WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

biegacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw lip 31, 2008 22:15
Lokalizacja: W-WA

WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

Post autor: biegacz » wt lip 21, 2009 15:31

witam wszystkich poniewaz tez czeka mnie wymiana rozrzadu a torche czasu juz spędzilem na forum czyając na ten temat przez ostatnie dwa dni więc moje pytanie jest takie czy jednak nie pokusic się o zmiane rozrządu samemu.problem tylko ze wiedze teoretyczną mam ale nigdy tego nie robilem w praktyce a jak wiadomo teoria z praktyką nie idzie parze.Tak myśle sobie może ze było już wiele super przygotowanych FOTOPORAD do innych czynności a moze ktoś z wielkich GIGANTÓW tego forum pokusi sie i zrobi taką fotoporade odnośnie wymiany rozrządu z góry dzieki wszystkim .
Ostatnio zmieniony wt lip 21, 2009 15:56 przez biegacz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mac Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 00:53
Lokalizacja: KatoVWice
Kontakt:

Post autor: Mac Abra » wt lip 21, 2009 16:09

podłączam się do pytania bo tez chce wymienic pasek [nie mam niestety kasy na full rozrząd]


Obrazek

Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Post autor: Omek » śr lip 22, 2009 14:49

Proszę bardzo
porada z forum audi80 ale może się przyda (silnik ten sam tylko zamiast demontażu zderzaka,odkręcamy prawe koło)

Może jeszcze o MK4
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 15:18 przez Omek, łącznie zmieniany 2 razy.



biegacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw lip 31, 2008 22:15
Lokalizacja: W-WA

Post autor: biegacz » wt sie 11, 2009 22:44

nadal nie zmieniłem rozrządu brak czasu jak zwykle ale znalazłem to
http://www.tdiclub.com/articles/A3-TimingBelt/ jak dla mnie opis profesionalny.Reszta co potrzebna to pare narzędzi dostępnych na necie i troche oleju w głowie i można myśle samemu dać rade -zawsze to jakeś wyzwanie.Tak przy okazji poprzdni rozrząd wymienial mi mechanik metodą na ZNAKI KOREKTOREM samochód chodzi bez problemu do teraz (ryzykowałem nie dając auta do PROFESIONALNEGO MECHANIKA)za duze koszty -mieszkam w UK .Ale tak jak mówie wszystko do czasu tym razem zaryzykuje jednak sam i podejme sie tego wyzwania :helm:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr sie 12, 2009 09:20

Przyznam że tragiczniejszej w opisie instrukcji wymiany rozrządu jak ta dot. Mk4 przytoczona przez usera Omek jeszcze nie widziałem.
I nie piję tu do usera - stary szacun dla Ciebie wielki żeś to gdzieś wykaraskał i wlepił na forum ale do tego kto to przygotował...
Po kiego grzyba tam pokrywę rozrządu demontować ??
Po kiego grzyba ruszać koło zębate z wałka rozrządu ??
Przecież 99% takich operacji zakończy się nieprawidłowym jego ponownym założeniem (bo i 99% samodzielnych wymian odbywa się bez tych wszystkich blokad i ściągaczy a jedynie przy pomocy klucza do naciągu napinacza choć i to da się obejść szczypcami segera podgiętymi...)
Ustawia się to wszystko na znaki, blokuje gdzie się da i luzuje napinacz. Problem to jest najczęściej z włożeniem tam rąk i kluczy lub z wyjęciem pompy wody bo często trafia akurat w podłużnicę i marnujemy 30 min na znalezienie tej jednej, jedynej "pozycji" w której da się ja stamtąd wydobyć :helm:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 12, 2009 09:31

Piasek pisze:Po kiego grzyba tam pokrywę rozrządu demontować ??
yyyy żeby liniałem zablokować wałek rozrządu ?
Piasek pisze:Po kiego grzyba ruszać koło zębate z wałka rozrządu ??
koło jest na stożku ... później zakładasz z powrotem koło, nie nabijając jeszcze na stożek, wtedy wszystko się ładnie układa ... nie bez potrzeby masz zrobiony otwór do zbicia koła...



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr sie 12, 2009 10:18

No i już to widzę jak każdy w garażu, mając do dyspozycji kpl chińskich kluczy nasadowych z allegro poprawnie to wykona...
Tylko trzeba wziąć pod uwagę fakt iż w takim 10-cio letnim (albo i starszym TDI) przy próbie odkręcenia koła z wałka (którego nikt od wyjazdu z fabryki nie ruszał) coś na pewno pęknie... i pól biedy jeżeli to będzie klucz... a nie urwana w połowie szpilka, utleniona i zapieczona...
Mieliśmy już kilka takich silników gdzie ktoś się naoglądał instrukcji takich jak powyższa, a później próbował to samo zrobić w domu przy pomocy młotka i przecinaka... Koło na wałku bardziej ósemkę niż okrąg przypominało...
W przypadku starych pojazdów i silników nadgorliwość na prawdę zgubna bywa...
W takim 1Z z `95r w którym rozrządu nikt od 5-ciu lat (i 300 tys km) nie wymieniał - pomimo iż wszelkie znaki na niebie i ziemi uparcie twierdzą iż należało to zrobić dużo wcześniej i to przynajmniej 2x - samo odkręcenie śruby mocującej koło pasowe na wale - to już "wyzwanie"
Ostatnio mieliśmy "asa" co w Polo z `97r chciał "se" płyn hamulcowy w garażu wymienić bo w "Auto świecie napisali że trzeba"... Pourywał wszystkie 4 odpowietrzniki z cylinderków... Dwa cieknące tylne dało się bez problemu wymienić na nowe za niewielkie pieniądze... a co zrobić z przednimi ???
4 godziny "rzeźba" z wykrętakami i gwintownikami była żeby przerobić je na większe... (dopasowane od C-360)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 12, 2009 10:26

Piasek pisze:Tylko trzeba wziąć pod uwagę fakt iż w takim 10-cio letnim (albo i starszym TDI) przy próbie odkręcenia koła z wałka (którego nikt od wyjazdu z fabryki nie ruszał) coś na pewno pęknie.
no to długo ten rozrząd wytrzymuje ... od wyjazdu z fabryki, jakieś 300kkm :chytry:
Piasek pisze:W przypadku starych pojazdów i silników nadgorliwość na prawdę zgubna bywa...
nawet w starym TDI rozrząd musi być ustawiony idealnie, inaczej albo nie odpali, albo będzie kuleć
dlatego nie rozumiem dlaczego piszesz, że zbijanie kółka wałka i blokowanie liniałem wałka to bzdura :panna: skoro robisz tak jak w niektórych poradach (czyt. na flamastra) to współczuję ludziom którym auta naprawiasz ...
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 10:28 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr sie 12, 2009 10:47

Nie napisałem nigdzie że to bzdura...
Nie napisałem nigdzie że robię coś na flamastra...
Nie napisałem również że poprawne ustawienie rozrządu (i kąta wtrysku bo zapewne o to Ci chodzi) to bzdura...
Stwierdzam fakt iż dla kogoś kto nie robił tego nigdy - zamieszczona instrukcja obsługi będzie i tak niewykonalna w "profesjonalny sposób" ze względu na brak odpowiednich narzędzi... Zacznie się kombinowanie "domowymi sposobami" - taki Adam Słodowy 2009 a zakończy postem na forum: "Ludzie pomóżcie..."
Dlatego najprostszą i możliwie najbezpieczniejsza metodą dla początkujących będzie jednak wymiana bez demontażu kół, pokryw itp... Najwyżej kat wtrysku poleci co jeszcze tragedią nie jest...
I przestań mi wyjeżdżać z tekstami o współczuciu bo widzę "klasyczny polaczek" z Ciebie wyłazi... Pokrzyczeć na forum to wszyscy Cię za "guru" będą mieli... Nic bardziej mylnego... Dla mnie pieniacz będziesz...
P.S.
A odnośnie rozrządów - to wnioskuje że mało jeszcze w życiu widziałeś...
Skończ z wygłaskanymi autami userów z forum - a zabierz się za to co ściągają handlarze i "pasą" tym "łaknących okazji z Niemiec, od emerytowanego policjanta" ...
Wtedy dopiero "cuda panie - cuda..." ujrzysz...
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 10:49 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 12, 2009 11:05

Piasek pisze:Nie napisałem nigdzie że to bzdura...
Nie napisałem nigdzie że robię coś na flamastra...
Nie napisałem również że poprawne ustawienie rozrządu (i kąta wtrysku bo zapewne o to Ci chodzi) to bzdura...
Stwierdzam fakt iż dla kogoś kto nie robił tego nigdy - zamieszczona instrukcja obsługi będzie i tak niewykonalna w "profesjonalny sposób" ze względu na brak odpowiednich narzędzi... Zacznie się kombinowanie "domowymi sposobami" - taki Adam Słodowy 2009 a zakończy postem na forum: "Ludzie pomóżcie..."
Dlatego najprostszą i możliwie najbezpieczniejsza metodą dla początkujących będzie jednak wymiana bez demontażu kół, pokryw itp... Najwyżej kat wtrysku poleci co jeszcze tragedią nie jest...
Jak ktos nie ma przyrządów to nie robi .. daje mechanikowi do zrobienia , wątpię , zeby ktoś ryzykował posypaniem sie silnika i remont za kilka tyś zł ...
Piasek pisze:I przestań mi wyjeżdżać z tekstami o współczuciu bo widzę "klasyczny polaczek" z Ciebie wyłazi... Pokrzyczeć na forum to wszyscy Cię za "guru" będą mieli... Nic bardziej mylnego... Dla mnie pieniacz będziesz...
i jestem pieniacz , gdy ktoś głupoty wypisuje , i proszę Cię nie oszukuj sam siebie ... napisałeś , ze porada jest tragiczna ... tragiczne to jest to co Ty doradzasz ... robić bez blokad, najwyżej kąt wtrysku się zmieni :panna: no to życzę powodzenia ludziom którzy się tego posłuchają
Piasek pisze:A odnośnie rozrządów - to wnioskuje że mało jeszcze w życiu widziałeś...
Skończ z wygłaskanymi autami userów z forum - a zabierz się za to co ściągają handlarze i "pasą" tym "łaknących okazji z Niemiec, od emerytowanego policjanta" ...
Wtedy dopiero "cuda panie - cuda..." ujrzysz...
na pewno nie zobaczę paska po 300kkm

[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 11:09 ]
i jeszcze moze napiszesz, że oleju przez 300kkm nikt nie zmieniał ? wątpię, żeby mechanik zmieniając olej nie zainteresował się rozrządem
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 11:10 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr sie 12, 2009 11:11

Czyli jednak pieniacz...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sie 12, 2009 11:12

Piasek, glupoty piszesz i tyle, w jaki sposob stwierdzasz polozenia walka rozrzadu bez zdjetej pokrywy zaworow?, na oko? na czuja?

pisalem to raz na porum napisze raz jeszcze

po to sie luzuje kolo walka rozrzadu zeby przy naciganiu:
a) pasek napial sie rowno po obu stronach kola rozrzadu
b) nie ruszyc przy tym walka rozrzadu

jesli nie masz narzedzi (nie mowie o wiedzy bo to zawsze da sie zalatwic :) ) to sie za to nie bierzesz

a robienie tego bez zdejmowania kola i pokrywy to tak jak robienie na markery - fuszerka

owszem mozesz robic w taki sposob sam sobie ale nie polecaj tego innym


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 12, 2009 11:16

Piasek pisze:Czyli jednak pieniacz...
jak najbardziej ... taki mój charakter
Adamm pisze:owszem mozesz robic w taki sposob sam sobie ale nie polecaj tego innym
dokładnie tak ... to jest loteria, może się uda, a może się nie uda .... no i kilka tyś w plecy
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 11:23 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sie 12, 2009 11:21

Stwierdzam fakt iż dla kogoś kto nie robił tego nigdy - zamieszczona instrukcja obsługi będzie i tak niewykonalna w "profesjonalny sposób" ze względu na brak odpowiednich narzędzi... Zacznie się kombinowanie "domowymi sposobami" - taki Adam Słodowy 2009 a zakończy postem na forum: "Ludzie pomóżcie..."
Dlatego najprostszą i możliwie najbezpieczniejsza metodą dla początkujących będzie jednak wymiana bez demontażu kół, pokryw itp...

sam sobie przeczysz

robienie Twoim sposobem to wlasnie
kombinowanie "domowymi sposobami"


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 46 gości