dmucha spod wtryskiwacza...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dmucha spod wtryskiwacza...

Post autor: Druidionin » czw wrz 17, 2009 20:43

Dziś po długich poszukiwaniach przyczyny mokrego silnika i wtrysku okazało się, że mam nieszczelność na wtryskiwaczu... w gnieździe wtryskiwacza jest ropa a po zapaleniu autka pojawiają się bąbelki...
Teraz takie pytanie... Co może byc przyczyną? Podejrzewam, że podkładka uszczelniająca wtryskiwacz ale czy wymaga to ingerencji mechanika? Czy wystarczy nowa podkładka i odrobina czasu i chęci? Uszczelkę mam nadzieję, że dostanę w motoryzacyjnym ale czy wykręcenie i wkręcenie wtryskiwacza wymaga jakichś specjalistycznych narzędzi? Wtryskiwacz ten to 3 w kolejności licząc od rozrządu... Czy warto coś jeszcze sprawdzić przy tej wymianie i ewentualnie jak ją dokonać? Wystarczy odkręcić z góry nakrętkę z metalową rurką potem oczkowy lub nasadowy i heja?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw wrz 17, 2009 21:03




Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw wrz 17, 2009 22:31

27mm nasadka długa, podkladka (dziala tylko w jedna strone, zanim wyciagniesz stara zobacz jak byla wlozona), poczyscic i zamontowac wtryskiwacz dokrecajac momentem 75N*n. pozdr

[ Dodano: 17 Wrz 2009 22:37 ]
Obrazek


Tak ma byc zamontowana "podkladka izolacji cieplnej" :chytry:



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pt wrz 18, 2009 00:47

Mieniu_69 pisze:poczyscic
Czymś przemyć? Obudowę czy końcówkę?



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » pt wrz 18, 2009 07:44

Druidionin, nagar, wydmuchac



arwam

Post autor: arwam » ndz wrz 20, 2009 09:12

w podkładki termiczne są jednorazowego użytku i należy kategorycznie je zmieniać po każdo razowym odkręceniu.
jak sienie wymienia to potem są takie hece ja autor tematu opisuje a dwa to to że ma sam wtryskiwacz do uszczelnienia



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz wrz 20, 2009 11:14

nieszczelnośc pod wtryskiem nie jest przyczyną mokrego silnika,raczej nie szczelny wężyk przelewowy lub nadłamany kruciec wtryskiwacza,ewentualnie nieszczelnośc wysokiego ciśnienia.



arwam

Post autor: arwam » ndz wrz 20, 2009 11:43

edzio,

lub nie szczelność połówek wtryskiwacza i wiem co mówię bo na codzień siedzę w TD'kach



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn wrz 28, 2009 18:17

Odświeżam temat...
Zebraliśmy się z ojcem na wymianę podkładek... Klucz dynamometryczny był, nasadka 27 też( tu mała porada... standardowa długa zakupiona w sklepie może być wewnątrz zwężona ku górze i nie będzie dobrze nachodzić, ja oddałem szwagrowi do wytoczenia i teraz będzie git...
Zanim się zabraliśmy za wymianę najpierw woda z mydlinami na każdy wtrysk... ten co puszczał nie wiele pienił ale przypadkowo wtryskiwacz przy rozrządzie zrobił niezłą pianę...
Namęczyliśmy się co nie miara by odkręcić ten przy rozrządzie mimo zimnego silnika... Z gwintów w głowicy przy pomocy szmatki, rozpuszczalnika i śrubokrętu oczyściliśmy gniazda z sadzy... wymieniliśmy podkładki zakręciliśmy tak jak radziliście 75 Nm i kicha... z tego przy rozrządzie już znacznie mniej dmucha ale z tego środkowego w ogóle bez poprawy... dociągnęliśmy mocniej, trochę zmniejszyły się przedmuchy ale nadal występują... I co teraz? :crazy: Podkładki wsadzone odpowiednio, wszystkie nowe (koszt 2 zł sztuka) co prawda zabieg pomógł bo teraz mniej kopci na niebiesko przy odpalaniu i mniej rzuca silnikiem ale nadal przedmuchy występują...
Może jakąś pasta uszczelniającą gwinty potraktować gwint na wtryskach?



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » pn wrz 28, 2009 21:44

Druidionin, u mnie po wymianie koncowek tez poczyscilem, dalem nowe podkladki i po zakreceniu dwa lekko puszczaly. Takze radzil bym Ci abys tak pojezdzil i zobaczyl czy sie uszczelnilo bo u mnie po dwoch dniach juz nie puszczaly :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości