[MK2] zmiana silnika z 1.6 benzyna na 1.6TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

paranoic_killer

[MK2] zmiana silnika z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: paranoic_killer » wt paź 25, 2005 15:07

Witam wszystkich! Jestem tu nowicjuszem i mam następujący problem- posiadam MK2 z benzynowym 1.6, który jest w super stanie i wogóle, ale spalanie mocno mnie szarpie po kieszeni. LPG odpada. Chciałbym zmenić motorek na 1.6 TD- ceny w miare przystepne, moc niezła (80KM prawda??) no i spalanie! Pytanie- co musze kupić i wymienić aby wszystko ładnie śmigało? Silnik+ skrzynia napewno, ale co jeszcze? No i kto może się takiej podmianki podjąć?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt paź 25, 2005 15:38

Czemu niby lpg odpada? Uzasadnij? :>

Co do TD'kow..

Trzy rodzaje: 1V (60 KM), JR (70 KM) SB (80KM)

Aby to zaszczepic to potrzebujesz silniczor z osprzetem, skrzynka zostaje z benzyny - w tamtych czasach VW nie rozrnoznial skrzynek benzyna/diesel przy podobnych pojemnosciach (pakowali skrzynki 4S i 4T zarowno do benzynek 1.6 - 1.8 i do TD'kow)
Uklad paliwowy zostaje, dokladasz tylko filtr paliwa dieslowski, wywalasz filtr weglowy aktywny (pochlaniacz oparow paliwa) z benzyniaka, zakladasz wieksza chlodnice. Mocowania silnika sa te same, nalezy jednakze zmienic poduszki silnika na te od diesla.

Dodatkowo przy silniku SB potrzebujesz dodatkowy osprzet silnika (dodatkowa, elektryczna pompa wody - dla chlodzenia wodnego turba i intercooler kompletny - zaczepy, plastiki, weze)

Pozatym zostaje kwestia elektryki: zmiana budzikow, zalozenia przekanika swiec zarowych + podlaczenie go do czujnika temperatury + pociagnac zasilanie do swiec, podlaczenie oraz podanie 12V po stacyjce na pompe paliwa. Wsio :D

Reszte gratow wywalasz bo nie potrzebne :>



paranoic_killer

Post autor: paranoic_killer » wt paź 25, 2005 15:51

Dzieki wielkie! Teraz mam jasność! Jakoś z lpg mam same złe doświadczenia, pozatym zależy mi na miejscu- butla w kole nierozwiązuje sprawy, bo zapas w bagażniku to problem. Montowanie lpg do wozu który ma 210tyś przebiegu nie wróży mu długiej jazdy raczej... A tak pozatym poprostu lubie ropniaki! No i moc jest większa (jeśli chodzi o SB)!!

[ Dodano: Wto Paź 25, 2005 16:55 ]
Teraz jeszcze tylko ostatnie zapytanie- jaki może być ostateczny koszt takiej zabawy?? Taki silnik kosztuje ok 1300zet. W reichu 200 euro- opłacałoby się chyba przywieźć. Ile może kosztować przekładka oraz te wszystkie graty?

[ Dodano: Sro Paź 26, 2005 16:54 ]
Rozeznałem się nieco jeśli chodzi o silniki i trafiła mi się niezła okazja na JR. Pytanie czy można do niego domontować później intercooler itp tak jak w SB i da to wzrost mocy?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości