problem ze wszyskim co mozliwe w pracy silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem ze wszyskim co mozliwe w pracy silnika
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum i do tego niedawno zakupiłem golfa IV 1.6 SR.
Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok, ale po pewnym czasie (tj.kilku dniach) zaczęły się problemy.
Po pierwsze:
Silnik chodzi strasznie nierówno, falujące obroty,itp.Czasami faluje delikatnie,tj.bardzo delikatne drgania na obrotomierzu i dająca się usłyszeć nierówna praca silnika,nawet delikatnie trzęsie samochodem. A z kolei czasami też obroty skaczą o wiele bardziej, o jakies 1000 obrotów, pomiędzy 500 a 1500, aż niekiedy samochód potrafi zgasnąć.
Po drugie:
Szarpie samochodem podczas jazdy:Na pierwszym biegu przy mocniejszym wciśnięciu gazu szarpie mocno. Z kolei przy delikatnym przyspieszaniu czuć delikatne szarpanie zarówno na jedynce jak i pozostałych biegach.
Po trzecie:
Samochód jest zamulony jakiś i dość dużo pali. Jeżdziłem dwoma innymi golfami i zachowują się całkiem inaczej, mają o wiele lepszego kopa.
Co może być przyczyną takich zachowań i jak z tym sobie radzić. Mechanik powiedził, że jest to prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu.
Od czego wogóle mam zacząć.
Poradźcie i pomóżcie!
Jestem nowym użytkownikiem forum i do tego niedawno zakupiłem golfa IV 1.6 SR.
Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok, ale po pewnym czasie (tj.kilku dniach) zaczęły się problemy.
Po pierwsze:
Silnik chodzi strasznie nierówno, falujące obroty,itp.Czasami faluje delikatnie,tj.bardzo delikatne drgania na obrotomierzu i dająca się usłyszeć nierówna praca silnika,nawet delikatnie trzęsie samochodem. A z kolei czasami też obroty skaczą o wiele bardziej, o jakies 1000 obrotów, pomiędzy 500 a 1500, aż niekiedy samochód potrafi zgasnąć.
Po drugie:
Szarpie samochodem podczas jazdy:Na pierwszym biegu przy mocniejszym wciśnięciu gazu szarpie mocno. Z kolei przy delikatnym przyspieszaniu czuć delikatne szarpanie zarówno na jedynce jak i pozostałych biegach.
Po trzecie:
Samochód jest zamulony jakiś i dość dużo pali. Jeżdziłem dwoma innymi golfami i zachowują się całkiem inaczej, mają o wiele lepszego kopa.
Co może być przyczyną takich zachowań i jak z tym sobie radzić. Mechanik powiedził, że jest to prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu.
Od czego wogóle mam zacząć.
Poradźcie i pomóżcie!
Re: problem ze wszyskim co mozliwe w pracy silnika
czy wymieniłeś standardowo filtry, świece , oleje płyny itp. od tego trzeba zacząć...pekto_m pisze:Co może być przyczyną takich zachowań i jak z tym sobie radzić.
Golf IV z silnikiem 1,6 to dosyć specyficzne auto, ciężko jest opanować sprzęgło i zmianę biegów po miesiącu dojdziesz do wprawy, zobaczysz
wysokie spalanie może napiszesz na jakim poziomie mniej więcej
olej,świece i filtry powymieniałem. W porównaniu z innym golfem którym jeździ zanjomy to mój pali naprawde bardzo dużo,co nie przekłada się na osiągi. Nie jestem w stanie dokładnie stwierdzić ile. Ale oba golfy jeżdżą po mieście, przy czym mój pokonuje troche krótszą trasę, a jest tankowany znacznie częściej.
Ale może te usterki mają z tym coś wspólnego.
Poztaram sie je eliminować.Ale taka wymiana jednej rzeczy po drugiej nie dość, że kosztuje masę czasu to jeszcze kupę kasy. A w Dublinie mechanicy liczą sobie krocie za byle co. Więc chciałbym od razu dobrze trafić i nie kręcic się w kółko.
Ale może te usterki mają z tym coś wspólnego.
Poztaram sie je eliminować.Ale taka wymiana jednej rzeczy po drugiej nie dość, że kosztuje masę czasu to jeszcze kupę kasy. A w Dublinie mechanicy liczą sobie krocie za byle co. Więc chciałbym od razu dobrze trafić i nie kręcic się w kółko.
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Przeczyść i zaadaptuj przepustnice oraz przeczyść przepływomierz, obejrzyj kable, bo może też są do wymiany i powinno przestać szarpać.
Podłącz jeszcze pod VAG'a sprawdz sondę czy jest sprawna.
A co do spalania, to w mieście na krótkich odcinkach licz nawet do 11l/100km
W trasie przy 110-120 może spać nawet do 6,5l/100km
Podłącz jeszcze pod VAG'a sprawdz sondę czy jest sprawna.
A co do spalania, to w mieście na krótkich odcinkach licz nawet do 11l/100km
W trasie przy 110-120 może spać nawet do 6,5l/100km
dokladnie czujnik polozenia walu moze byc do wymiany, ale nie masz problemow z odpalaniem auta? powinno ciezko odpalac. i koniczenie zobacz tez filtry powietrza i przepustnice-moze jest zasyfiona cala,wyczyscic i zaadoptowac. zmien sobie tez swieczki bo jak nie dawno kupiles to nie wiedomo jak dlugo juz jezdza. jesli jest to 1.6sr to koszt swieczki to ok 15zl/szt NGK
Witam ponownie!
Zagupiłem VAG-a i podłączyłem autko pod kompa.
Wyskoczyły mi dwa błędy:
515 czujnik Halla - G40 brak sygnału
537 regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
Ale co teraz?
Co i gdzie to jest?
Pozdrawiam
[ Dodano: 24 Wrz 2009 08:13 ]
Witam ponownie!
Zagupiłem VAG-a i podłączyłem autko pod kompa.
Wyskoczyły mi dwa błędy:
515 czujnik Halla - G40 brak sygnału
537 regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
Ale co teraz?
Co i gdzie to jest?Co zrobić zeby bylo ok?
Pozdrawiam
Zagupiłem VAG-a i podłączyłem autko pod kompa.
Wyskoczyły mi dwa błędy:
515 czujnik Halla - G40 brak sygnału
537 regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
Ale co teraz?
Co i gdzie to jest?
Pozdrawiam
[ Dodano: 24 Wrz 2009 08:13 ]
Witam ponownie!
Zagupiłem VAG-a i podłączyłem autko pod kompa.
Wyskoczyły mi dwa błędy:
515 czujnik Halla - G40 brak sygnału
537 regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
Ale co teraz?
Co i gdzie to jest?Co zrobić zeby bylo ok?
Pozdrawiam
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 371 gości