wyczyszczone turbo w 4 + ..... ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

wyczyszczone turbo w 4 + ..... ???

Post autor: kamilo22 » czw wrz 10, 2009 06:51

witam kumpel miał walnięte turbo koleś mu je wyczyscił i powiedział że strasznie miał zabrudzony (filtr - jakąś siateczke koło turbiny, przez co turbina jak ładowała nie oddawała całego ciśnienia) o co chodziło gościowi ?? jest cos takiego jak filtr do turbiny bo 1raz o tym słysze. Dzięki za odp

I przy okazji mam pytanie ja również miałem wyczyszczoną turbine w 4, potem byłem w servisie tdi gośc podpiąl laptopa pod auto posprawdzał mi pare pierdół dawke, ciśnienie, przepływke itd i powiedział ze wszystko ok, ale ja sądze że auto jak na 110koni nie ma tego kopa, fakt faktem rozpedza się do 190 moze wiecej ale nie czuć tej mocy - ciągu jak się dodaje gazu, co może być tego przyczyną - może to być n75 czy przepływka choć wskazywała ze jest ok to jest walnieta
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 07:05 przez kamilo22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 10, 2009 07:24

kamilo22 pisze:(filtr - jakąś siateczke koło turbiny, przez co turbina jak ładowała nie oddawała całego ciśnienia) o co chodziło gościowi ?? jest cos takiego jak filtr do turbiny bo 1raz o tym słysze.
jeśli chodzi o filtr do turbiny to w zasadzie jest jeden i jest to filtr powietrza :grin: - ten, przy obudowie którego jest przepływka, jego zadaniem jest zapobieganie aby na wirnik sprężarki nie dostawały się jakieś drobiny np. piachu itp., które w szybkim tempie nieźle zeszlifowałyby nam wirnik sprężarki i byłaby kicha,
jeśli kolega myślał o jakiejś siateczce koło turbiny to podejrzewam, że chodziło mu o łącznik elastyczny czyli tzw. "plecionkę" ale jeszcze nie słyszałem aby była ona powodowała dławienie pracy sprężarki - raczej na to ma wpływ przytkany katalizator,
dla pewności spytaj go jeszcze raz co dokładnie miał na myśli bo chyba ma problemy z nazewnictwem i umiejscowieniem pewnych podzespołów :helm:
co do Twojego przypadku to wszystko zależy jak zinterpretował wskazania bloków wartości mierzonych mechanik, który je sprawdzał - może powiedział, że są OK bo nie był w stanie się w nich rozeznać i udawał "speca".
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 07:27 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw wrz 10, 2009 07:47

może chodzi o tą siatkę przed filtrem powietrza :-k



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 10, 2009 07:51

damcio151 pisze:może chodzi o tą siatkę przed filtrem powietrza :-k
z tym, że ona nie jest przy turbinie tylko przy akumulatorze za reflektorem a gdzie tam turbina - na drugim końcu komory silnikowej.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw wrz 10, 2009 07:55

Sztomel pisze:z tym, że ona nie jest przy turbinie tylko przy akumulatorze za reflektorem a gdzie tam turbina - na drugim końcu komory silnikowej.
powiedz to komuś kto się na mechanice nie zna :grin: układ dolotowy powietrza ... dla niektórych wszystko tam jest przy turbinie :helm:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw wrz 10, 2009 08:16

moze mu o katalizator chodzilo :P on tez ma siatki i jak jest zapchany bedzie hamowal wylot spalin


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

Post autor: kamilo22 » czw wrz 10, 2009 12:18

a więc tak koleś co mu robił ta turbawke, powiedział tak jak napisałem też myślałem że chodziło o siatkę tą co jest zaraz za obudowa filtra a przed przepływką, ale nie powiedział że na 100%jest coś koło turbiny. Niby ten (filtr -siatka) była tak zapchana że turbina nie mogła oddać całego ciśnienia.??? I to jest bardzo dziwne.

A co do drugiego to raczej gość się zna bo z tego co mówił to firmę ma już ładne kilkanaście lat na placu auta dosłownie miał z całego śląska a było ich sporo. Może spytam inaczej

co może być przyczyną że w aucie czuć właczenie się turbiny ale jej (ciąg) nie jest taki jak powinien być np z a4 quattro i tez 110 na pompie mój golf odstaje pod względem przyśpieszenia, spalania choć tam jest alu jest większa i jakby nie było combi cięższe od hatback`a.



Awatar użytkownika
Owen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt lis 28, 2008 15:24
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Owen » czw wrz 10, 2009 13:56

Ja też mam 110 km w IV (AHF). Według mnie auto nie miało tyle mocy co potrzeba, robiłem logi dynamiczne itp i wszyscy na forum mowili ze ok. Musiałem sam się przekonać i pojechałem na hamownie po shamowaniu wyszło ładnie 110 km i 250 nm, ale też nie jest aż taki zrywny :P. A z audi dostajesz może na przyśpieche bo on ma quattro ?



kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

Post autor: kamilo22 » czw wrz 10, 2009 16:41

Owen a powiedz ile ci golfina pali tak po miescie bo mi czy bym troche poprzeciągał po biegach czy nie to pali mi koło 7/100. A powiedzcie mi który dokładnie to jest ten zawór n75 jak patrze od przody to między podszybiem a osłona nad silnikiem są dwa ten lewy to co a prawy, a pozatym temat z tym autem tak mnie nurtuje że dzis znów posiedziałem troche na forach i potem pooglądałem przewody koło silnika i zauważyłem że jeden przewód gumowy w oplocie z materiału jest tak po środku niby z parciały ( jakiś taki miękki akurat juz tam nie ma tej powłoki z materiału) i myśle że może jakbym powymieniał owe przewody gumowe to coś by pomogło,

P.S a egr ma coś wspólnego czy nie bo chciałem go ostatnio wyczyścić ale śruby tak się zapiekły że wkońcu zostawiłem ale jak ściagłem rure to troche mazi tam widziałem



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 10, 2009 18:20

kamilo22 pisze:zawór n75
to jest ten co ma białą główkę.


Obrazek

Awatar użytkownika
Owen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt lis 28, 2008 15:24
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Owen » czw wrz 10, 2009 19:02

Obrazek

A Golf pali mi 7 albo 8 po mieście z klimą. Też go dosyć mocno dusze. Mam troszkę źle kąt wtrysku ustawiony bo jest na 64 przy 90 stopniach,.



kamilo22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 27, 2009 21:46
Lokalizacja: bb

Post autor: kamilo22 » pt wrz 11, 2009 15:01

dzięki za fotki, a jakbym chciał sprawdzic jak auto chodzi bez tego n75 to który z którym mam połaczyć przewód



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości