówka nie pobiera w chwili zapłonu więcej niż 1,5 wartości nominalnej prądu, co mieściło by pobór w wielkości poboru klasycznej żarówki.
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 00:27 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- POOREK
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 1587
- Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:26
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
dzięki wielkie za podpowiedzi, trzeba dalej szukać ale już mniej więcej wiem co i jak o rozwoju sytuacji na bieżąco poinformuję, jak tylko coś się zmieni może się kiedyś komuś zda, to tak na przyszłość a do was chłopaki punkty lecą
była: Czarna pomarańczka in Hawaii Style
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
Zgadza się bo ksenon to lampa wyładowcza - dlatego potrzebuje przetwornicy , która jest w stanie wytworzyć jej bardzo wysokie napięcie na startPOOREK pisze:Haki, właśnie czytałem wcześniej i też dobra jazda z tym golfem V ale podejrzewam że może się gdzieś tam w głębi sprowadzać do jednej przyczyny...? tak na czystą logikę a powiedz mi jeszcze... bo podobno ksenon rozpala się na zasadzie jakiegoś wyładowania? czyli wychodzi na to że w momencie odpalenia ksenonu jest potężne zapotrzebowanie na energię... dobre mam informacje czy złe? bo ogólnie problem ten pojawił się po ok 1-2 dniach użytkowania, pierwszego i drugiego dnia było ok.. czyli jakby się akumulator lekko rozładował i się zaczęły cyrki dziać? dobrze myślę?
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- POOREK
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 1587
- Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:26
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
no właśnie a tak jak powiedziałem, zaczęło się od licznika, po dwóch dniach zaczęła się choinka na zegarach... jeszcze jedno pytanko... czy ksenon jak się rozpala to jest błysk i dopiero startuje od zera? czy powinien od razu startować od zera bez żadnego błysku na początku?
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 00:56 przez POOREK, łącznie zmieniany 1 raz.
była: Czarna pomarańczka in Hawaii Style
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
dla mnie nie. nie homologuje się lamp na dwa rodzaje oświetlenia.POOREK pisze:do twojej wiadomości lampy w które został włożony ksenon są na soczewce i są oznaczone specjalnym symbolem, który świadczy o tym że są przystosowane pod ksenon, ale może nawet nie wiesz że są takie oznaczenia na lampach? lampy przystosowane pod ksenon, z fabryki wyjechał bez ksenonu, dla mnie proste
Generalnie cyrki z licznikiem dzieją się przez spadek napięcia w aucie. Skoku poboru prądu raczej nie zmierzy się zwykłym multimetrem bo jest on za krótki (ew miernik wychyłowy). Proponuje sprawdzić cały obwód świateł, ew podłączyć przetwornice przez dodatkowy przekaźnik. Sprawdzić też należałoby główny kabel plusowy który idzie do skrzynki bezpieczników i przekaźników.
- POOREK
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 1587
- Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:26
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
dlaczego nie? daleko szukać nie trzeba http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878 więc po co te tabele skoro nie homologuje się lamp na dwa rodzaje oświetlenia? wytłumacz proszę wychodzi na to, że omawiane lampy mają homologacje na ksenon, bo jak dobrze pamiętam, na lampie jest bodajże oznaczenie DC...TheBiSHoP pisze:dla mnie nie. nie homologuje się lamp na dwa rodzaje oświetlenia.POOREK pisze:do twojej wiadomości lampy w które został włożony ksenon są na soczewce i są oznaczone specjalnym symbolem, który świadczy o tym że są przystosowane pod ksenon, ale może nawet nie wiesz że są takie oznaczenia na lampach? lampy przystosowane pod ksenon, z fabryki wyjechał bez ksenonu, dla mnie proste
punkt dla Ciebie za to co w dalszej części postu napisałeś
była: Czarna pomarańczka in Hawaii Style
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
By wystąpiły kłopoty takie jak opisane z zasilaniem liczników - pobór prądu, nawet chwilowy , musiałby być większy jak pobór przez rozrusznik; to wielkości rzędu kilkuset amperów - nierealne w przypadku xenonów. Przecież przy rozruchu rozrusznikiem licznik się nie resetuje!
Raczej podejrzewam jakiś "genialny" pomysł w rodzaju pobrania zasilania dla przetwornic z kabla dla cewki zapłonowej (zaledwie 1mm²!) czy coś podobnego.
Zasilanie pobrać z akumulatora przez przekaźnik, jak radzą Koledzy, a sterowanie przekaźnika czyli ok. 2W już można z tej przykładowej cewki; ale też przez bezpiecznik bo cewka nie ma bezpiecznika
Raczej podejrzewam jakiś "genialny" pomysł w rodzaju pobrania zasilania dla przetwornic z kabla dla cewki zapłonowej (zaledwie 1mm²!) czy coś podobnego.
Zasilanie pobrać z akumulatora przez przekaźnik, jak radzą Koledzy, a sterowanie przekaźnika czyli ok. 2W już można z tej przykładowej cewki; ale też przez bezpiecznik bo cewka nie ma bezpiecznika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 285 gości