Przerobiona instalacja świec żarowych - problem z kontrolką
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przerobiona instalacja świec żarowych - problem z kontrolką
Witajcie
W mojej Jetce 1,6 JP poprzedni właściciel (któryś) przerobił instalację świec żarowych. Tzn od plusa na akumulatorze dał kabel do zamocowanego przycisku w kabinie, od przycisku do bezpiecznika świec w komorze silnika i potem od razu na świece. W zasadzie w niczym mi to nie przeszkadza, ale chciałbym wiedzieć ile czasu mam go grzać, bo na "zdrowaśki" czy liczenie do 15 lub iluś tam to czasem już mu wystarczy do odpalenia a czasem nie.
Pytanie jest więc takie. Czy bez magicznego przekaźnika świec żarowych można podłączyć kontrolkę (do czego?, jak?), żeby dawała znać, że grzanie skończone?
Czekam na jakieś Wasze propozycje.
W mojej Jetce 1,6 JP poprzedni właściciel (któryś) przerobił instalację świec żarowych. Tzn od plusa na akumulatorze dał kabel do zamocowanego przycisku w kabinie, od przycisku do bezpiecznika świec w komorze silnika i potem od razu na świece. W zasadzie w niczym mi to nie przeszkadza, ale chciałbym wiedzieć ile czasu mam go grzać, bo na "zdrowaśki" czy liczenie do 15 lub iluś tam to czasem już mu wystarczy do odpalenia a czasem nie.
Pytanie jest więc takie. Czy bez magicznego przekaźnika świec żarowych można podłączyć kontrolkę (do czego?, jak?), żeby dawała znać, że grzanie skończone?
Czekam na jakieś Wasze propozycje.
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 19:19 przez pmaslocha, łącznie zmieniany 1 raz.
Najprosciej zrob tak: czyli zdobądz przekaznik (kup ,ukradnij) i podlacz wg tego
30. +z akumlatora
87. do świec żarowych poprzez bezpiecznik ok.70A
T. czujnik temp.silnika
31. masa
15. + po zapłonie
50. + z rozrusznika podczas kręcenia
L .kontrolka(+)
Pozdrawiam
30. +z akumlatora
87. do świec żarowych poprzez bezpiecznik ok.70A
T. czujnik temp.silnika
31. masa
15. + po zapłonie
50. + z rozrusznika podczas kręcenia
L .kontrolka(+)
Pozdrawiam
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Taa... tego się obawiałem. Tylko, że tyle się naczytałem o "niezawodności" tego przekaźnika, że aż się boję go użyć. I panel na desce do wymienienia, bo dziura po przycisku spora. Chyba, żeby zachować dotychczasowe rozwiązanie (przycisk) i dodatkowo dać przekaźnik. Trza by myśleć.
W sobotę zajrzę do tej elektryki i zobaczę co w niej siedzi, bo jak poprzedni właściciel wywalił ten przekaźnik, to może coś tam było w instalacji nie tak...
W sobotę zajrzę do tej elektryki i zobaczę co w niej siedzi, bo jak poprzedni właściciel wywalił ten przekaźnik, to może coś tam było w instalacji nie tak...
Jak chcesz na krotko zrobic za pomocą tego przycisku to tez mosisz miec przekaznik, ja mam tak zrobione i dziala , 5-7 sek mam wlaczenie grzanie i nawet bialego dymka nie ma prawa puscic
podpinasz przekaźnik:
30 (+)
87 do świec.
86 (-)
85 poprzez przycisk do plusa po zapłonie
podpinasz przekaźnik:
30 (+)
87 do świec.
86 (-)
85 poprzez przycisk do plusa po zapłonie
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 20:53 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
W przypadku patentu z ręcznym grzaniem ,przekaznik powinien zostać pomnieważ dodatkowym przyciskiem który jest w środku zamykasz obwód elektryczny cewki elektromagnesu w przekazniku .Prąd potrzebny do zasilenia tej cewki jest niewielki .Natomiast bez przekaznika sam przycisk powinien wytrzymywać prąd rzędu 50amper (a o taki raczej ciężko),to samo z przewodami powinny być wystarczająco grube aby taki prąd przepuścić gdy będą za cienkie będą się grzały.Polecam patent z ori przekażnikiem(nie mylić ze sterownikiem) i przyciskiem w środku .Unikamy wtedy sytuacji gdy podczas awari sterownika który odpowiada ża czas grzania swiec ,świece grzeją dłużej niż powinny i w rezultacie szybko się przepalają .Sam mam tak zrobione ,trzymam przycisk aż zgasnie kontrolka i palę .Swiece żarowe przy tym patencie w zasadzie są wieczne ponieważ grzeją dużo krócej niż normalnie .Polecam oczywiście wszystkim zwolennikom prostych i tanich rozwiazań .Zwolennikom fabrycznych (nie zawsze mądrych )patentów nie polecam
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Toteż u mnie jest taki przycisk, który te 50 A wytrzymuje, a jest to włącznik od jakiegoś elektronarzędzia (w serwisie elektronarzędzi kupowałem zamiennik jak ten stary moje dzieciątko zwyczajnie ułamało - coś na kształt włącznika do wiertarki, tylko że pod 380 V i nominalnie 10 A, ale z tym dotąd problemu nie było). Rozwiązanie też nie jest złe bo grzeje tylko jak jest włączony.
Żeby tylko wiedzieć ile czasu...
Żeby tylko wiedzieć ile czasu...
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 22:09 przez pmaslocha, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości