Biały dym z wydechu!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

focc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sie 29, 2005 17:42
Lokalizacja: Iława

Biały dym z wydechu!!

Post autor: focc » ndz lis 06, 2005 22:17

Witam wszystkich> Kto mnie oświeci co może byc przyczyną takiego zjawiska? Po odpaleniu z wydechu BUcha biały dym jakby kłęby pary wodnej, co mogło klęknąć w mojej granatowej "golfśwince"? Dodam że auto to MK2 NZ 1990. :pub: :pub: Pozdrawiam. :okej:



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz lis 06, 2005 22:25

auto chodzi na benzynie czy na lpg?



Awatar użytkownika
Krayes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt cze 28, 2005 19:20
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Krayes » ndz lis 06, 2005 22:28

Pewnie olej pije :/



focc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sie 29, 2005 17:42
Lokalizacja: Iława

Post autor: focc » ndz lis 06, 2005 22:29

cały czas na benzynce

[ Dodano: Nie Lis 06, 2005 21:35 ]
nie zauważyłem żeby brał olej



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz lis 06, 2005 23:12

więc możesz mieć problem albo nie, bo biały dym oznacza wodę albo płyn chłodzący. Sprawdź czy nie ubywa Ci płynu z układu (to mogłoby być objawem pękniej głowicy, bloku, lub uszczelki pod głowicą). Jeśli płynu Ci nie ubywa a dymienie jest tylko na zimnym silniku (np po nocy) to paruje Ci woda skroplona w tłumikach.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lis 06, 2005 23:24

Na zimno prawie każdy samochód bucha na biało, nie powinieneś się przejmować. Jeśli źle przeczytałem i na rozgrzanym silniku też się to dzieje to sorry :blush:



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn lis 07, 2005 02:15

zaprzal pisze:Na zimno prawie każdy samochód bucha na biało
Dokładnie. Każde jedne auto w zimie bedzie puszczać biały dym z wydechu, aż do momentu, kiedy się nie rozgrzeje. Mój zaraz jak się go odpali to przy przygazowaniu tak kopci na biało, że nie widać co się z tyłu dzieje. Gorzej niż zajechane dizle. Ale jak się rozgrzeje to jest ok. Tak że sie nie przejmuj.


Obrazek

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lis 07, 2005 09:41

pytanie czy to jest dym czy para :) bo para na zimnym to norma, jak jest też przy zapaleniu rozgrzanego motoru to bedzie przeciek na tłok z układu chłodzenia. a jak ci zapala - normalnie czy czasem ciężko? bo dym przeciśnie przez zawory ale wode niebardzo i wtedy jest problem. a jeżeli dobrze zrozumiałem to skoro dla kolegi te obłoki to coś nowego, i wcześniej tego nie było, więc wydaje mi się moim skromnym zdaniem że jednak coś sie stało i odpowiedzi typu " tak ma być" są lekko błędne
Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2005 11:11 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pn lis 07, 2005 10:53

generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lis 07, 2005 11:05

MaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
no na pewno nie jest to generalnie. bo na przykład jak walła uszczelka pod głowicą w volvo mojego ojca to palił na bieluteńko, a ja mam wtryski do wymiany i pali na niebiesko. fakt że to diesle więc może jest inaczej


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn lis 07, 2005 11:47

MaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
no prawie masz racje ale w przypadku dymu czarnego, bo dym niebieski to 100% olej, a dym biały raczej płyn chłodzący a tylko niekiedy może to być olej. Oczywiście przy wykonczonych silnikach mogą być wariacje kolorów czyli dodając gazu przechodzimy z białego przez niebieski na czarny, ale to przed śmiercią kliniczną :grin:



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pn lis 07, 2005 11:56

Cinek pisze:
MaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
no na pewno nie jest to generalnie. bo na przykład jak walła uszczelka pod głowicą w volvo mojego ojca to palił na bieluteńko, a ja mam wtryski do wymiany i pali na niebiesko. fakt że to diesle więc może jest inaczej
ok, ja w kazdym razie do tej pory tylko z takimi przyapadkami sie spotkalem. Szwagier ma diesla i jak turbina pardla i wciagal olej to na bialo kopcil. Zgadzam sie ze kolor przy paleniu chlodziwa mozna ciezko rozroznic, bialy- niebieski roznie to moze bywa ale po zapachu i konsystencji dymy z pewnoscia da sie stwierdzic czy to olej czy nie. U szwagra cala klapa w pasku b5 byla zaciapana olejem...

[ Dodano: Pon Lis 07, 2005 12:00 ]
Adamtd pisze:
MaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
no prawie masz racje ale w przypadku dymu czarnego, bo dym niebieski to 100% olej, a dym biały raczej płyn chłodzący a tylko niekiedy może to być olej. Oczywiście przy wykonczonych silnikach mogą być wariacje kolorów czyli dodając gazu przechodzimy z białego przez niebieski na czarny, ale to przed śmiercią kliniczną :grin:
ok, jak pisalem wyzej, rzeczyswscie dym z palenia oleju i chlodziwa moze byc rozny. Piszesz ze w dym niebieski olej, jak pisalem u szwagra jak w 2.5tdi zapchala sie odma i przez turbine palil olej w ilosciach katastroficznych walil na bialo jak maszyna do dymu w klubie :helm: niebieskiego odcienia nie mialo bynajmniej... kiedys znowu w wawie babace uszczelka pod glowica walnela bo plyn wcielo i dymila na niebiesko takze jednak w przypadku palenia oleju i chlodziwa moze jednak nie ma reguly... Moj GTI jak mial a raczej nie mial uszczelniaczy zaworow i olej palil rano wali na bialo i wyraznie bylo czuc olej


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn lis 07, 2005 12:22

MaLiBU pisze:ok, jak pisalem wyzej, rzeczyswscie dym z palenia oleju i chlodziwa moze byc rozny. Piszesz ze w dym niebieski olej, jak pisalem u szwagra jak w 2.5tdi zapchala sie odma i przez turbine palil olej w ilosciach katastroficznych walil na bialo jak maszyna do dymu w klubie :helm: niebieskiego odcienia nie mialo bynajmniej... kiedys znowu w wawie babace uszczelka pod glowica walnela bo plyn wcielo i dymila na niebiesko takze jednak w przypadku palenia oleju i chlodziwa moze jednak nie ma reguly... Moj GTI jak mial a raczej nie mial uszczelniaczy zaworow i olej palil rano wali na bialo i wyraznie bylo czuc olej
zgadzam się że ciężko spodkać sytuacje podręcznikowe, bo zawsze spala sie kilka rzeczy naraz. Owszem w dieslach może być biały dym od paliwa (uczyli mnie że w czołgach właśnie przez przestawienie pompy wtryskowej wchodziło się w opcję zasłony dymnej - i są tacy co tak maja na stałe w autach cywilnych :grin: ) Inna sprawą jest to że moja żona mi wmawia że jestem daltonistą :hmm: i jak tu kolor rozpoznać??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 166 gości