Biały dym z wydechu!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Biały dym z wydechu!!
Witam wszystkich> Kto mnie oświeci co może byc przyczyną takiego zjawiska? Po odpaleniu z wydechu BUcha biały dym jakby kłęby pary wodnej, co mogło klęknąć w mojej granatowej "golfśwince"? Dodam że auto to MK2 NZ 1990. Pozdrawiam.
więc możesz mieć problem albo nie, bo biały dym oznacza wodę albo płyn chłodzący. Sprawdź czy nie ubywa Ci płynu z układu (to mogłoby być objawem pękniej głowicy, bloku, lub uszczelki pod głowicą). Jeśli płynu Ci nie ubywa a dymienie jest tylko na zimnym silniku (np po nocy) to paruje Ci woda skroplona w tłumikach.
- tauka
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2270
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Dokładnie. Każde jedne auto w zimie bedzie puszczać biały dym z wydechu, aż do momentu, kiedy się nie rozgrzeje. Mój zaraz jak się go odpali to przy przygazowaniu tak kopci na biało, że nie widać co się z tyłu dzieje. Gorzej niż zajechane dizle. Ale jak się rozgrzeje to jest ok. Tak że sie nie przejmuj.zaprzal pisze:Na zimno prawie każdy samochód bucha na biało
pytanie czy to jest dym czy para bo para na zimnym to norma, jak jest też przy zapaleniu rozgrzanego motoru to bedzie przeciek na tłok z układu chłodzenia. a jak ci zapala - normalnie czy czasem ciężko? bo dym przeciśnie przez zawory ale wode niebardzo i wtedy jest problem. a jeżeli dobrze zrozumiałem to skoro dla kolegi te obłoki to coś nowego, i wcześniej tego nie było, więc wydaje mi się moim skromnym zdaniem że jednak coś sie stało i odpowiedzi typu " tak ma być" są lekko błędne
Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2005 11:11 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...
Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...
jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...
jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
no na pewno nie jest to generalnie. bo na przykład jak walła uszczelka pod głowicą w volvo mojego ojca to palił na bieluteńko, a ja mam wtryski do wymiany i pali na niebiesko. fakt że to diesle więc może jest inaczejMaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...
Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...
jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
no prawie masz racje ale w przypadku dymu czarnego, bo dym niebieski to 100% olej, a dym biały raczej płyn chłodzący a tylko niekiedy może to być olej. Oczywiście przy wykonczonych silnikach mogą być wariacje kolorów czyli dodając gazu przechodzimy z białego przez niebieski na czarny, ale to przed śmiercią klinicznąMaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...
Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...
jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
ok, ja w kazdym razie do tej pory tylko z takimi przyapadkami sie spotkalem. Szwagier ma diesla i jak turbina pardla i wciagal olej to na bialo kopcil. Zgadzam sie ze kolor przy paleniu chlodziwa mozna ciezko rozroznic, bialy- niebieski roznie to moze bywa ale po zapachu i konsystencji dymy z pewnoscia da sie stwierdzic czy to olej czy nie. U szwagra cala klapa w pasku b5 byla zaciapana olejem...Cinek pisze:no na pewno nie jest to generalnie. bo na przykład jak walła uszczelka pod głowicą w volvo mojego ojca to palił na bieluteńko, a ja mam wtryski do wymiany i pali na niebiesko. fakt że to diesle więc może jest inaczejMaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...
Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...
jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
[ Dodano: Pon Lis 07, 2005 12:00 ]
ok, jak pisalem wyzej, rzeczyswscie dym z palenia oleju i chlodziwa moze byc rozny. Piszesz ze w dym niebieski olej, jak pisalem u szwagra jak w 2.5tdi zapchala sie odma i przez turbine palil olej w ilosciach katastroficznych walil na bialo jak maszyna do dymu w klubie niebieskiego odcienia nie mialo bynajmniej... kiedys znowu w wawie babace uszczelka pod glowica walnela bo plyn wcielo i dymila na niebiesko takze jednak w przypadku palenia oleju i chlodziwa moze jednak nie ma reguly... Moj GTI jak mial a raczej nie mial uszczelniaczy zaworow i olej palil rano wali na bialo i wyraznie bylo czuc olejAdamtd pisze:no prawie masz racje ale w przypadku dymu czarnego, bo dym niebieski to 100% olej, a dym biały raczej płyn chłodzący a tylko niekiedy może to być olej. Oczywiście przy wykonczonych silnikach mogą być wariacje kolorów czyli dodając gazu przechodzimy z białego przez niebieski na czarny, ale to przed śmiercią klinicznąMaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...
Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...
jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
zgadzam się że ciężko spodkać sytuacje podręcznikowe, bo zawsze spala sie kilka rzeczy naraz. Owszem w dieslach może być biały dym od paliwa (uczyli mnie że w czołgach właśnie przez przestawienie pompy wtryskowej wchodziło się w opcję zasłony dymnej - i są tacy co tak maja na stałe w autach cywilnych ) Inna sprawą jest to że moja żona mi wmawia że jestem daltonistą i jak tu kolor rozpoznać??MaLiBU pisze:ok, jak pisalem wyzej, rzeczyswscie dym z palenia oleju i chlodziwa moze byc rozny. Piszesz ze w dym niebieski olej, jak pisalem u szwagra jak w 2.5tdi zapchala sie odma i przez turbine palil olej w ilosciach katastroficznych walil na bialo jak maszyna do dymu w klubie niebieskiego odcienia nie mialo bynajmniej... kiedys znowu w wawie babace uszczelka pod glowica walnela bo plyn wcielo i dymila na niebiesko takze jednak w przypadku palenia oleju i chlodziwa moze jednak nie ma reguly... Moj GTI jak mial a raczej nie mial uszczelniaczy zaworow i olej palil rano wali na bialo i wyraznie bylo czuc olej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 166 gości