Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
vwlukasz
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 64
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
- Lokalizacja: włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: vwlukasz » pn gru 07, 2009 22:57
problem jak w temacie, jestem posiadaczem rowniez Passata B3 89r 1.8 RPek. staruszek wrocił dzis nim i braklo hamulca
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
. przy wolnym toczeniu pedal wpada do dna i jest lekkie wyczuwalne hamowanie przedniego prawego i tylnego lewego kola;/ jak sie mocno prawie ze kopnie w pedal to sie pojawiaja . na trasie przy wiekszej predkosci tego nie normlanie dzialaja. czy to pompa czy serwo ?? dodam ze przy wylaczonym silniku pedal nie rosnie przy delikatnym wcisnieciu a jak sie "kopnie" to jest na wysokich wolnych obrotach tez jest ale jak zejdzie juz nie ma
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
![Mistrz KieroVWnicy Mistrz KieroVWnicy](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
-
Kontakt:
Post
autor: stonefree » pn gru 07, 2009 23:38
Po pierwsze sprawdź, czy ubywa płynu, jeśli tak - szukaj wycieku, zwróć tez uwagę na korektor przy tylnej belce, przewody gumowe itp. Serwo sprawdź tak: napompuj pedał, jeżeli będzie wysoki i twary odpal silnik - ma go wciągną. Przy pracującym silniku wciśniety pedał nie może opadać, jesli opada, a wycieków nie ma, może ppuszczać sekcja pompy.
-
simens
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 494
- Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: simens » wt gru 08, 2009 00:57
jesli nie bedzie tego co koledzy pisali spotkalem sie z takim przypadkiem ze pompa puscila plyn ale do serva... pompa do wymiany a servo na upartego mozna wyczyscic---czytaj strzykawka i wypompowujemy
VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!
-
vwlukasz
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 64
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
- Lokalizacja: włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: vwlukasz » wt gru 08, 2009 10:57
no własnie plynu nie ubywa a na wyłaczonym silniku ciezko napompowac hamulec zeby byl twardy dopiero po bardzo mocny uderzeniu noga w pedal hamulec trzyma, szczeki z tylu sa w bardzo dobrym stanie, przewod od serwa wlasnie wymienilem bo byl jeden krociec urwany.
-
kwietek
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 779
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: kwietek » wt gru 08, 2009 16:24
Obwód hamowania jest 2 sekcyjny. Lewy przód - prawy tył a druga sekcja to prawy przód - lewy tył. U Ciebie pojawiła się nieszczelnoś w 1 obwodzie. Na początek posprawdzaj wizualnie czy nie ma widocznych wycieków idąc od tłoczka / cylindra ku pompie. Zwróć szczególną uwagę na połączenia elastycznych przewodów. Jeśli nic nie znajdziesz zdejmij klocki z przodu i sprawdź czy z cylindra nie cieknie, następnie to samo zrób z tyłu. Jeśli nie znajdziesz usterki możliwe że poszedł tłoczek na pompie odpowiedzialny za 1 sekcje
[ Dodano: 08 Gru 2009 15:29 ]
Stan płynu nie musi się zmieniać. To co ubędzie jest "zastępowane" przez powietrze zassane do układu podczas puszczania hamulca. Płyn wracający z hamulców do pompy powoduje powstanie obniżonego ciśnienia w przewodach, co powoduje zasysanie powietrza.
-
vwlukasz
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 64
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
- Lokalizacja: włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: vwlukasz » wt gru 08, 2009 19:34
no wlasnie wyciekow nigdzie nie ma . jak pompuje przy wylaczonym silniku to slychac tak jak by wlasnie plyn przechodzil wokol tloczka taki charakterystyczny dzwiek.
[ Dodano: 08 Gru 2009 18:35 ]
nawet bym powiedzial ze jest wiecej plynu w zbiorniczku to chyba swiadczy ze juz powietrze w przewodach jest tak ?
-
kwietek
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 779
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: kwietek » wt gru 08, 2009 19:52
Tak, jeśli chcesz się przekonać jak to działa załóż wężyk na strzykawkę wciągnij trochę wody tak by w strzykawce nie było powietrza, i spróbuj zassać ze szklanki wodę. Nie będzie w niej wogóle powietrza. Jeśli zaś zrobisz igłą dziurę w wężyku do strzykawki poleci woda i zassie ze sobą trochę powietrza. To obrazuje w jaki sposób układ się zapowietrza. Teraz do rzeczy: napisałeś że pojawia się dźwięk w okolicy pompy, więc tam bym szukał przyczyny. Winna nie musi być sama pompa ale uszczelnienia np. między zbiorniczkiem i pompą. Naszczęście Twoja pompa jest wspomagana serwem (a nie elektycznie) więc nowa kosztuje już od ok 70zł. Nie kupuj używek bo to loteria, nawet jak kupisz dobrą niewiadomo ile wytrzyma
[ Dodano: 08 Gru 2009 18:55 ]
a właśnie możesz też wymienić uszczelniacze między zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego a pompą (są 2 po jednym na każdą sekcję) upewnij się też na wszelki wypadek czy przyczyna nie tkwi przy tłoczku / cylinderkach bo wymiana uszczelniania tłoczka to 2zł + 15min roboty, a wymiana cylinderka to ok 30zł + 30min roboty. Choć osobiście stawiam na pompę/lub uszczelnienia pod zbiorniczkiem.
-
vwlukasz
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 64
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
- Lokalizacja: włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: vwlukasz » wt gru 08, 2009 20:02
zasade dzialania i zapowietrzania hamulcy znam
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
jestem poczatkujacy mechanikiem bez pracy ;/ cylinderek w prawym tylnym i tak musze wymienic przy okazji bo urwany odpowietrznik.
-
kwietek
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 779
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: kwietek » wt gru 08, 2009 20:35
To też może być przyczyną zapowietrzania się więc zacznij od tego. Komplet cylinderków np. Delphi kosztuje 30-50zł. Uszczelnienie tłoczków z przodu 2zł/komplet. Ale nie rób tego naraz bo jak coś pójdzie nie tak może być problem z ustaleniem przyczyny. PS praca dla mechanika zawsze się znajdzie, warto powysyłać CV w ciemno (nawet jak firma nie prowadzi naboru)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
vwlukasz
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 64
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
- Lokalizacja: włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: vwlukasz » wt gru 08, 2009 21:13
hmm no teraz tak mysle i mozliwe ze wlasnie przez ten urwany odpowietrznik sie zapowietrza, bo z tego co pamietam on mi sie urwal jakis rok temu albo i wiecej przy dokrecaniu go moze cos skorodowalo i lapie powietrze
[ Dodano: 08 Gru 2009 20:25 ]
ale zastanawia mnie jeszcze jeszcze ten fakt ze jak bardzo mocno i szybko sie wcisnie "kopnie" pedal to hamulce sa takie jak powinny byc
-
kwietek
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 779
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: kwietek » wt gru 08, 2009 21:49
Faktycznie nie zwróciłem na to uwagi :/, to zmienia postać rzeczy bo wskazuje ewidentnie na pompę. Wybacz mi nieuwagę, zamiast zaczynać od cylinderków zacznij od wymiany pompy. Ten objaw może być spowodowany rysą w cylindrze pompy (mogła powstać na wskutek luzu promieniowego tłoczka który z czasem ją zarysował) a kopiąc pedał tłoczek tak szybko ją pokonuje że płyn nie nadąża się przez nią przelać. Samo zapowietrzenie nie musi mieć związku ze sprawą, a występuje jedynie równolegle (jak wcześniej stawiam że przyczyniły się do niego padnięte cylinderki z tyłu).
-
vwlukasz
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 64
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
- Lokalizacja: włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: vwlukasz » wt gru 08, 2009 21:59
tak czy siak jeden prawy cylinderek i tak musze tez kupic bo nie odpowietrze tego kola
-
kwietek
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 779
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: kwietek » wt gru 08, 2009 22:22
niewiem czy jeden dostaniesz, a nawet jeśli to warto kupić 2 i mieć problem z głowy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
vwlukasz
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 64
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
- Lokalizacja: włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: vwlukasz » wt gru 08, 2009 22:25
dostane jeden cylinderek bez problemu, ja oba wymieniamialem jakies 2 lata temu bo ciekly jak szalone, orginalnei byly aluminiowe ale zeliwne kupil i tez smiagaja
[ Dodano: 08 Gru 2009 21:26 ]
ale chyba po 320tys km to nie jest jaka wada pompy ze padla ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości