[G60] Niedogrzewanie silnika PG
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- xxMAXIMxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 828
- Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
- Lokalizacja: zakopane
- Kontakt:
[G60] Niedogrzewanie silnika PG
Witam, jeżdżę sobie swoim Rallye (co sprawia mi niebagatelną frajdę), ale nie o tym mowa chodzi o to że jak aura sprzyja to jadę nim do pracy, mam 22 kilometry mniej więcej po płaskim. Wyjadę z garażu, pochodzi sobie na jałowym ze 2-3 minuty i jadę. Temperatura na zewnątrz to około 0-5st. Po tych 22 kilometrach MFA pokazuje temperaturę oleju zaledwie 76-80 stopni. Normalnie jak jeździłem to było w okolicach 110-115. 130 Jak ostro po górkę się szło. Myślę że silnik jest niedogrzany ale czym jest to spowodowane, termostat do wymiany? Czujnik temperatury?
EDIT: warto zaznaczyć że praktycznie w ogóle nie jeżdżę po mieście, tylko trasa a Rallye bierze mi 10l/100km przy BARDZO SPOKOJNEJ jeździe (90km/h na 5-tym biegu). Co moim zdaniem tę może mieć związek z niską temperaturą pracy.
EDIT: warto zaznaczyć że praktycznie w ogóle nie jeżdżę po mieście, tylko trasa a Rallye bierze mi 10l/100km przy BARDZO SPOKOJNEJ jeździe (90km/h na 5-tym biegu). Co moim zdaniem tę może mieć związek z niską temperaturą pracy.
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 13:09 przez xxMAXIMxx, łącznie zmieniany 1 raz.
- xxMAXIMxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 828
- Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
- Lokalizacja: zakopane
- Kontakt:
Temperatura płynu chłodniczego trochę poniżej środka skali, nie ma tam podziałki.
Do VAG'a silnika PG nie da się podłączyć. Jedyne co to kody błyskowe, ale te z kolei nie za bardzo udaje mi się odczytać, albo wpinam się do nieodpowiedniego przewodu. (Wpinam się do tego sterczącego pod mieszkiem zmiany biegów).
Do VAG'a silnika PG nie da się podłączyć. Jedyne co to kody błyskowe, ale te z kolei nie za bardzo udaje mi się odczytać, albo wpinam się do nieodpowiedniego przewodu. (Wpinam się do tego sterczącego pod mieszkiem zmiany biegów).
rzeczywiście sporo Ci pali przy takiej jeździe a sprawdzales ten niebieski czujnik temp?? ja tez walczyłem z dużym spalaniem podobnie mi palił na trasie ok 10 ale ja mam RP
Fire jak lód, Ice jak ogień?? czy jakoś tak... :) mój V.A.G http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268927&postdays=0&postorder=asc&start=0
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
oo! A czy kolega xxMAXIMxx już się w tym temacie wpisał??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53117
10 l spalanie przy napedzie na 4 koła to wcale nie tak duzo przy 160 KM, ale z drugiej strony kolegi wydłubany g60 z napedem na przod pali 9litrów w trasie...ciezko ocenic...
Co do temperatur to wodę masz raczej ok skoro mówisz ze wskazówka stoi przed srodkową kreską.
Jesli chodzi o temp oleju to albo czujnik daje złe napięcie albo wskaźnik przekłamuje. Ewentualnie termostat masz cały czas niedomknięty ale wtedy zauważyłbyś też spadek temp na wskanizku od temp wody.
Mozna to prosto sprawdzic.
Odpal auto i caly czasz stój w miejscu.
Woda jak dojdzie do połowy lub ją lekko przekroczy to powinien się włączyć wiatrak. (sprawdz wtedy temp oleju, powinna być mniej więcej toż sama z temp wody)
Wiatrak jest wlaczany innym czujnikiem niz ten ktory daje wskazanie do kabiny wiec w ten sposob sprawdzisz działanie czujników temp w obiegu wody)
Jak wskazowka ładnie wejdzie na połowę, a po chwili włączy się wiatrak , pochodzi po czym się wyłączy to znaczy czujniki temp masz w układzie chłodzenia OK. (warto tu jeszcze sprawdzic rezystancje czujnika niebieskiego ktory daje napiecie na ECU, tego wskazanie nie sprawdzisz w kabinie a od niego w duzej mierze zalezy spalanie bo komp dopiera dawkę paliwa posiłkując się danymi miedzy innymi z tego czujnika)
Jak juz to zrobisz to co napisalem na postoju to sprawdz ile w tym momencie ma olej. Nie powinien przekroczyć 100 stopni.
I teraz najważniejsze zeby ustalić czy to termostat.
Rusz w drogę jak wskazowka od cieczy bedzie na srodku.
Jak po przejechaniu kilkuset metrów, kilku kilometrów ze śrędnią prędkoscia (powiedzm 50 kmh) zauważalnie się temperatura na wskazniku obnizy to znaczy ze nie domyka się termostat i nie "odcina" obiegu wody przez chłodnicę przez co schładza sie ona za bardzo od powietrza omywającego chłodnicę.
Jak cos niejasno opisalem to pytaj, pzdr
[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 17:20 ]
YACHOO, a ile byś chciał żeby paliło 160 konne auto pędzone na 4 koła ? 10 litrami bym się nie przejmował, bo to wcale nie tak dużo. Dużo to by było 12 czy 14 ale 10 sądzę że się spokojnie miesci w granicach rozsądku. Moze stan techniczny silnika już nie taki jak powinien albo driver ma żyłkę sportowca, ale mysle ze na zejscie ponizej 9l nie ma co liczyć. Oczywiscie takze trasa trasie nie równa. Jedna to co chwila jakaś wieć i zwalnianie do 50 a inna to jazda ze stałą prędkości 90 bez dotykania hamulca i napędzania się co chwilę.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53117
10 l spalanie przy napedzie na 4 koła to wcale nie tak duzo przy 160 KM, ale z drugiej strony kolegi wydłubany g60 z napedem na przod pali 9litrów w trasie...ciezko ocenic...
Co do temperatur to wodę masz raczej ok skoro mówisz ze wskazówka stoi przed srodkową kreską.
Jesli chodzi o temp oleju to albo czujnik daje złe napięcie albo wskaźnik przekłamuje. Ewentualnie termostat masz cały czas niedomknięty ale wtedy zauważyłbyś też spadek temp na wskanizku od temp wody.
Mozna to prosto sprawdzic.
Odpal auto i caly czasz stój w miejscu.
Woda jak dojdzie do połowy lub ją lekko przekroczy to powinien się włączyć wiatrak. (sprawdz wtedy temp oleju, powinna być mniej więcej toż sama z temp wody)
Wiatrak jest wlaczany innym czujnikiem niz ten ktory daje wskazanie do kabiny wiec w ten sposob sprawdzisz działanie czujników temp w obiegu wody)
Jak wskazowka ładnie wejdzie na połowę, a po chwili włączy się wiatrak , pochodzi po czym się wyłączy to znaczy czujniki temp masz w układzie chłodzenia OK. (warto tu jeszcze sprawdzic rezystancje czujnika niebieskiego ktory daje napiecie na ECU, tego wskazanie nie sprawdzisz w kabinie a od niego w duzej mierze zalezy spalanie bo komp dopiera dawkę paliwa posiłkując się danymi miedzy innymi z tego czujnika)
Jak juz to zrobisz to co napisalem na postoju to sprawdz ile w tym momencie ma olej. Nie powinien przekroczyć 100 stopni.
I teraz najważniejsze zeby ustalić czy to termostat.
Rusz w drogę jak wskazowka od cieczy bedzie na srodku.
Jak po przejechaniu kilkuset metrów, kilku kilometrów ze śrędnią prędkoscia (powiedzm 50 kmh) zauważalnie się temperatura na wskazniku obnizy to znaczy ze nie domyka się termostat i nie "odcina" obiegu wody przez chłodnicę przez co schładza sie ona za bardzo od powietrza omywającego chłodnicę.
Jak cos niejasno opisalem to pytaj, pzdr
[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 17:20 ]
mówimy o silniku PGMarioo pisze:podłączałeś się pod vaga sprawdzałeś tam temp?
YACHOO, a ile byś chciał żeby paliło 160 konne auto pędzone na 4 koła ? 10 litrami bym się nie przejmował, bo to wcale nie tak dużo. Dużo to by było 12 czy 14 ale 10 sądzę że się spokojnie miesci w granicach rozsądku. Moze stan techniczny silnika już nie taki jak powinien albo driver ma żyłkę sportowca, ale mysle ze na zejscie ponizej 9l nie ma co liczyć. Oczywiscie takze trasa trasie nie równa. Jedna to co chwila jakaś wieć i zwalnianie do 50 a inna to jazda ze stałą prędkości 90 bez dotykania hamulca i napędzania się co chwilę.
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 18:17 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- xxMAXIMxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 828
- Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
- Lokalizacja: zakopane
- Kontakt:
sas_gti --> dzięki za radę i sprawdzę wszystko jutro bo dziś to już mi się nie chce.
_________________________________________________________________________
Wcześniej jednaj pogoniłem go trochę po przejechaniu jakichś 30km no zrobiłem fotkę:
z bidą wskazówka od płynu chłodniczego się podniosła... a olej 96 stopni.
przy takiej jeździe
więc jutro zobaczymy... mam za dobry układ chłodzący
Pytanie:a jaką rezystancję powinien mieć przy takiej temperaturze?(warto tu jeszcze sprawdzic rezystancje czujnika niebieskiego ktory daje napiecie na ECU, tego wskazanie nie sprawdzisz w kabinie a od niego w duzej mierze zalezy spalanie bo komp dopiera dawkę paliwa posiłkując się danymi miedzy innymi z tego czujnika)
I wtedy jeśli temperatura spadnie drastycznie to znaczy, że termostat jest padnięty, tak?Jak po przejechaniu kilkuset metrów, kilku kilometrów ze śrędnią prędkoscia (powiedzm 50 kmh) zauważalnie się temperatura na wskazniku obnizy to znaczy ze nie domyka się termostat i nie "odcina" obiegu wody przez chłodnicę przez co schładza sie ona za bardzo od powietrza omywającego chłodnicę.
_________________________________________________________________________
Wcześniej jednaj pogoniłem go trochę po przejechaniu jakichś 30km no zrobiłem fotkę:
z bidą wskazówka od płynu chłodniczego się podniosła... a olej 96 stopni.
przy takiej jeździe
więc jutro zobaczymy... mam za dobry układ chłodzący
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 19:53 przez xxMAXIMxx, łącznie zmieniany 3 razy.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Marioo pisze:podłączałeś się pod vaga sprawdzałeś tam temp?
sprawdzenie termoastatu w kilku krokach :
odpal zimne autio i idz pomacac węze..
górny ma byc gorący po jakims tam czasie, dolny natomiast zimny , wskazówka ma sie podnosic do polowy skali, az po pewnym czasie dolny waz sie zacznie ogrzewac, az zlapie taka temp jak górny.. po jakims czasie jak chłodnica bedzie juz bardzo gorąca, to właczy sie wiatrak
wprawdzie przy tych temp zew na dworze ciezko bedzie zagotowac auto , ale same macanie węzy moze sie odbyc
powodzenia
xxMAXIMxx,
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- xxMAXIMxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 828
- Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
- Lokalizacja: zakopane
- Kontakt:
A jeśli od razu oba węże zaczną się robić ciepłe i potem gorące to znaczy, że od początku termostat jest otwarty i że chłodzi nawet zimny silnik, tak?
I od razu zapytam czy termostat jest jakiś uniwersalny? czy to też trzeba czegoś specjalnego szukać?
I od razu zapytam czy termostat jest jakiś uniwersalny? czy to też trzeba czegoś specjalnego szukać?
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 20:31 przez xxMAXIMxx, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dokładnie tak. Daj znać jak wymieniasz czy się poprawiło z temp i ile pali też. pozdroA jeśli od razu oba węże zaczną się robić ciepłe i potem gorące to znaczy, że od początku termostat jest otwarty i że chłodzi nawet zimny silnik, tak?
[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 19:31 ]
o panie zmieniam forum hehe :pguti pisze:macanie węzy moze sie odbyc
[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 19:33 ]
należałoby sprawdzić jaką temp otwarcia ma taki w PG i taki sam zamontować. Na termostacie nie oszczędzaj bo ostatnio czytałem że nawet od zarania dziejów polecane Wahlery się trafiają zwalone. Na pewno nie kupuj tych najtańszych typu 4max czy vernet bo jest 50% szans ze sie bedzie dobrze otwierał, ale jeśli z jakichś względó zdecydujesz sie na zakup taniochy to sprawdz ją lepiej we wrzątku czy działą poprawnie.xxMAXIMxx pisze:I od razu zapytam czy termostat jest jakiś uniwersalny? czy to też trzeba czegoś specjalnego szukać?
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
do PGa chyba jest wczesniej otwierany termostat... normalny jest 87 stopni początk otwierania...xxMAXIMxx pisze:I od razu zapytam czy termostat jest jakiś uniwersalny? czy to też trzeba czegoś specjalnego szukać?
tak :0xxMAXIMxx pisze:A jeśli od razu oba węże zaczną się robić ciepłe i potem gorące to znaczy, że od początku termostat jest otwarty i że chłodzi nawet zimny silnik, tak?
komenda macanie wezy i do roboty
sas_gti pisze:o panie zmieniam forum hehe :p
:green_fuck:
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- xxMAXIMxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 828
- Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
- Lokalizacja: zakopane
- Kontakt:
No to pomacane
Okazało się, że w momencie gdy silnik zaczął się nagrzewać (na MFA temperatura oleju wskazało 50 stopni) górna rura była już twarda i ciepła, dolna nie. Przy 56 rura dolna zrobiła się natychmiast gorąca. Zatem termostat za wcześnie się otwiera.
W tym czasie wskazówka temp cieczy chłodzącej podeszła mniej więcej tuż przed połowę zakresu. Ruszyłem w drogę i przejechałem standardową trasę 22km. Temperatura na wskaźniku spadła niemal do minimum.. zatem termostat się nie zamknął i schłodziło silnik ile wlezie.... Temperatura oleju w trakcji tej trasy nie przekroczyła 90-92 stopni.
Wniosek, zwalony termostat. Dzięki za rady i w poniedziałek go wymienię. Zobaczymy jaki będzie skutek.
Klik pomógł ;]
[ Dodano: 13 Gru 2009 10:50 ]
Termostat wymieniony, zrobiłem to osobiście, wszystko wróciło do normy, podczas jazdy wskazówka temperatury płynu chłodzącego jest dokładnie na środku, temperatura oleju waha się od 105 do 115 stopni.
dzięki z radę i pozdrawiam.
Okazało się, że w momencie gdy silnik zaczął się nagrzewać (na MFA temperatura oleju wskazało 50 stopni) górna rura była już twarda i ciepła, dolna nie. Przy 56 rura dolna zrobiła się natychmiast gorąca. Zatem termostat za wcześnie się otwiera.
W tym czasie wskazówka temp cieczy chłodzącej podeszła mniej więcej tuż przed połowę zakresu. Ruszyłem w drogę i przejechałem standardową trasę 22km. Temperatura na wskaźniku spadła niemal do minimum.. zatem termostat się nie zamknął i schłodziło silnik ile wlezie.... Temperatura oleju w trakcji tej trasy nie przekroczyła 90-92 stopni.
Wniosek, zwalony termostat. Dzięki za rady i w poniedziałek go wymienię. Zobaczymy jaki będzie skutek.
Klik pomógł ;]
[ Dodano: 13 Gru 2009 10:50 ]
Termostat wymieniony, zrobiłem to osobiście, wszystko wróciło do normy, podczas jazdy wskazówka temperatury płynu chłodzącego jest dokładnie na środku, temperatura oleju waha się od 105 do 115 stopni.
dzięki z radę i pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 289 gości