Felgi - wiem ze ten temat był juz piłowany!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob lis 26, 2005 23:41

Fele z 2 pasują idealnie do 3.To wszystko co opisałeś jest dobrze.Jak Ci szarpie odrazu mocno ,czy w miarę wzrostu prędkości coraz mocniej?Czy przy chamowaniu czy też przy rozpędzaniu się? Napisz precyzyjniej.Możesz zrobić tak:przełóż opony z przodu na tył i zobacz co będzie! jak będzie dobrze to masz walniętą oponę poprostu złom a na wyważarce niekoniecznie pokaże. Jkaie opony kupiłeś?



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

tylko nie bieżnikowane

Post autor: Razal » ndz lis 27, 2005 12:20

1 - czy otwór centrujący we felgach stalowych w mk3 był taki sam jak we felgach w mk2 (tzn 57 mm) i czy moge takie z mk2 zalozyc do swojego mk3

TAK - wszystkie to fi 57,1 [mm] - oczywiście, że możesz założyć

2 - dotychczas miałem w swoim mk3 felgi stalowe 6J14 ET45, 4x100 i czy felgi z mk2 6J14 ET 38, 4x100 beda dobre i nic się nie stanie z zawieszeniem czy cos w tym stylu.

Różnica tylko w ET - poprostu te z mniejszym ET będą bardziej na zewnątrz, ale akurat ET 38 także podejdzie bez problemu do MKIII - zwiększy Ci się tylko rozstaw kół - będą troszkę więcej wystawały na zewnątrz te z ET 38 ale to drobiazg
3 - czy opony o rozmiarze 175/65/14 moga być do felgi orginalnej w mk3 czyli 6J14, ET 45, tzn czy szerokość felgi jest dobra do tej opony czy lepsze sa o szerokości 5,5

Dobra i spokojnie możesz zostać przy 6Jx14 175 - 195 spokojnie

Z tego co piszesz to stawiam 100% diagnozę na same opony - NIGDY NIE KUPUJ OPON BIEŻNIKOWANYCH !!!

zmień na opony nawet używane z dobrym bieżnikiem - ale nigdy nie bieżnikowane !!!

Wczoraj wracłaem z Krakowa autostradą A4 i byłem świadkiem wystrzału bieżnikowanej opony w TIR'ze - poprostu ogromny huk i odleciał cały pas bierznika wraz z błotnikiem :hmm: - strzępy rozsypane po całym pasie autostrady - zatrzymałem się żeby szybko pomóc chłopu pozbierać pozostałości z błotnika i opony bo jakby ktoś wjechał w kawałek tylnego błotnika z prędkościa zdrowo ponad 100km/h to skutki mogły by być rózne - to są właśnie bieżnikowane opony :hmm: - ale do rzczy

nie ma wpływu na to zachowanie żaden z parametrów o które pytasz !!

To jest poprostu nie równomierne rozlanie warstwy bieżnika w firmie naprawiającej opony, a tego bicia i niewyważenia już nie zlikwidujesz - ja ostatnio wywaliłem jeszcze "dobre" opony letnie bo były "wyschodkowane" i kierownica drgała powyżej 80km/h - dokładnie tak jak opiujesz :hmm: - Dla własnego dobra i BEZPIECZEŃSTWA - WYMIEŃ te opony jak najszybciej !!'

Aha - przy takiej jeździe szybko Ci polecą elementy zawieszenia oraz przede wszystkim loożyska

Nie pasuje mi porównanie - W LECIE JEST DOBRZE - W ZIMIE NIE - felgi jak krzywe to w lecie też by mialy bicie :hmm:

Przy okazji jak będziesz na wulkanizacji to poproś o puszczenie na wyważarce felg bez opon i wtedy bedziesz widział jak się zachowują same felgi jak na oko będą krzywe to LIPA i będziesz musiał regenerować lub kupić inne dobre :hmm: - ale to co opisujesz to przemawia za oponami - a jak stwierdzili że felgi są krzywe - puszczali same felgi na wyważarce ?? czy razem z założoną oponą ??

pozdrawiammm :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lis 27, 2005 12:44

Ha to wina opon a nie felg :hehe: .Jak felga jest krzywa to na wyważaniu ZAWSZE WYJDZIE. no to niby mały szczegół że " bieżnikowane" ale to jest wina opon na 100%.Na wyważeniu to niewyjdzie.Jeszcze przełóż koła to się sam przekonasz.NIGDY BIEŻNIKOWANE TO LIPA. Ja raz miałem bieżnikowane i kiedyś mi ODPADŁ BIEŻNIK Z WIE RZCHU. Ale jaja. :rotfl:



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Bieżnikowanie

Post autor: Razal » ndz lis 27, 2005 12:49

Bo bieżnikowanie opon w dzisiajszych czasach - to poprostu łatanie prezerwatywy :bigok:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » ndz lis 27, 2005 13:12

Razal, możesz napisać coś więcej o regenerowaniu stalówek? co i gdzie się robi, ile to kosztuje?

ew. gdzie można tanio kupić nowe felgi stalowe?


był mk3, jest prawie mk4

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lis 27, 2005 13:22

Na giełdzie w poznaniu :okej: i to najlepiej zdjęte z auta.Ty niemasz daleko :grin:



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » ndz lis 27, 2005 13:48

Tomasz Żaguń pisze:Na giełdzie w poznaniu
piszesz o regeneracji czy zakupie nówek?


był mk3, jest prawie mk4

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

......

Post autor: Razal » ndz lis 27, 2005 13:59

adas01 pisze:Razal, możesz napisać coś więcej o regenerowaniu stalówek? co i gdzie się robi, ile to kosztuje?

ew. gdzie można tanio kupić nowe felgi stalowe?
Robią to niektóre warsztaty wulkanizacyjne - trzeba jednak mieć do tego odpowiedni sprzęt

Koło jest zakładane na wrzeciono gdzie w czasie obrotu zaznacza się bicie osiowe i promieniowe (za pomocą czujników zegarowych) - wg. TUV max dozwolone bicie dla felg stalowych to jest chyba ok. 0,5 [mm] - w tych miejscach gdzie występuje bicie należy je prostować ( trzeba uważać żeby nie było tak że naprawiam jedno niszcze drugie) :hmm:

Generalnie jednak jest mało takich warsztatów bowiem raz odkształcona felga nawet po prostowaniu jest w tym miejscu już odkształcona plastycznie i jej wytrzymałość jest mniejsza ( szczególnie mowa tu o felgach aluminiowych - potrafi nawet pęknąć w czasie prostowania w zależności jak duże jest odkształcenie) Jednak drobne odkształcenia wynikające z jazdy po naszych pięknych drogach można wyleczyć w takim specjalistycznym warsztacie i z reguły jest OK. Koszt prostowania takiej stlówki to ok. 30zł/szt więc czasami może się to nie opłacać :hmm:

Mi kolega przywiózł z niemiec felgi stalowe na zime w b.dobrym stanie (prościutkie) za kpl. dałem 200zł oryginał z golfa III 6Jx14H2 ET45

Nowe najtaniej znalazłem na http://www.baloon.com.pl/

Pozdrooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lis 27, 2005 19:24

Regenerowane jak kolega razal pisze to trzeba umieć robić, nówki to około 180 pln jak w linku a używki bo o takich piszę to po 50 pln za szt.Tylko trzeba dobrze wybrać.Ja mam teraz oryginalne do 3 alu za niewielkie pieniądze .Jak chcesz to na priv Ci podam jutro jake to są i ile kosztują.Nierobione i proste nawet jak jadę w czwartek na giełdę to mogę Ci przywieżć Pozdrawiam.PS.felgi zamieniłeś tył na przód by się przekonać ???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości