zadanie dla fachowca...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob lis 17, 2007 17:28
- Lokalizacja: Płock
zadanie dla fachowca...
Panowie, mam kurcze problem. Dotyczy on żarówek... , np: pozycje, lub cofania lub jakies inne od czasu do czasu robią się czarne , czarno-srebrne w środku. Co dziwne nie przepalają się, tylko świecą, oczywiście przyciemnione dają coraz słabsze światło. Jaka przyczyna? kupuję dobrej klasy żarówki, a co i róż jakaś mi się obkopci.
Co ciekawe i warto o tym wspomieć: Gdy go kupiłem pare miesięcy temu samochód posiadał tylko jedne światło z przodu, wszystkie kierunkowskazy, 1 pozycje, 1 stop xD. Po wymianach żarówek i wymianie żaróweczek w środku samochodu (podświetlenie tablicy itp), wszystko jest w porządku, tz. tylko pojedyncze żarówki , najczęsciej pozycje tylne..
Nie ma oznak że jest wina akumulatora, ładowanie zsotało sprawdzone w różnych sytacjach (silnik w pracy, silnik w pracy + światła itp,) wszystko wyszło poprawnie.
prosze o pomoc, i z góry dziekuje łukasz
Co ciekawe i warto o tym wspomieć: Gdy go kupiłem pare miesięcy temu samochód posiadał tylko jedne światło z przodu, wszystkie kierunkowskazy, 1 pozycje, 1 stop xD. Po wymianach żarówek i wymianie żaróweczek w środku samochodu (podświetlenie tablicy itp), wszystko jest w porządku, tz. tylko pojedyncze żarówki , najczęsciej pozycje tylne..
Nie ma oznak że jest wina akumulatora, ładowanie zsotało sprawdzone w różnych sytacjach (silnik w pracy, silnik w pracy + światła itp,) wszystko wyszło poprawnie.
prosze o pomoc, i z góry dziekuje łukasz
pierwsza sprawa o jakiej zapomniałeś nas poinformować to po jakim czasie te żarówki zmieniają kolor i dokładne dane na temat żarówki czyli nie wiem H4 philips HightGuide itp.
Zazwyczaj te objawy jakie nam przedstawiam mogą być przyczyną nieszczelnej lampy, w niektórych przypadkach na gorącą żarówkę kapnie zimna woda i bańka strzeli a w niektórych nic się jej nie stanie prócz zciemnienia,
Takie ściemnienie o którym piszesz jest przyczyną wypalającego się w azocie wolframu oraz większemu napięciu dopływającego do żarówki i długiej eksploatacji żarówki
PS mogę się mylić z tym wolframem
Zazwyczaj te objawy jakie nam przedstawiam mogą być przyczyną nieszczelnej lampy, w niektórych przypadkach na gorącą żarówkę kapnie zimna woda i bańka strzeli a w niektórych nic się jej nie stanie prócz zciemnienia,
Takie ściemnienie o którym piszesz jest przyczyną wypalającego się w azocie wolframu oraz większemu napięciu dopływającego do żarówki i długiej eksploatacji żarówki
PS mogę się mylić z tym wolframem
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob lis 17, 2007 17:28
- Lokalizacja: Płock
Zjawisko dotyczy głównie żarówek w tylnych lampach (postoje, stopy, cofania) żarówki to NARVANA (made in germany ) Czas po jakiem żarówka się ściemnia to od 4 - do 6 tygodni. Na wszelki wypadek, srawdzę tą szczelność tylnych lamp bardzo dokładnie. Nigdy jednak nie znalazłem śladów wilgoci lub co gorsza wody gdzieś tam z tyłu .
dzieki wielkie, proszę , może ktoś jeszcze coś w tym temacie... ?
dzieki wielkie, proszę , może ktoś jeszcze coś w tym temacie... ?
Chyba miało być NARVA a nie NARVANA W każdym bądź razie jak dla mnie to wątpliwa marka - może warto spróbować z jakąś inną?volkswagen.vw pisze:żarówki to NARVANA
Przyczyną może być też za wysokie napięcie ładowania, ale piszesz, że to już sprawdziłeś... Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Dodam jeszcze, że jakiś rok temu zmieniałem w moim motocyklu żarówkę H4, okazało się że była jeszcze fabryczna, oryginalna japońska żarówka Stanley'a. Motocykl ma 20 lat, a żarówka wyglądała bardzo ładnie, tylko wolfram się przepalił. Zmieniłem na coś w stylu tej Narvy i już w tym roku miałem problem z przeglądem, bo światło źle się rozkładało. Okazało się, że napylona osłonka na czubku bańki całkiem się wypaliła i wykruszyła. Tak więc polecam coś markowego, nie koniecznie najwyższy model. Podstawowego BOSCHa kupiłem chyba za niecałe 20zł.
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 14:14 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob lis 17, 2007 17:28
- Lokalizacja: Płock
no no, w pośpiechu wielu rzeczy się nie pamięta:) sprawdze coś innego, ale nadal jedno mnie zastanawia, dlaczego w samochodzie rodziców, (passat B5) zmieniłem żarówke na tą samą co w moim samochodzi i tam super świeci i wygląda po 6 miesiącach...piori pisze:Chyba miało być NARVA a nie NARVANA W każdym bądź razie jak dla mnie to wątpliwa marka - może warto spróbować z jakąś inną?
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Z tą wilgocią to bym tak nie przesadzał...reanimat pisze:na gorącą żarówkę kapnie zimna woda i bańka strzeli a w niektórych nic się jej nie stanie prócz zciemnienia
Kiedyś w audi w tylnych lampach miałem nie szczelność i po deszczu miałem do połowy zalaną wodą i żarówkom oprócz osadu z wody nic nie było... Zarówki działały jeszcze bardzo długo.
A ta zmiana koloru może świadczyć o podwyższonym napięciu ładowania.
Albo po prostu zmień żarówki na najzwyklejsze POLAMP polskiej produkcji (mówię o żarówkach w tylnich lampach). Ja ich używam i nie ukrywam, że są bardzo dobre...
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
Popraw styki żarówek,popsikaj jakimś "kontaktem",nie zapomnij też o kostce połączeniowej do lampy.U mnie przyczyną była zaśniedziała kostka przy lampie.Po tym problem znikł.volkswagen.vw pisze:Panowie, mam kurcze problem. Dotyczy on żarówek... , np: pozycje, lub cofania lub jakies inne od czasu do czasu robią się czarne , czarno-srebrne w środku. Co dziwne nie przepalają się, tylko świecą, oczywiście przyciemnione dają coraz słabsze światło. Jaka przyczyna? kupuję dobrej klasy żarówki, a co i róż jakaś mi się obkopci.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
I jeszcze połączenia masowe do sprawdzenia oraz pomiar napięcia ładowania.marcin.w pisze:Popraw styki żarówek,popsikaj jakimś "kontaktem",nie zapomnij też o kostce połączeniowej do lampy.U mnie przyczyną była zaśniedziała kostka przy lampie.Po tym problem znikł.
Przyznam szczerze, że to drugi przypadek, o którym słyszę tego typu - znajoma znajomego miała tak, ze żarówki co chwila się z tyłu przepalały, niektóre nawet pękały, wytapiało się szkło...
Zamiast stosować dalej historyczne żarówki to polecam diody flux - na allegro duży wybór.
Ja zastosowałem jedną diodę Flux jako pozycję w tylnej lampie i przyznam że w dzień widać że się świeci i tym bardziej w nocy. Światło jest delikatnie słabsze ale pobór prądu o wiele mniejszy. Mniejszy pobór prądu = lepsze ładowanie - mniejsze spalanie paliwa.
Ja zastosowałem jedną diodę Flux jako pozycję w tylnej lampie i przyznam że w dzień widać że się świeci i tym bardziej w nocy. Światło jest delikatnie słabsze ale pobór prądu o wiele mniejszy. Mniejszy pobór prądu = lepsze ładowanie - mniejsze spalanie paliwa.
98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
volkswagen.vw, dziś na CB słyszałem gościa, który mówił że mu się ciągle żarówka przepalała z tyłu w lampie. Przyczyną okazała się odkręcona jedna śrubka mocująca lampę. Przy pewnych obrotach silnika lampa dostawała wibracji i żarówkę szlag trafiał. Tobie niby się nie przepala, ale zwróć uwagę na zamocowanie lamp. Ewentualnie może gdzieś słabo łączy, iskrzy jakiś styk i na nierównościach żarówka mruga, co też pewnie by jej nie służyło...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości