Problem ze wspomaganiem kierownicy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Problem ze wspomaganiem kierownicy.

Post autor: lesiu81 » ndz paź 04, 2009 19:33

Witam.
Pisaliście o tym kilka razy ale nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.
Mój problem polega na nie właściwej pracy wspomagania. Dokładnie chodzi o ciężką prace kierownicy po dłuższym postoju (noc) lub przy obecnych wieczorami temperaturach. Nie można swobodnie obrócić kierownicą zarówno w prawo jak i w lewo. Wyczuwalny jest duży opór tak jakby nie było wspomagania. Przy jego pokonywaniu należy użyć dużej siły i występuje coś takiego jak szarpnięcia i lekkie trzaski. Po pokonaniu tego oporu ( 2-4 razy ruch kierownicą w obie strony) wspomaganie działa dobrze. Wspomaganie było założone 2 tygodnie temu i przez 8 dni było ok. Płyn zalany to zielony febi i jest około max. Pasek jest nowy dobrze naciągnięy i się nie ślizga. Pompa pracuje cicho, bez zgrzytów i szumów. Nie ma luzów i wycieków. Wczoraj wymieniłem w niej zaworek i jeszcze raz płyn na ten sam.
Proszę o pomoc zanim wbiję się w jakieś duze koszta. Interesuje mnie czy może wymienić :
płyn na oryginalny z serwisu, pompę a może przekładnię.
Z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz paź 04, 2009 20:13

wygląda na uszkodzenie zaworka przesuwnego w przekładni , on ma za zadanie przy przekręceniu kierownicy w prawo, otwierać prawy cylinder przekładni i odwrotnie , zaworek przesuwny jest połączony mechanicznie w przekładni od zębnika przekładni kierowniczej . Może być również zapapranie samych cylindrów przekładni , możesz spróbować rozebrać i przemyć , tak samo pompa wspomagania powinna dawać około 60 atmosfer ciśnienia



lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: lesiu81 » ndz paź 04, 2009 20:32

miś fazi, możesz mi jeszcze tylko powiedzieć gdzie dokładnie jest ten zaworek i czy da radę dostać się do tego zaworka w przekładni bez jej demontażu. A co do ciśnienia pompy to jestes pewien ze jest takie bo inny kolega na forum podaje 8,5-9,5 MPa.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz paź 04, 2009 20:42

bo MPa to 10 atmosfer , czyli 8,5 MPa to 85 atmosfer , ja Ci napisałem że powinna mieć około 60 atmosfer :bajer: , a do zaworka nie dojdziesz bez rozebrania maglownicy

[ Dodano: 04 Paź 2009 20:43 ]
tu jest tylko podane w innych jednostkach , ale to, to samo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 82 gości