Montaż złącza VAG po swapie na ABF
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Montaż złącza VAG po swapie na ABF
Witam wszystkich
Chciałbym doposażyć auto w złącze VAG, Ale nie mam odpowiednich schematów i informacji jak i gdzie pociągnąć elektrykę żeby zrobić sobie takie cuś...
Czy ktoś może orientuje się skąd idą kable i jak to poskładać żeby działało?
Wielkie dzięki za wszelką pomoc!
Darson : )
Chciałbym doposażyć auto w złącze VAG, Ale nie mam odpowiednich schematów i informacji jak i gdzie pociągnąć elektrykę żeby zrobić sobie takie cuś...
Czy ktoś może orientuje się skąd idą kable i jak to poskładać żeby działało?
Wielkie dzięki za wszelką pomoc!
Darson : )
- Andrzej32
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
- Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
- Kontakt:
Jeden kabelek jest do diagnozy w wiązce. Kuknę jaki kolor bo nie pamietam to Ci powiem. Chyba że znajde w kompie ściąge 
Pin 43 w ECU o ile pamietam ale lukne na kolor

Pin 43 w ECU o ile pamietam ale lukne na kolor
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 11:14 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 2 razy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684
- Andrzej32
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
- Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
- Kontakt:
Ja niestety nie posiadam tego złącza tylko zostawiłem sobie kabelek ten ktory jest do diagnozy kolor srebrny czy popielaty jak kto woli z białym paskiem. Oczywiscie trzeba dodać zasilanie. Musze dopiero zrbić jakieś złącze ale nie moge sie za to zabraćtirsone pisze:![]()
Macie po punkcie jak uda się nam wypracować jakieś rozwiązanie.
A ma ktoś foto tego złącza? Ile to jest kabli w takie kostce?
Pozdrówka

Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 17:43 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 2 razy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684
Ja niestety nie posiadam tego złącza tylko zostawiłem sobie kabelek ten ktory jest do diagnozy kolor srebrny czy popielaty jak kto woli z białym paskiem. Oczywiscie trzeba dodać zasilanie. Musze dopiero zrbić jakieś złącze ale nie moge sie za to zabraćDiagnozujesz bedz problemu. W MKII była to o ile sie nie mule kostka koło lewarka z linią i zasilaniem
sęk w tym, że wiązkę z abf-a mam ale tylko to co z ECU/silnika leci do środka auta. Niemniej poszukam w tych kablach jakiegoś wolnego odpowiadającego Twojemu opisowi.
Rozumiem że to złącze VAG ma plus, masę i sygnał z ECU tak?
- Andrzej32
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
- Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
- Kontakt:
Tak jak napisałeś zasilanie i sygnał z ECU a ten kabel idzie z wiązki ktora idze od ECU do auta czyli powinienes to mieć gdzieś w tej wiązce. Jeżeli nie znajdziesz to szukaj pin 43 w ECU i na ostro dodatkowy kabelek. Dla pewnosci schemat czy seat i golf sie roznił bo z tego co pamietam to była roznica w podpieciu czujnika zasysanego powietrza co jest we filtrze( odwrotność kabelków) i chyba nic wiecej konkretnego jezeli chodzi o kabelki silnik ECU i skrzynka bezpieczników. Ja to robiłem juz chyba z 4-5 lat temu i dokładnie nie pamietam. Zapinałem do starej skrzynki bezpieczników 86rok wiec wszystko wybło obcinane i na nowo do wtyczek podpinane 

Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 17:53 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 5 razy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
co do wtyczki to zależy czy masz "stary" typ czy "nowy". Ja mam auto z '93r. i mam stary typ więc zależy to od rocznika. Poczekaj chwilkę to ci wyśle zdjęcia jednej i drugiej.

po lewej stary typ OBD1 po prawej nowy OBD2

po lewej stary typ OBD1 po prawej nowy OBD2
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 09:46 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Tak wygląda złącze obd1:
http://www.allegro.pl/item801127331_ada ... mocja.html
A tak obd2:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1
Ogólnie, w przypadku VW z tamtych lat te złącza są zamienne, tzn. występują na nich te same sygnały - linia K, L, +12V i masa. Różnica jest tylko w wyglądzie wtyczek.
Nie wiem dokładnie jak jest w ABF, ale wydaje mi się, że powinny być dwa kabelki do komunikacji - właśnie linia K i L. W passacie, skodzie felici kolory przewodów to żółty i szaro-biały. Wydaje mi się, że w ABF też tak powinno być. Kabelki te idą prosto od ECU do wtyczki diagnostycznej - czasami po drodze są jakieś złączki itp., ale ogólnie sygnał nie jest w żaden sposób modyfikowany.
W mkII oryginalnie, jeżeli było złącze diagnostyczne, to było one typu obd1 i było umieszczone pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów - tam po prawej stronie są takie specjalne uchwyty na to.
http://www.allegro.pl/item801127331_ada ... mocja.html
A tak obd2:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1
Ogólnie, w przypadku VW z tamtych lat te złącza są zamienne, tzn. występują na nich te same sygnały - linia K, L, +12V i masa. Różnica jest tylko w wyglądzie wtyczek.
Nie wiem dokładnie jak jest w ABF, ale wydaje mi się, że powinny być dwa kabelki do komunikacji - właśnie linia K i L. W passacie, skodzie felici kolory przewodów to żółty i szaro-biały. Wydaje mi się, że w ABF też tak powinno być. Kabelki te idą prosto od ECU do wtyczki diagnostycznej - czasami po drodze są jakieś złączki itp., ale ogólnie sygnał nie jest w żaden sposób modyfikowany.
W mkII oryginalnie, jeżeli było złącze diagnostyczne, to było one typu obd1 i było umieszczone pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów - tam po prawej stronie są takie specjalne uchwyty na to.
- Andrzej32
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
- Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
- Kontakt:
Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o ktorym mowisz.Lipek81 pisze:Tak wygląda złącze obd1:
http://www.allegro.pl/item801127331_ada ... mocja.html
A tak obd2:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1
Ogólnie, w przypadku VW z tamtych lat te złącza są zamienne, tzn. występują na nich te same sygnały - linia K, L, +12V i masa. Różnica jest tylko w wyglądzie wtyczek.
Nie wiem dokładnie jak jest w ABF, ale wydaje mi się, że powinny być dwa kabelki do komunikacji - właśnie linia K i L. W passacie, skodzie felici kolory przewodów to żółty i szaro-biały. Wydaje mi się, że w ABF też tak powinno być. Kabelki te idą prosto od ECU do wtyczki diagnostycznej - czasami po drodze są jakieś złączki itp., ale ogólnie sygnał nie jest w żaden sposób modyfikowany.
W mkII oryginalnie, jeżeli było złącze diagnostyczne, to było one typu obd1 i było umieszczone pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów - tam po prawej stronie są takie specjalne uchwyty na to.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 09:54 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684
Lukasz_mk2,
strasznie małe foto : (
Lipek81,
Dzięki wielkie. Zastanawiam się teraz co wybrać z uwagi na to, ze chciałbym dorobić sobie odpowiednie kostki do diagnozy
wezmę chyba to ODB1
Rozumiem, że ta duża wtyka jest do podłączenia do kompa/interfejsu a te podwójne do dwóch kostek w aucie?
Sorki że tak pytam ale wolę wszystko sobie wyjaśnić zanim coś spitolę
[ Dodano: 07 Gru 2009 09:00 ]
strasznie małe foto : (
Lipek81,
Dzięki wielkie. Zastanawiam się teraz co wybrać z uwagi na to, ze chciałbym dorobić sobie odpowiednie kostki do diagnozy

Rozumiem, że ta duża wtyka jest do podłączenia do kompa/interfejsu a te podwójne do dwóch kostek w aucie?


[ Dodano: 07 Gru 2009 09:00 ]
no ja mam silnik z końca 95 roku... ale to swap był więc instalkę muszę zrobić sam. I też własnie nie wiem co to jest to 4 złącze..Andrzej32 pisze:Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o ktorym mowisz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- tak, jak pisałem, może w ABF jest jedna linia komunikacyjna- nie wiem. Np. w silniku 9A są dwie.Andrzej32 pisze:Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o którym mowisz.
Ten link co podałem to jest aukcja do przejściówki z obd1 na obd2. Ta duża wtyka to bbd2, te dwie małe to obd1.
- tak dokładnie.tirsone pisze:Rozumiem, że ta duża wtyka jest do podłączenia do kompa/interfejsu a te podwójne do dwóch kostek w aucie?Sorki że tak pytam ale wolę wszystko sobie wyjaśnić zanim coś spitolę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości