Air Bag problem - wymiana taśmy nie pomogła
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Air Bag problem - wymiana taśmy nie pomogła
Zapaliła mi się kontrolka Air Bag z powodu błędu:
588-zapłonnik poduszki powietrznej od strony kierowcy N-95 zbyt duża oporność.
Wymieniłem taśmę (zwijacz) na nowy identyczny, przy montażu ustawiony w pozycji środkowej, błąd się wykasował i wszystko było ok przez 2 dni. Kontrolka znów świeci z tego samego powodu. Wygląda na to, że problem nie leżał po stronie taśmy.
Kolejną rzeczą, którą chcę sprawdzić jest wiązka łączące taśmę z poduszką (foto poniżej).
Sprawdziłem omomierzem przewody i oporność cewki we wtyczce przyłączeniowej do poduszki - wygląda, że jest OK, ale nie mam pewności czy jest tak cały czas i nie mam pewności czy sama poduszka jest OK, bo błąd wskazuje na zapłonnik poduszki, który jest chyba w jej wnętrzu.
Dlatego też chcę odłączyć poduszkę i tymczasowo, dla testu wstawić opornik, aby się upewnić w czym tkwi problem.
W związku z powyższym mam dwa pytanka:
1. Jaki opornik powinienem zastosować w celu zasymulowania poduszki?
2. Czy ten opornik trzeba wpiąć w miejsce oznaczone na czerwono na powyższym zdjęciu czy gdzieś indziej?
588-zapłonnik poduszki powietrznej od strony kierowcy N-95 zbyt duża oporność.
Wymieniłem taśmę (zwijacz) na nowy identyczny, przy montażu ustawiony w pozycji środkowej, błąd się wykasował i wszystko było ok przez 2 dni. Kontrolka znów świeci z tego samego powodu. Wygląda na to, że problem nie leżał po stronie taśmy.
Kolejną rzeczą, którą chcę sprawdzić jest wiązka łączące taśmę z poduszką (foto poniżej).
Sprawdziłem omomierzem przewody i oporność cewki we wtyczce przyłączeniowej do poduszki - wygląda, że jest OK, ale nie mam pewności czy jest tak cały czas i nie mam pewności czy sama poduszka jest OK, bo błąd wskazuje na zapłonnik poduszki, który jest chyba w jej wnętrzu.
Dlatego też chcę odłączyć poduszkę i tymczasowo, dla testu wstawić opornik, aby się upewnić w czym tkwi problem.
W związku z powyższym mam dwa pytanka:
1. Jaki opornik powinienem zastosować w celu zasymulowania poduszki?
2. Czy ten opornik trzeba wpiąć w miejsce oznaczone na czerwono na powyższym zdjęciu czy gdzieś indziej?
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 18:32 przez odkuszacz, łącznie zmieniany 3 razy.
nie jeden zrobił karpika jak mu powiedziałem przy naprawie elektryki w autku że ma oporniki zamiast poduszek,tak wygląda informacja sprzedającego autkoadpap pisze:mam nadzieje, ze informujecie kupujacych o obecnosci opornikow zamiast poduszek.....
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
słuchaj ja to montuje na zlecenie sprzedającego dalej mnie nie interesuje jak byś chciał zrobić tak jak ma być to nie dało by się nić zarobić wiem że to jest ##ujnia ale co ja mogę na to poradzić można pretensję mieć do tego kto sprzedaje auto... większość tych aut to jest z usa różne są po powodzi po kradzieżowe po wypadkowe i takie co nie mają kół, zlepione mogę tylko przestrzec tych co takie auto chcą kupić z Lublina...
Ostatnio zmieniony ndz wrz 13, 2009 23:28 przez GMS, łącznie zmieniany 2 razy.
Ustawiłem 2.75 obrotu tasmy w lewo i 2.75 obrotu w prawo (jeszcze nie było oporu na każdej ze stron).edzio pisze:jesteś pewien ,że dobrze ustawiłeś taśmę przy montażu,ile obrotów ?,moim zdaniem źle ustawiona była taśma i się uszkodziła,nawet jestem pewien ,nie spotkałem się ,żeby zapłonnik poduszki stracił przejście.Zajrzyj jescze raz do taśmy.
Przy taśmie którą demontowałem i przy tej którą montowałem jako zamienną jest "takie okienko" i tylko w tej pozycji (wydaje się być w środkowej) jest widać w nim żółty docisk taśmy.
Jeszcze przed wymianą taśmy udało mi się skasować wcześniej wspominany błąd. Pojawiał się ponownie po max. 150 km w czasie jazdy lub przy uruchamianiu silnika.
Błąd udawało się skasować pod warunkiem, że akumulator odłączyłem na min. 1 godzinę.
Spróbuję tymczasowo włączyć rezystor i to da mi informację czy to poduszka czy też coś poniżej.
Odnośnie rezystorów to muszą być na określoną moc czy zwyczajne z zakresu 2.7 - 3 Ohm?
Skasowanie odrazu było niemożliwe, dopiero po odłączeniu aku i odczekaniu ok. 1h.
Pierwsza próba kasowania podjęta była w przysalonowym autoryzowanym serwisie VW - też odrazu wykasować się nie dało.
Zrezygnowałem z pełnej usługi naprawy ze względu na oszacowane koszty :/
[ Dodano: 22 Wrz 2009 09:45 ]
Poprzednia zamontowana okazała się naprawiana - taką kupiłem na allegro.
Kolejny zakup, to zakup sprawnej taśmy i... po problemie.
Pierwsza próba kasowania podjęta była w przysalonowym autoryzowanym serwisie VW - też odrazu wykasować się nie dało.
Zrezygnowałem z pełnej usługi naprawy ze względu na oszacowane koszty :/
[ Dodano: 22 Wrz 2009 09:45 ]
edzio to była jednak wina taśmy.edzio pisze:...nie spotkałem się ,żeby zapłonnik poduszki stracił przejście.Zajrzyj jescze raz do taśmy.
Poprzednia zamontowana okazała się naprawiana - taką kupiłem na allegro.
Kolejny zakup, to zakup sprawnej taśmy i... po problemie.
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 11:27 przez odkuszacz, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 104 gości