Gibające koło w silniku RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Gibające koło w silniku RP
Witam , znajomy ma silnik RP gibało mu się koło na wale korbowym , było słychać takie hrrr- pompa wody , w końcu pompa poleciała (łożysko poszło) lałą się woda . Kupił koło pasowe wału nową pompę wymieniliśmy pompę koło pasowe lecz nadal jest bicie na wale . Zna może ktoś przyczynę wiem że w TD ścina klin na wale , sam tego doświadczyłem ale w benzynie?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
A jakie przyczyny mogą być wiesz może ?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
grandi, mnie sie zdarzyło, po tym jak mechanikowi wyjmującemu silnik walnął on kołem o podłużnicę. Tez myślałem że koło, dałem inne i to samo. Minmalne kiwanie było widoczne tez na kółku paska rozrządu na wale, a śróba była dokręcona.
W kacie desperacji walnąłem parę razy przez drewno duzym młotem w koło i naprostowało się, jeźdżę tak już ze 150 tysiięcy i jest ok. Ale wniosek taki ze skrzywiła mi sie końcówka wału
W kacie desperacji walnąłem parę razy przez drewno duzym młotem w koło i naprostowało się, jeźdżę tak już ze 150 tysiięcy i jest ok. Ale wniosek taki ze skrzywiła mi sie końcówka wału
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 11:51 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek, miałem podobną sytuację w MK2 bicie powyżej 1mm na strone na kole pasowym wału korbowego, zdemontowałem koło razem z kołem zębatym wału co się okazało mechanik, który mi prostował koło pasowe musiał to robić na przykręconym kole pasowym do wału korbowego, bicie było nadal lecz mniejsze, po demontażu i oględzinach musiałem wymienić koło zębate bo tak mechanik mi je załatwił że były pęknięte 3 zębatki na ów kole.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
radze sprawdzić bo naprawde byłem w szoku. Dziś właśnie mam do odbioru i koło zębate wału głównego i koło pasowe , które mi koledzy w robicie wykonali, tylko nie wiem czy jest różnica bo oryginalnie koło pasowe wału jest zrobione z 2 blach o gr ok 2.5-3mm a te, które mi wykonali jest z pełnego stopu stali.
P.S. sprawdź koło na zębach , (jeden ząb pęknięty)i na czole koła, tam były p2 pęknięcia dochodzące do zębów długość pęknięć ok. 3mm, są specjalne środki najczęściej kolorów jaskrawych, które penetrują metal, a przebarwienia dają znać o mikroszczelinach i większych pęknięciach
Pozdrawiam.
P.S. sprawdź koło na zębach , (jeden ząb pęknięty)i na czole koła, tam były p2 pęknięcia dochodzące do zębów długość pęknięć ok. 3mm, są specjalne środki najczęściej kolorów jaskrawych, które penetrują metal, a przebarwienia dają znać o mikroszczelinach i większych pęknięciach
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 13:42 przez reanimat, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Mógłby mi ktoś pomóc i zapodać schemat jak ustawić rozrząd w 1.8 RP nie moge znalesc
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Oto linki do zdjęć jak ustawić rozrząd w MK2 kod silnika: RP
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/752 ... c9600.html -rysunek tech
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e65 ... 2c4ca.html -podjęcie czynności.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/752 ... c9600.html -rysunek tech
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e65 ... 2c4ca.html -podjęcie czynności.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Koło zdjęte odpalone zostało auto i było bicie na małym kole od rozrządu odziwo już chyba ktoś coś tam robił bo koło jest założone marki SKF
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
grandi Wątpię, wydaje mi się że to są litery kodowe a z drugiej strony powinien być wybity numer seryjny, na moim starym kole jest oznaczenie RWB i 049105263C po drugiej stronie, więc to może być oryginał ale wykonany przez jakąś firmę produkującą dla VW.
Na nowym kole które dziś zamówiłem nie ma nawet oznaczenia ustawienia rozrządu nie wspominając o jakichś nazwach kodowych, więc muszę wzorcować się na starym kole.
[ Dodano: 18 Paź 2009 01:06 ]
Otóż chłopaki, wczoraj znaczy się w sobote wymieniłem to koło pasowe wału korbowego oraz koło zębate wału w mojej EZ-etce, pisałem o biciu, chłopaki wykonali mi koło w firmie teraz zero bicia, zmatowiłem powierzchnię styczną paska klinowego z kołem Alternatora oraz pompy wody, muszę powiedzieć rewelacja, pasek się ślizgał teraz niet, kontrolka ładowania się paliła po odpaleniu silnika i znów się nie pali... to mamy parę problemów z głowy
Na nowym kole które dziś zamówiłem nie ma nawet oznaczenia ustawienia rozrządu nie wspominając o jakichś nazwach kodowych, więc muszę wzorcować się na starym kole.
[ Dodano: 18 Paź 2009 01:06 ]
Otóż chłopaki, wczoraj znaczy się w sobote wymieniłem to koło pasowe wału korbowego oraz koło zębate wału w mojej EZ-etce, pisałem o biciu, chłopaki wykonali mi koło w firmie teraz zero bicia, zmatowiłem powierzchnię styczną paska klinowego z kołem Alternatora oraz pompy wody, muszę powiedzieć rewelacja, pasek się ślizgał teraz niet, kontrolka ładowania się paliła po odpaleniu silnika i znów się nie pali... to mamy parę problemów z głowy
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 22:31 przez reanimat, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 545 gości