2.0 8v spalanie oleju - prośba o pomoc
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
2.0 8v spalanie oleju - prośba o pomoc
Na początku przepraszam jeśli taki temat nie powinien powstać, jest mnóstwo tematów w szukajce które przestudiowałem o braniu oleju, jako że jestem posiadaczem mk4 z rzadko spotykanym silnikiem AQY 2.0 8v benzyna chcę zaciągnąć porady.
mój problem polega na tym że od wymiany oleju - 2tyś km temu, dolewałem już dwa razy po ok 0,3l/1000km, autko jeździ na mobil 1 5w50, poprzedni właściciel nasz forumowicz więc jest szczery dolewał 0.3l/5000tys tyle robił rocznie, przebieg autentyczny 96tys. spotkałem się z opiniami że ten silnik lubi spalać olej , jedni mówią tak inni że nie , stoję przed dylematem - zmienić olej na motul tylko jaki syntetyk czy półsyntetyk ? czy od razu zabrać się za uszczelniacze co mi się średnio uśmiecha bo to zaś $$$ kosztuje, mechanik zalecił mi wymianę na początek na półsyntetyk, a później ew uszczelniacze itd. poradźcie coś... dodam że autka nie męcze spokojnie śmigam do 3tyś obrotów, kopcić nie kopci, sam już nie wiem czy tak jeździć czy remontować ale przy tym przebiegu?
mój problem polega na tym że od wymiany oleju - 2tyś km temu, dolewałem już dwa razy po ok 0,3l/1000km, autko jeździ na mobil 1 5w50, poprzedni właściciel nasz forumowicz więc jest szczery dolewał 0.3l/5000tys tyle robił rocznie, przebieg autentyczny 96tys. spotkałem się z opiniami że ten silnik lubi spalać olej , jedni mówią tak inni że nie , stoję przed dylematem - zmienić olej na motul tylko jaki syntetyk czy półsyntetyk ? czy od razu zabrać się za uszczelniacze co mi się średnio uśmiecha bo to zaś $$$ kosztuje, mechanik zalecił mi wymianę na początek na półsyntetyk, a później ew uszczelniacze itd. poradźcie coś... dodam że autka nie męcze spokojnie śmigam do 3tyś obrotów, kopcić nie kopci, sam już nie wiem czy tak jeździć czy remontować ale przy tym przebiegu?
Re: 2.0 8v spalanie oleju - prośba o pomoc
Teraz to nawet nowe autka maja prawo brać olej, zdaniem producentówmarnon pisze: mechanik zalecił mi wymianę na początek na półsyntetyk, a później ew uszczelniacze
Jeśli chodzi o Twoje auto to rzeczywiście trochę mały przebieg jak na tego typu remonty...
A może rzeczywiście już pora na półsyntetyk , ale to Twoja decyzja ... popytaj użytkowników mkIV z tymi silnikami , może ktoś Ci coś doradzi.
zerknij jeszcze tutaj temat podobny, trochę stary tylko tam chodziło o mkIII chyba jednemu użytkownikowi wymiana pomogła zerknij tutaj
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 00:13 przez pawex, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Droga olejowa to nie tylko silnik > zerknij na odmę pewnie wybiera ci oliwę > powodem takiego stanu rzeczy jest jakaś drobna nieszczelność silnika > w przypadku tdi odpięcie odmy pomaga, ale benzynka jest sterowana odma w wielu przypadkach (podtrzymywanie obrotów itd) zrób wywiad >>> przez pierścionki na bank tyle nie przechodzi > zerknij na układ przepustnicy > czy nie jest zasyfiony?
to ciekawe co piszesz... gdzie jest odma? bo z tego co wiem to jakaś rura chyba... nie znam się, co rozumiesz przez nieszczelność silnika? miałem minimalne pocenie się na uszczelce pod pokrywą zaworów- właśnie naprawiona, i miska olejowa była luźna ale jest dokręcona , tam tylko minimalnie się pocił olej ale nie było żadnych plam i kapania...fleshu pisze:Droga olejowa to nie tylko silnik > zerknij na odmę pewnie wybiera ci oliwę > powodem takiego stanu rzeczy jest jakaś drobna nieszczelność silnika > w przypadku tdi odpięcie odmy pomaga, ale benzynka jest sterowana odma w wielu przypadkach (podtrzymywanie obrotów itd) zrób wywiad >>> przez pierścionki na bank tyle nie przechodzi > zerknij na układ przepustnicy > czy nie jest zasyfiony?
takie dolewanie to tak naprawde nic, nowe samochody wg instrukcji (w praktyce też) mogą zużywać nawet 0,5 do 1l/1000km.marnon pisze:0,3l/1000km
Nie zmieniaj oleju przy taki zużyciu szkoda silnika tak naprawdę.
Lepiej będzie zrobić uszczelniacze, bo po wymianie oleju na pólsyntetyk problem z czasem powróci a wtedy olej bedziesz miał słaby i uszczelniacze i tak do wymiany.
Sprawdź odmę tak jak koledzy piszą na początek.
Na forum jest sporo tematów o odmie poszukaj.
Pozdrawiam
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości