Ustawienie korektora siły hamowania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ustawienie korektora siły hamowania
Założyłem ten temat ponieważ nie znalazłem nurtujących mnie odpowiedzi jak sie obchodzić z korektorem siły hamowania tylnej osi.
MIanowicie jakoże mój golf doczekał sie swapa na 16v już dużo wcześniej zaaplikowałem mu mocniejsze hamulce i tak:
-tył cała belka ze stabilizatorem i korektorem siły hamowania oraz tarczami z GTI
-przód heble 256mm zaciski girling (16V)
-większe serwo
-pompa hamulcowa z renault megane dwusekcyjna 23mm
-pompa ABS z passata B5 na razie nie podłączona czyli swobodny przez nią przepływ
samochód jest obniżony jakieś 40mm i tu pojawia sie pytanie jak dostosowac ustawienie korektora, bo wiadomo że samochód obniżony to dla korektora jakby dociążony tył więc siła hamowania większa (jeżdze praktycznie sam albo we dwoje) wiadomo że trzeba troche popuścić tylko o ile??
Metoda prób i błedów moim zdaniem jest niewłaściwa bo nie chciałbym sie zaskoczyć przy hamowaniu na dużej prędkości jadąć po ostrym łuku. Czuje jakby tył słabo brał (widać po tarczach) jeśli znów podkręce to jakby tył uciekał na zewnątrz.
Macie jakieś sposoby?
Ile % siły hamowania przypada na tył? Może na stacji diagnostycznej by to pomierzyć?
MIanowicie jakoże mój golf doczekał sie swapa na 16v już dużo wcześniej zaaplikowałem mu mocniejsze hamulce i tak:
-tył cała belka ze stabilizatorem i korektorem siły hamowania oraz tarczami z GTI
-przód heble 256mm zaciski girling (16V)
-większe serwo
-pompa hamulcowa z renault megane dwusekcyjna 23mm
-pompa ABS z passata B5 na razie nie podłączona czyli swobodny przez nią przepływ
samochód jest obniżony jakieś 40mm i tu pojawia sie pytanie jak dostosowac ustawienie korektora, bo wiadomo że samochód obniżony to dla korektora jakby dociążony tył więc siła hamowania większa (jeżdze praktycznie sam albo we dwoje) wiadomo że trzeba troche popuścić tylko o ile??
Metoda prób i błedów moim zdaniem jest niewłaściwa bo nie chciałbym sie zaskoczyć przy hamowaniu na dużej prędkości jadąć po ostrym łuku. Czuje jakby tył słabo brał (widać po tarczach) jeśli znów podkręce to jakby tył uciekał na zewnątrz.
Macie jakieś sposoby?
Ile % siły hamowania przypada na tył? Może na stacji diagnostycznej by to pomierzyć?
Ostatnio zmieniony pn sie 31, 2009 18:05 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
No niby ok a hamowałeś kiedyś przy ostrej jeździe na łuku drogi (nie mówie tu o poślizgu na zewnątrz całego samochodu) co Ci sie z tyłem dzieje bo ja dziś testowałem korektor tak podstawiony jakby go nie było i tyłeczek chce wyprzedzać, boje sie pomyśleć co bedzie jak bedzie mokro albo ślisko
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
szybciej napewno nie łapie bo czuje ale poprostu hamuje na tyle mocno żeby tył zaczoł tancować.
I np. na piachu stają mi wszystkie cztery koła jak korektor rozkręcony na max
I np. na piachu stają mi wszystkie cztery koła jak korektor rozkręcony na max
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- daro81
- Gadatliwa bestia
- Posty: 861
- Rejestracja: sob sty 03, 2009 11:50
- Lokalizacja: Gdańsk/Przodkowo
- Auto: Golf 3 GTI, Karmann Ghia
- Silnik: AQN
- Kontakt:
Sory ze wcinam sie w temat ale bez sensu zakladac nowy podobny.
Ja tez mam problem w tym temacie.Bo do mojego mk1 swapowalem 9A no i hamulce tez
musialem zmienic.Przod mam od mk1 gti(239) wentylowany a tyl zapozyczylem od passata b3
z ktorego wzialem silnik.Ja mialem hamowanie od 1,1 w golfie.I teraz od czego mam zapodac korektor sily hamowania?? moze byc taki s passata b3??czy musi byc z golfa mk1??jak go sie wogule montuje do belki zeby spelnial swoje zadanie??tez auto zglebione bedzie 60/60 .
Nie wiem co zrobic bo rozne podpowiedzi dostalem
1-bez korektora (ale ja chce z bo nie chce wywalic sie na dach)
2-zalozenie tuleji zmiejsajacych cisnienie na tyl
3-zalozyc trójnik od fiata i po klopocie podobno
????????? hmm co robic
Ja tez mam problem w tym temacie.Bo do mojego mk1 swapowalem 9A no i hamulce tez
musialem zmienic.Przod mam od mk1 gti(239) wentylowany a tyl zapozyczylem od passata b3
z ktorego wzialem silnik.Ja mialem hamowanie od 1,1 w golfie.I teraz od czego mam zapodac korektor sily hamowania?? moze byc taki s passata b3??czy musi byc z golfa mk1??jak go sie wogule montuje do belki zeby spelnial swoje zadanie??tez auto zglebione bedzie 60/60 .
Nie wiem co zrobic bo rozne podpowiedzi dostalem
1-bez korektora (ale ja chce z bo nie chce wywalic sie na dach)
2-zalozenie tuleji zmiejsajacych cisnienie na tyl
3-zalozyc trójnik od fiata i po klopocie podobno
????????? hmm co robic
nisko,szeroko,szybko
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal
Ciężko mi podpowiedzieć w tej kwesti, jeśli belka od passata (a raczej wątpie) to korektor z passata, jeśli z MK I to z MK I z tym że nie wiem czy występowały:/
co do mojej kwesti to zawieszenie razem z nowym silnikiem zostało wyremontowane
co do mojej kwesti to zawieszenie razem z nowym silnikiem zostało wyremontowane
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
baaardzo dobra myslMarszall pisze:Ile % siły hamowania przypada na tył? Może na stacji diagnostycznej by to pomierzyć?
tył tylko pomaga dohamowywac, juz nie pamietam,, ale diagnosta mi mówił w jakich ma sie miescic tył i przód w mk II granicach.
ogolnie to sprawa wyglada tak , ze auta z ABS nie maja korektora, znaczy ja sie chyba jeszcze nie spotkałem , mk III, vento nie maja
masz ABS ? to moze dlatgo nie maszTheBiSHoP pisze:ja u siebie wogóle go nie mam i jest ok
u kumpla w PNce nie było korektora,nie miał abs, ja korektor mam, ale jak ustawony ? cholera wie na pewno dziala, bo na paichu staja kola, nie mówiac juz o błocie w zimie na diagnostyce koles powiedzial ze jest idelanie , i siła jest gut.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
hmm nobo właśnie wziołem sie za ten tył bo bede podpinał ABS z tym że na pompie z passata b5 no tak dokładniej z renault megane (to to samo)i tam faktycznie chyba nie ma regulatora siły hamowania....czy jest bo sam nie wiem?
Teraz auto jeździ tak jakby ABS nie było czyli swobodny przepłuw płunu hamulcowego przez pompe ABS'u
[ Dodano: 01 Wrz 2009 14:06 ]
passat b3 i seat toledo z ABS mają również korektor siy hamowania więc nie ma reguly
Teraz auto jeździ tak jakby ABS nie było czyli swobodny przepłuw płunu hamulcowego przez pompe ABS'u
[ Dodano: 01 Wrz 2009 14:06 ]
passat b3 i seat toledo z ABS mają również korektor siy hamowania więc nie ma reguly
Ostatnio zmieniony pn sie 31, 2009 23:30 przez Marszall, łącznie zmieniany 2 razy.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Panowie już wiem wszystko:
Korektor siły hamowania ustawia się tak aby przy hamowaniu na tył przypadało nie mniej niż 50% masy dopuszczalnej pojazdu (moc hamowania na stacji diagnostycznej mierzona jest w tonach) mi na tył teraz przyopada chyba 2 tony siły więc jest ok.
A co do ABS to pompa którą ja mam (BOSCH 5.3 z renault) ma w sobie wbudowany system rozdziału siły hamowania więc o korektor nie musze się martwić. no chyba że bedzie awaria to tył bedzie zamiatał.
Korektor siły hamowania ustawia się tak aby przy hamowaniu na tył przypadało nie mniej niż 50% masy dopuszczalnej pojazdu (moc hamowania na stacji diagnostycznej mierzona jest w tonach) mi na tył teraz przyopada chyba 2 tony siły więc jest ok.
A co do ABS to pompa którą ja mam (BOSCH 5.3 z renault) ma w sobie wbudowany system rozdziału siły hamowania więc o korektor nie musze się martwić. no chyba że bedzie awaria to tył bedzie zamiatał.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dla dokładnych: potrzebne dwa manometry, więc trzeba znaleźć warsztat który takie ma i załozyć je na przewód koła przedniego i tylnego. Naciskamy hamulec i regulujemy korektor. Jeśli z przodu 5 to z tyłu ok. 3 Mpa, po mocniejszym wciśnięciu z przodu 10 to z tyłu ok 5,2. Czyli nie siła hamowania ma być 50 procent tylko ciśnienie płynu w obwodzie ma być o ok. połowę mniejsze z tyłu jak z przodu.
Siła hamowania jest jeszcze mniejsza z tyłu co wynika z mniejszej średnicy tłoczka z tyłu.
Siła hamowania jest jeszcze mniejsza z tyłu co wynika z mniejszej średnicy tłoczka z tyłu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości