spadajace obroty i duże spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Miniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 19, 2008 20:54
Lokalizacja: Jaworzno

spadajace obroty i duże spalanie

Post autor: Miniek » pt lis 13, 2009 21:51

Witam Panowie mam taką sprawe mam golfa IV silnik 1.4 16V 75 koni benzyniak :)
Od jakiegos czasu nie wiem co sie z nim dzieje obroty strasznie mi skaczą i dość często gaśnie bez powodu a do tego bardzo dużo pali za 10 zł przejade tylko 10 km :/ jeżdże juz po mechanikach elektrykach i nikt nie wie co może z nim być jak tak dalej pójdzie bede musiał jechac do salonu a teraz u mnie ciężko z kasą :/ wymieniłem w nim juz sonde lambda bo wyszło że popsuta ale to nic nie dało przy podpieciu pod komputer również nic nie wyszło a kilka razy podpinałem, silnik jest w porządku bo mi własnie dzisiaj mechanik całkowicie wszystko posprawdzał byłem nawet sprawdzić katalizator myśleliśmy że może to to ale również to nie ma nic wspólnego juz sam nie wiem co mam robić może miał z Was tez ktoś coś takiego i wie co na to poradzić pomóżcie :)
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 22:27 przez Miniek, łącznie zmieniany 2 razy.


..:: VW 4 ::..

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lis 13, 2009 22:27

Miniek, piszesz tak:
Miniek pisze:do tego bardzo dużo pali za 10 zł przejade tylko 10 km :/
czyli 100 zł/100km , czyli ponad 20l/100km. Oznacza to że albo Ci się benzyna nad zawory ssące zamiast być precyzyjnie wtryskiwana, albo masz problemy z mocą z tak błahych powodów, jak przestawiony rozrząd kiepska kompresja, nieszczelny układ dolotowy, itd. można by długo wymieniać. Zalewanie się silnika nadmiarem paliwa bardzo pasuje do tego co opisujesz, i tak sie zastanawiam czy ktoś robił analizę spalin, że nie wspomnę o sprawdzeniu jak dzieła układ sterowania (jego czujniki w blokach Vaga) i odczycie błędów. Nie chce mi się wierzyć aby odczyty z sondy i analizatora były prawidłowe przy takim zużyciu paliwa. Do tego przy spalaniu takich ilości paliwa powinno z rury walić czarnym dymem. Piszesz jeszcze, że:
Miniek pisze:przy podpieciu pod komputer również nic nie wyszło a kilka razy podpinałem
Ale czy nie ograniczałeś się tylko do odczytu błędów? Czy zapisywałaś logi podczas jazd próbnych aby je potem przeanalizować?


JaroW

Miniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 19, 2008 20:54
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Miniek » pt lis 13, 2009 22:51

Więc jest tak własnie od czasu jak mi obroty tak zaczęły skakać to mi zaczął tak dużo palić i dokładnie za każde 10 zł robie tylko 10 km czyli tak jak pisałeś za 100 zł 100 km :/ rozrząd był sprawdzany i jest wszystko dobrze i paliwa na silniku też nie mam właśnie a analizy spalin napewno nikt nie robił. Tak jak pisałem byliśmy katalizator sprawdzać bo mnie juz mechanik wysłał jedyne co mi powiedzieli to to że mało spalin wypuszcza i że te spaliny sa delikatnie ciepłe a nie wrzące tak jak powinny być sami sie ździwili jak powiedziałem że auto ma właśnie moc tylko to że gaśnie i dużo pali wiec dla każdego to zagadka.
Co do błędów to byłem u elektryka na komputerze pokasował mi wszystkie błędy i kazał przejechać 100 km po czym znowu do niego przyjechałem i po raz kolejny sprawdził to już nic nie wyskoczyło i on sam powiedział że nic więcej on nie zrobi, to już mechanik był nawet wczoraj u innego elektryka na komputerze i też nic nie wyszło :/ Mają mi coś jeszcze kombinować w poniedziałek dlatego tutaj pytam bo zawsze później powiem mechanikowi co może być a jak Wy mi juz nie pomozecie to jedyne serwis mnie czeka


..:: VW 4 ::..

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lis 13, 2009 23:26

Miniek pisze:Co do błędów to byłem u elektryka na komputerze pokasował mi wszystkie błędy i kazał przejechać 100 km po czym znowu do niego przyjechałem i po raz kolejny sprawdził to już nic nie wyskoczyło i on sam powiedział że nic więcej on nie zrobi, to już mechanik był nawet wczoraj u innego elektryka na komputerze i też nic nie wyszło
I wg mnie tu jest kupa, bo zamiast kasować błędy powinien je zapisać/wydrukować, a następnie sprawdzić w blokach jak pracują elementy odpowiedzialne za te błędy, pogonić auto z podłączonym kompem, zapisać logi i porównać z danymi kontrolnymi w tabelach serwisowych. Do paru TDI mam coś takiego, ale niestety nie posiadam nic do benzyniaków.
Może Ci np. MAP wariuje, albo TPS czy jakaś inna cholera.
Jeszcze małe sprostowania bo coś mi się zjadło poprzednio.
Jarowo pisze:Oznacza to że albo Ci się benzyna nad zawory ssące zamiast być precyzyjnie wtryskiwana
miało być benzyna leje nad zawory.
A tak przy okazji może podasz kod silnika to może ktoś coś więcej dorzuci.


JaroW

Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » pt sty 15, 2010 11:11

Witam,

Czy kolegaMiniek, rozwiązał swój problem? Gdyż mój też pali podobnie :/ przepustnica świeżo przeczyszczona, zaadaptowana, rozrząd nowy i ustawiony, filtry wymienione.. a ja tylko patrze jak wskazówka paliwa opada w stronę zera :( Jakaś masakra! Co w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić? Zawory, sonde czy coś w innego w tym silniku lubi szwankować i dawać taki efekt?


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 315 gości