[MK2] zmiana silnika z 1.6 benzyna na 1.6TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

paranoic_killer

[MK2] zmiana silnika z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: paranoic_killer » wt paź 25, 2005 15:07

Witam wszystkich! Jestem tu nowicjuszem i mam następujący problem- posiadam MK2 z benzynowym 1.6, który jest w super stanie i wogóle, ale spalanie mocno mnie szarpie po kieszeni. LPG odpada. Chciałbym zmenić motorek na 1.6 TD- ceny w miare przystepne, moc niezła (80KM prawda??) no i spalanie! Pytanie- co musze kupić i wymienić aby wszystko ładnie śmigało? Silnik+ skrzynia napewno, ale co jeszcze? No i kto może się takiej podmianki podjąć?

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.

Post autor: SToRM » wt paź 25, 2005 15:38

Czemu niby lpg odpada? Uzasadnij? :>

Co do TD'kow..

Trzy rodzaje: 1V (60 KM), JR (70 KM) SB (80KM)

Aby to zaszczepic to potrzebujesz silniczor z osprzetem, skrzynka zostaje z benzyny - w tamtych czasach VW nie rozrnoznial skrzynek benzyna/diesel przy podobnych pojemnosciach (pakowali skrzynki 4S i 4T zarowno do benzynek 1.6 - 1.8 i do TD'kow)
Uklad paliwowy zostaje, dokladasz tylko filtr paliwa dieslowski, wywalasz filtr weglowy aktywny (pochlaniacz oparow paliwa) z benzyniaka, zakladasz wieksza chlodnice. Mocowania silnika sa te same, nalezy jednakze zmienic poduszki silnika na te od diesla.

Dodatkowo przy silniku SB potrzebujesz dodatkowy osprzet silnika (dodatkowa, elektryczna pompa wody - dla chlodzenia wodnego turba i intercooler kompletny - zaczepy, plastiki, weze)

Pozatym zostaje kwestia elektryki: zmiana budzikow, zalozenia przekanika swiec zarowych + podlaczenie go do czujnika temperatury + pociagnac zasilanie do swiec, podlaczenie oraz podanie 12V po stacyjce na pompe paliwa. Wsio :D

Reszte gratow wywalasz bo nie potrzebne :>

paranoic_killer

Post autor: paranoic_killer » wt paź 25, 2005 15:51