Brak oleju ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak oleju ?
Witam od jakiegoś czasu może 6-7mscy mam strasznie uciążliwą skrzynie biegów. Ogólnie bardzo cięzko chodzą biegi 1,3,4 i wsteczny jeszcze ujdzie ale zeby wrzócić 5 to naprawde trzeba użyć siły. Natomiast zdarza sie dosyć często że przy wrzócaniu 2 słychać jak gdzieś zacharcze na trybach. Czy to moze byc sygnał braku oleju w skrzyni biegów? Jak tak to jaki byście polecili? Czy można je mieszać bo nie mam pojęcia jaki jest w chwili obecnej. Prosze o pomoc
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Brak oleju ?
pierwszą rzeczą jaką piwinieneś zrobić to sprawdzić stan oleju w skrzyni i wizualnie ocenić czy nie ma z niej wyciekudroph pisze: Czy to moze byc sygnał braku oleju w skrzyni biegów?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111127 osobiście dla pewności wymienił bym cały olej tym bardziej że nie wchodzi go dużo - 2 litrydroph pisze:Wycieku nie ma napewno, a jeżeli chodzi o sprawdzenie stanu oleju w skrzyni to kompletnie nie wiem gdzie to sie sprawdza
aha i jeszcze takie pytanie, jezeli by wyszlo ze to jednak brak oleju, to jaki olej dolać ? czy tego rodzaju oleje są mieszalne ?
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 09:17 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
może skrzynia przestawiona na poduszce albo luźna poducha, może też kończyć się żywot synchronizatorów, trzeba też sprawdzić poprawność ustawienia linek wybieraka jak już kolega wyżej wspomniał
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 11:08 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozwalone patyki, luz na "piłeczce" i na tulejkach.
Przyjżyj się patykowi od wybieraka skrzyni na którym jest ciężarek, czy nie porozpadały się plastiki w miejscach, w których jest zamocowany, czy plastikowy łącznik przy wybieraku się nie rozpadł, resztę mechanizmu obejżyj z kanału, tj, tulejki w których siedzi drążek idący od dźwigni w kabinie, jak i tą pomarańczową kulke, która wygląda jak piłeczka
Tam się robią luzy, tulejki się rozpadają, jeżeli coś bedzie ewidentnie rozwalone to masz przyczynę, natomiast delikatny luz powiedzmy w okolicy milimetra to raczej standard.
Przyjżyj się patykowi od wybieraka skrzyni na którym jest ciężarek, czy nie porozpadały się plastiki w miejscach, w których jest zamocowany, czy plastikowy łącznik przy wybieraku się nie rozpadł, resztę mechanizmu obejżyj z kanału, tj, tulejki w których siedzi drążek idący od dźwigni w kabinie, jak i tą pomarańczową kulke, która wygląda jak piłeczka
Tam się robią luzy, tulejki się rozpadają, jeżeli coś bedzie ewidentnie rozwalone to masz przyczynę, natomiast delikatny luz powiedzmy w okolicy milimetra to raczej standard.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości