Chłodnica paruje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Chłodnica paruje

Post autor: mikrus99 » pt lis 13, 2009 17:21

Witam serdecznie.
Dzisiaj, przy temperaturze 5 stopni C, stałem z 15 minut w korku, gdzie maksymalnym biegiem była dwójka. Przejechałem z 500 m, i znow korek, ale juz z parującą chłodnicą. Normalnie spod maski pare widziałem. Zdziwienie mnie ogarnęło, bo wskaźnik temperatury zbytnio za połowę sie nie wychylił.
Sprawdziłem to i faktycznie paruje chłodnica.
Parowanie widzę tylko jak samochód stoi, jadąc, nawet powoli nie widać jej, ale jest to na pewno spowodowane tym że para jest pchana w stronę samochodu, więc nie wylatuje. Para wydobywa się od strony wentylatora.
Ogrzewanie mam, leci gorąco (można powiedzieć - na rozgrzanym jest "sauna")
W układzie jest petrygo, ostatnio wymieniane.
wiatrak działa, ostatnio odpowietrzałem układ i się włączył jak go grzałem, fakt dość późno ale włączył
Co mogę wymienic zeby zapobiec takiemu przegrzewaniu? Od czego zacząć? Jakiś czujnik? (jesli tak to proszę o info gdzie go zlokalizować.
Oto zdjęcie w momencie parowania
Obrazek
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
--------------------------------------
PS. Nie wiem czy odpowiedni dział, ale to silnik Diesla 1,6 TD JR, wiec jeśli temat powinien być w dziale "diesel" to proszę o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 17:23 przez mikrus99, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]

Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kurczepieczone » pt lis 13, 2009 20:00

Musisz mieć gdzieś jakąś nieszczelność. Może przy czujniku, który włącza wentylator, albo w samej chłodnicy. Płynu dużo ubywa?



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pt lis 13, 2009 20:07

Jest nie prawidłowo,wskaźnik ma być na połowie.Wymien czujnik wentylatora.


Jacek

luki508
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 13, 2009 18:32
Lokalizacja: małopolska

Post autor: luki508 » pt lis 13, 2009 20:09

sprawdz szczelność chłodnicy. prawdopodobnie jest gdzieś mały wyciek.



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt lis 13, 2009 20:57

Ja mam identycznie. Jak stoje w korku to mam wrażenie że dym z pod maski wydobywa się. Jak ruszę to już nic nie widać. Dzieje się to tylko w deszczowe dni. Płynu mi ubywa ok 1 litra na 5 tyś km. Wycieków żadnych nie widać. Ja obstawiam chłodnicę bo wszelkie inne usterki wyeliminowałem



Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Post autor: mikrus99 » pt lis 13, 2009 22:35

Dzieki Panowie za wszelkie sugestie.
Odpowiadając na pytania. Płynu ubywa, no szczerze literek na tysiąc.
Nigdy (pomijając pęknięty króciec i wycieki 2 litry na 500 km) ąz tak nie przejmowałem się tym, ale widze że czas zacząć.
- Co do nieszczelności przy chłodnicy. Czy gdyby jakieś łączenie przy chłodnicy było nieszczelne to tak duża para by sie unosiła? Powiem szczerze że dużo paruje, jak mocno się nagrzeje to, powiem szczerze prawie jak z czajnika, ale jest to chwila tak, i potem mniej.

Co proponujecie? od czego zacząć? czujnik wentylatora?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lis 13, 2009 22:42

mikrus99 pisze:Płynu ubywa, no szczerze literek na tysiąc.
To dużo.
A jeśli w korku paruje,to po prostu odpal auto,otwórz maskę i patrzaj skąd ta para się wydostaje.Najprościej będzie :bajer:



Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kurczepieczone » sob lis 14, 2009 00:40

mikrus99 pisze:Co proponujecie? od czego zacząć? czujnik wentylatora?
Tak jak napisał bongo, zacznij od zlokalizowania wycieku ;) A co do wskazań temperatury na zegarach to miałem już 3 mk2 i w każdym wentylator włączał się przy innym położeniu wskazówki, więc moim zdaniem wszsytko zależy od czujnika, który "daje znać" zegarom. Przy położeniu pionowym, jak to napisał jackyz, u mnie temperatura oleju na MFA to około 80 st. Kiedy wskazówka od wody jest tak jak na zdjęciu olej ma 104-108 (oczywiście na postoju).



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob lis 14, 2009 00:52

A jesteś pewny że to wyciek? U mnie w korku i w deszczu zawsze paruje i to całkiem mocno, ale woda z maski, płynu mi nie ubywa :chytry:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 14, 2009 01:08

chłodnica na ogół puszcza na dole po bokach, na łączeniu radiatora z plastykiem, z powodu korozji. Nie ma się co czaić tylko wymiana na dobrą ze szrotu lub nową.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lis 14, 2009 10:53

mikrus99 pisze:Co proponujecie? od czego zacząć? czujnik wentylatora?
.
Co Ci da wymiana czujnika ? jak masz dziurawa chłodnice ?
a co do temperatury to czasem tak pokazuja, szczegolnie , jak masz jakis zamiennik czujnik... u mnie wlasnie w korku tez sie lekko wychyla za połowe, ale wtedy włacza sie wuatrak i temp spada. poszukaj nieszczelnosci a pozniej sie baw w czujniki.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 716 gości