Działanie dmuchawy w mk2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Działanie dmuchawy w mk2
Witam
Nie wiem co sie dzieje ale nagle włacznik dmuchawy zaczoł mi działac tylko na trzecim biegu?????
Co może być przyczyną.
Pzdr
Nie wiem co sie dzieje ale nagle włacznik dmuchawy zaczoł mi działac tylko na trzecim biegu?????
Co może być przyczyną.
Pzdr
Ta porada jest z strony http://golf2.prv.pl
Porady:
Jezeli dmuchawa nagrzewnicy dziala tylko na III biegu.
Bardzo czesta przypadloscia w MK2 jest brak I i II "biegu" dmuchawy nagrzewnicy - jest tylko III bieg - ten najszybszy. Wielokrotnie spotykalem sie z opinia w serwisach ze do wymiany jest caly wentylator - koszt bardzo wysoki. Tak naprawde nie ma sensu wymieniac calego wentylatora - ba przaktycznie nic nie trzeba wymieniac poza bezpiecznikiem termicznym ktory znajduje sie przy samej dmuchawie. A wiec zaczynamy. Najpierw trzeba dostac sie do wentylatora - jest on ukryty w okolicach schowka. Najlepiej odkrecic plastiki ktore sa pod schowkiem i odgiac wykladzine - teraz dostep do wentylatora jest juz na tytle dobry ze mozna zaczac dobierac sie do interesujacej nas czesci.
1. smar czy oliwka nic nie dadza (co do piszczenia) bo niestety lozyskowanie silnika wentylatora nie jest rozbieralne , wiec pozosatje tylko WD (nie wode) 40 (i nie 40%) . Zapsikac lozyskowanie (najlepiej po zdjeciu stalowej "mufki" i 2 podkladek z tworzywa - ale nie jest to niezbedny zabieg - mozna chlapac po tym co widac)
2. zakladam , ze wiecie jak dostac sie do wiatraka ale gdyby nie to : zdjac plastik przed nogami pasazera, odchylic pianke - po zdjeciu zaslepki od spodu po prawej, od strony komory silnika jest maly plastikowy dzyndzel, odchylic go, przekrecic caly silnik wentylatora w lewo i silniczek macie w rekach, oczepic kable i OK
3. Ta srebrna blasze , odchylajac plastikowe zaczepy trzeba zdjac. Calosc to opornica pradu. Wine za zamieszanie ponosi opornik (chyba to opornik bo u mnie zab czasu zjadl wszelkie napisy tak aby to to odczytac) ktory jest dolutowany z jednej strony do styku. W jego m-ce (ja przylutowalem na nim) trzeba przylutowac drut (dl, 2cm, stalowy lub miedziany) o grubosci 2mm. Poskladac wszystko do kupy i dmuchawa bedzie grala na wszystkich stopniach. Aha ! najpierw sprawdzcie przelacznik bo ktos (sorry ale nie pamietam kto ) wyzej pisal , ze mu przelacznik nie kontaktuje. Trzeba go wyjac i kawalkiem kabla (+wlaczony zaplon) trzeba zwierac + z poszczegolnymi zworami (czyli na krotko). Jak wiatrak sie odzywa na kazdej zworze to znaczy przelacznik do wymiany a przy silniczku nic nie grzebac. Adekwatnie - odwrotnie. Calosc wyglada skomplikowanie ale jest odwrotnie. Mi to wszystko zajelo 20minut i to rozkrecanie i skrecanie z latarka (bo robilem o 19:00) Powodzenia szerokiej drogi
to wazne: 1 po zastosowaniu drucika koniecznie trzeba wyciac dziure od spodu w gabce celem lepszego chlodzenia poniewaz nieznacznie rosnie temp. opornicy a i dostep do smarowania lozyskowania silniczka jest natychmiastowy 2 skutek i przyczyna: dlatego pali sie bezpiecznik termiczny poniewaz najczesciej wczesniej silnik piszczy i nikt na to nie zwraca uwagi, a jest to ostateczny moment do przesmarowania lozyskowania. Pisk to opor lozysk (tulejek slizgowych silnika) przez co rosnie temperatura opornicy. Nalezy zwracac uwageaby wentylator nie pracowal dodatkowo obciazony oporami - trzeba czesto smarowac lozyskowanie nad zaslepka plastikowa.
Porade opracowal Vivaldi
Komentarze internautow:
Element ktory ten koles opisuje to bezbiecznik termiczny (a nie opornik) na 184 stopnie C i prad rzedu 10A. Mozna go kupic w sklepie elektrycznym i wymienic. Kosztuje 3zl. Jezeli ominiemy go drucikiem jak ten koles pisze to ryzykujemy przegrzanie silnika w warunkach awaryjnych.A przepala sie ze starosci.W srodku sa sprezynki ktore sie starzeja. Pozdrawiam Slawek
Porady:
Jezeli dmuchawa nagrzewnicy dziala tylko na III biegu.
Bardzo czesta przypadloscia w MK2 jest brak I i II "biegu" dmuchawy nagrzewnicy - jest tylko III bieg - ten najszybszy. Wielokrotnie spotykalem sie z opinia w serwisach ze do wymiany jest caly wentylator - koszt bardzo wysoki. Tak naprawde nie ma sensu wymieniac calego wentylatora - ba przaktycznie nic nie trzeba wymieniac poza bezpiecznikiem termicznym ktory znajduje sie przy samej dmuchawie. A wiec zaczynamy. Najpierw trzeba dostac sie do wentylatora - jest on ukryty w okolicach schowka. Najlepiej odkrecic plastiki ktore sa pod schowkiem i odgiac wykladzine - teraz dostep do wentylatora jest juz na tytle dobry ze mozna zaczac dobierac sie do interesujacej nas czesci.
1. smar czy oliwka nic nie dadza (co do piszczenia) bo niestety lozyskowanie silnika wentylatora nie jest rozbieralne , wiec pozosatje tylko WD (nie wode) 40 (i nie 40%) . Zapsikac lozyskowanie (najlepiej po zdjeciu stalowej "mufki" i 2 podkladek z tworzywa - ale nie jest to niezbedny zabieg - mozna chlapac po tym co widac)
2. zakladam , ze wiecie jak dostac sie do wiatraka ale gdyby nie to : zdjac plastik przed nogami pasazera, odchylic pianke - po zdjeciu zaslepki od spodu po prawej, od strony komory silnika jest maly plastikowy dzyndzel, odchylic go, przekrecic caly silnik wentylatora w lewo i silniczek macie w rekach, oczepic kable i OK
3. Ta srebrna blasze , odchylajac plastikowe zaczepy trzeba zdjac. Calosc to opornica pradu. Wine za zamieszanie ponosi opornik (chyba to opornik bo u mnie zab czasu zjadl wszelkie napisy tak aby to to odczytac) ktory jest dolutowany z jednej strony do styku. W jego m-ce (ja przylutowalem na nim) trzeba przylutowac drut (dl, 2cm, stalowy lub miedziany) o grubosci 2mm. Poskladac wszystko do kupy i dmuchawa bedzie grala na wszystkich stopniach. Aha ! najpierw sprawdzcie przelacznik bo ktos (sorry ale nie pamietam kto ) wyzej pisal , ze mu przelacznik nie kontaktuje. Trzeba go wyjac i kawalkiem kabla (+wlaczony zaplon) trzeba zwierac + z poszczegolnymi zworami (czyli na krotko). Jak wiatrak sie odzywa na kazdej zworze to znaczy przelacznik do wymiany a przy silniczku nic nie grzebac. Adekwatnie - odwrotnie. Calosc wyglada skomplikowanie ale jest odwrotnie. Mi to wszystko zajelo 20minut i to rozkrecanie i skrecanie z latarka (bo robilem o 19:00) Powodzenia szerokiej drogi
to wazne: 1 po zastosowaniu drucika koniecznie trzeba wyciac dziure od spodu w gabce celem lepszego chlodzenia poniewaz nieznacznie rosnie temp. opornicy a i dostep do smarowania lozyskowania silniczka jest natychmiastowy 2 skutek i przyczyna: dlatego pali sie bezpiecznik termiczny poniewaz najczesciej wczesniej silnik piszczy i nikt na to nie zwraca uwagi, a jest to ostateczny moment do przesmarowania lozyskowania. Pisk to opor lozysk (tulejek slizgowych silnika) przez co rosnie temperatura opornicy. Nalezy zwracac uwageaby wentylator nie pracowal dodatkowo obciazony oporami - trzeba czesto smarowac lozyskowanie nad zaslepka plastikowa.
Porade opracowal Vivaldi
Komentarze internautow:
Element ktory ten koles opisuje to bezbiecznik termiczny (a nie opornik) na 184 stopnie C i prad rzedu 10A. Mozna go kupic w sklepie elektrycznym i wymienic. Kosztuje 3zl. Jezeli ominiemy go drucikiem jak ten koles pisze to ryzykujemy przegrzanie silnika w warunkach awaryjnych.A przepala sie ze starosci.W srodku sa sprezynki ktore sie starzeja. Pozdrawiam Slawek
wd 40 slabiutki jest, piszczy juz po 2 tygodniach moze cos innego jest lepsze
ostatnio myśałem że mi wiatrak zdechł ale okazało się że poluzowała się zaczepka ta co po niej idą dwie podkładki i wiatrak sie obsunął do dołu i nie dał rady kręcic wystarczyło docisnąć zaczepkę
ostatnio myśałem że mi wiatrak zdechł ale okazało się że poluzowała się zaczepka ta co po niej idą dwie podkładki i wiatrak sie obsunął do dołu i nie dał rady kręcic wystarczyło docisnąć zaczepkę
[url=http://www.forum.suse.pl][img]http://www.userbars.org/data/media/12/suse2_userbar.gif[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 298 gości