[GOLF MK5] Rozładowuje akumulator raz w tygodniu ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

[GOLF MK5] Rozładowuje akumulator raz w tygodniu ?

Post autor: stepniak.p » sob lis 21, 2009 18:23

Witam

Jak w temacie :
Mam Golfa mk5 1.9 TDI 90 KM i staje sie jakas dziwna rzecz....raz w tygodniu (w sobote) rozladowuje mi akumulator tak ze nie moge rano odpalic.....
Przez caly tydzien smiga az milo..... ;)
Czy moze to byc wina radia ? Mam RCD 310 świeżo zamontowany.... no ale niby sie wylacza itp. niby wszystko ok

Akumulator teraz stoi wyciagniety laduje sie....tylko ze to jest aku bezobslugowy i tam jest takie oczko ktore chyba powinno byc zielone co nie ? a jest czasne(znaczy nic nie ma)


PYTANIE nr.2
jakie powinno byc napiecie na wylaczonym silniku (jaki powinien byc pobór mocy) ?

czy to akumulator do wywalenia ?
Z gory dzieki za odp. ;)
Pozdrawiam ;)


OBECNIE : MK6 1.6 TDI DSG

BYŁO: Polo IV 9n3
BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » sob lis 21, 2009 18:37

Aku 12V na postoju bez obciążenia to szmelc.
12,6V 100% naładowany, 12,5V 90%, 12,4V 80%, 12,3V 70% 12,2V 60% 12,1V 50% ...
11,9% prawie całkiem rozładowany, jeżeli aku ma poniżej 12,4V po 2 h po jeździe to nadaje
się do doładowania. Ale pomiar powinien być zrobiony na odpiętych klemach- na załączonych
trzeba dodać do pomiaru ok 0,12V. Jeżeli po jeździe zgasisz autko i na zapiętych klemach po
ok 2 min masz powyżej 13V to aku ok.

Tak wg mnie - to albo AKU - padaczka = albo nie masz ładowania w aucie , lub coś pożera Ci ten prąd gdy autko stoi ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: stepniak.p » sob lis 21, 2009 19:33

Haki pisze: Tak wg mnie - to albo AKU - padaczka = albo nie masz ładowania w aucie , lub coś pożera Ci ten prąd gdy autko stoi ....
tylko jest taki problem ze jesli nie byloby ladowania to bym niemogl go codziennie opdalic czy cos.... a to sie zdarzylo dwa razy pod rzad w soboty.... !?

co i jak jeszcze mozna sprawdzic zeby dojsc to tego co ciagnie prad ?


OBECNIE : MK6 1.6 TDI DSG

BYŁO: Polo IV 9n3
BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 21, 2009 19:37

Haki pisze:12,6V 100% naładowany
jak dlamnie to tez dędka.zwykłym mirnikiem stan naladowania aku mozna sobie mierzyc...powodzenia.poszczegulna cela moze miec a nawet ma 2.3-2.5V teraz razy 6 i wychodzi...tyle w pelni naladowane aku powinno miec.
stepniak.p pisze:co i jak jeszcze mozna sprawdzic zeby dojsc to tego co ciagnie prad ?
wczoraj byl opisywany temat jak zmierzyc.odepnij kleme daj amperomierz i sprawdz ile ciągnie(na zgaszonym silniku)
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 19:47 przez Duber, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: stepniak.p » sob lis 21, 2009 20:24

odpiąłem akumulator od prostownika i po paru minutach zmierzyłem...bylo 13.8V
za kolejne kilkanascie minut zmierzylem bylo juz 13.0V
zostawie go do jutra rana i zobacze ile wtedy bedzie mial.....

czy w ten sposób bede wiedzial czy jest aku padniety ? (wydaje mi sie ze tak ale chyba tylko wydaje :P)

duber pisze:odepnij kleme daj amperomierz i sprawdz ile ciągnie(na zgaszonym silniku)
tak tez zrobilem i wyszlo 1,12 dobrze czy zle ?
mechanik z ASO mowil ze dopiero po kilkunastu minutach jakies sterowniki sie wylaczaja...


OBECNIE : MK6 1.6 TDI DSG

BYŁO: Polo IV 9n3
BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 21, 2009 20:29

stepniak.p pisze: 1,12
baaaaardzo durzo.fakt alarm sie tez uzbraja...i dopiero po czasnie zmniejsza sie pobor.wez podepnij jeszcze raz i tak po niewiem 5-10 minutach popatrz.ale niech przez te minuty bedzie caly czas miernik podlaczony.zobaczymy do ilu zejdzie.

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 19:30 ]
stepniak.p pisze: i po paru minutach zmierzyłem...bylo 13.8V
i z tak naladowanym aku powinno sie jechac na sprawdzenie jego pojemnosci

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 20:01 ]
tylko jak bedziez mierzyl popatrz czy masz podomykane drzwi,bagaznik,radio czy niegra,i moze pomierz przy nieuzbrojonym alarmie i uzbrojonym,dla porownania
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 20:31 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości