Czy warto zakłądać turbo od SB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Czy warto zakłądać turbo od SB
Może ktoś mi w etce sprawdzić albo wie czy dużo jest zabawy w przekładanie turba od SB do mojego 1V , siedzi tam K 14 , tam jest turbo większe , jakieś sugestie
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Dolotu powietrza?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
1V i SB posiadają chyba turbiny z puli Garret T2 / KKK 14 .... a to mniej więcej ta sama wydajność ?? więc po co kombinacja ?? do 1V to ewidentnie pompa LDA
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14301
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
grandi, tzn,jakie jest to turbo,masz jakiś symbol?grandi pisze:przekładanie turba od SB do mojego 1V , siedzi tam K 14 , tam jest turbo większe
W SBkach były seryjnie montowane KKK K-14 lub Garrett T2 jak pisał abrams, i ich wydajności są bardzo zbliżone do siebie,więc szkoda zachodu.
Natomiast jeśli ktoś już modził przy ty SBku i założył np. K-24 lub T3,to po założeniu takiej turbiny będziesz musiał się liczyć,że powstanie lag w dolnych obrotach,bo turbina będzie wstawać później tzn.3200-3500rpm.
A może przy tym SBku jest K-14 z chłodzeniem cieczą?Wtedy może wyglądać na większą

abrams,
\
tak jak mówisz Silniki SB od 1V różnią sietylko tym że w SB masz chłodzone wodą i masz inne pompy bo same wirniki i muszle zarówno gorące jak i zimne są identyczne.
grandi, jak chcesz wydajniejsze turbo załorzyć to zakładaj T3 lub K24 pasuję bez żadnych kombinacji.
do tych większych musisz mieć tylko przewód odpływowy i przewód dolotu powietrza od fitra powietrza do turbiny
są takie same.
wybebesz u siebie wydech wtedy stwiedzisz że lag jest znacznie mniejszy niż niż na serii.
jak chcesz uniknąć BORUCZENIA
to tylko usuń przegrody z ostatniego tłumika i ewentualnie zobacz czy w pierwszym nie masz przegrody.
wtedy lag się znacznie mniejszy zrobi wiem bo ja już ten etap mam za sobą i nawet jeśli jakieś puszki u mnie zostaną założone to na pewno będą przelotowe
\
tak jak mówisz Silniki SB od 1V różnią sietylko tym że w SB masz chłodzone wodą i masz inne pompy bo same wirniki i muszle zarówno gorące jak i zimne są identyczne.
grandi, jak chcesz wydajniejsze turbo załorzyć to zakładaj T3 lub K24 pasuję bez żadnych kombinacji.
do tych większych musisz mieć tylko przewód odpływowy i przewód dolotu powietrza od fitra powietrza do turbiny
tylko rdzeń turba się różni bo ma dodatkowy płaszcz wodny.Michaś_1977 pisze:A może przy tym SBku jest K-14 z chłodzeniem cieczą?Wtedy może wyglądać na większą...
są takie same.
z tym lagiem troszkę przesadzasz.Michaś_1977 pisze:Natomiast jeśli ktoś już modził przy ty SBku i założył np. K-24 lub T3,to po założeniu takiej turbiny będziesz musiał się liczyć,że powstanie lag w dolnych obrotach,bo turbina będzie wstawać później tzn.3200-3500rpm.
wybebesz u siebie wydech wtedy stwiedzisz że lag jest znacznie mniejszy niż niż na serii.
jak chcesz uniknąć BORUCZENIA

wtedy lag się znacznie mniejszy zrobi wiem bo ja już ten etap mam za sobą i nawet jeśli jakieś puszki u mnie zostaną założone to na pewno będą przelotowe
- Michał_1977
- _
- Posty: 14301
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Niestety nie przesadzam.Miałem zamiar wypalić te przegrody,ale żeby nie psuć ori VW tłumika,to na próbę zdjąłem go całkiem.Lag był mooooże ciut mniejszy niż przed zdjęciem,ale nadal był spory.arwam pisze:z tym lagiem troszkę przesadzasz.
wybebesz u siebie wydech wtedy stwiedzisz że lag jest znacznie mniejszy niż niż na serii.
Cięższy wirnik w K-24 robi swoje.Owszem,jak już dmuchnie,to nie ma zmiłuj,ale w fazie początkowej,czyli zanim się wzbudzi,to auto jest zmulone.
Kumpel ma JRa z przelotem,pompą modzoną,turbo K-24 i ma taki sam problem.Cóż taki urok większych suszarek.
Michaś_1977,
ja nawet na JR zanim załorzyłem GT2052V nie narzekałem na laga turbo wstawało mi trochę poniżej 2500rpm i to na pompie 9mm.
może macie cosik nie tak z kątem wtrysku bo sam wiesz ile to zmienia
[ Dodano: 27 Wrz 2009 10:34 ]
Michaś_1977,
może K24 jest obciążone taką wadą?
T3 wstaje dość szybko. z resztą nawet na tym forum już parokrotnie spotkałem się z opinią że lepsza jest T3 ( to nie moje słowa )niż K24.
Ja tutaj się nie mogę wypowiedzieć bo niestety nie mam porównania z K24 bo ja takiej nie posiadałem nigdy i nie próbowałem jej na swoich silnikach.
Ewentualnie może spróbuj znajść sobie T3 i wtedy z nią się pobawić?
może jest wirnik cięższy w K24 niż w T3 i wtedy będzie to miało właśnie szczególne znaczenie dla szybkości wstawania turbiny
ja nawet na JR zanim załorzyłem GT2052V nie narzekałem na laga turbo wstawało mi trochę poniżej 2500rpm i to na pompie 9mm.
może macie cosik nie tak z kątem wtrysku bo sam wiesz ile to zmienia
[ Dodano: 27 Wrz 2009 10:34 ]
Michaś_1977,
może K24 jest obciążone taką wadą?
T3 wstaje dość szybko. z resztą nawet na tym forum już parokrotnie spotkałem się z opinią że lepsza jest T3 ( to nie moje słowa )niż K24.
Ja tutaj się nie mogę wypowiedzieć bo niestety nie mam porównania z K24 bo ja takiej nie posiadałem nigdy i nie próbowałem jej na swoich silnikach.
Ewentualnie może spróbuj znajść sobie T3 i wtedy z nią się pobawić?
może jest wirnik cięższy w K24 niż w T3 i wtedy będzie to miało właśnie szczególne znaczenie dla szybkości wstawania turbiny
U mnie na K24 i pompie 9mm turbo zasadza kopa mojemu dupowozowi od 2500-2700 i pompuje sam nie wiem do ilu bo jak przekrocze znacznie obrotomierz to silnik mi sie przekreca i kupa bialego dymu 

Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 10:46 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Pompa z Grzybem założona ta bo dostałęm ją za free sprawdziłem u pompiarz i ok powiedział że łopatki się zapiekły rozruszał i coś tam od przyspieszacza się zastało i ciężko chodziło tam jest taki oring na 1 skrzyżowaniu po średnim wdepnięciu została wielka chmura czarnego dumu po 20 km już nie kopcił o ile się nie myle turbo w moim 1V to kkk k 14 pompa jes koło 88 roku nie ma reg. wydatku szczątkowego


Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 11:56 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14301
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości