Witam. Jako że jestem początkującym kierowcą to liczę na delikatną wyrozumiałość Posiadam Golfa 3 1.4 kat benzyna 92rok Wersja 5biegowa
Pierwszym pytaniem/problemem jest sprzęgło, strasznie wysoko łapie, to znaczy że delikatnie naciskam pedał i już a moc puszcza od połowy pedału. Teraz bardzo mnie intryguje to czy to wina sprzęgła czy może linki, jako że przy kupnie auta, musialem czekać z sekunde lub nawet dwie zeby sprzęgło wrociło do góry, wyrwałem troszke gumy z linki i stalo sie miększe ale dalej wysoko łapie, oznacza to końcówke sprzęgła ? Podpowiem że na ogół skrzynia nie zgrzyta przy zmianie biegów a napewno nie przy 2-3 3-4 4-5
Drugim pytaniem problemem jest skrzynia a dokładniej Jedynka, poruszany był juz ten temat aczkolwiek koledze nie wchodził czasem wsteczny a mi wchodzi bez problemu ale czasami jak chce zmienić bieg na jedynke to skrzynia chrapnie sobie. tyle ze jesli popcham lewarek jednolitą siłą, to po sekundzie wskoczy bez dzwieku. hmm w tym momencie mi napiszecie że pewnie synchronizator, ale mam problem który tez byl na tym forum że mi wycieka olej z "popychacza" od lewarka zmiany biegu, tej rurki dzięki której sie biegi zmieniają, wiem jak wymienić tą "uszczelke" ale nie znam stanu oleju skrzyni, będe zmieniał filtry oleje w przyszłym tyg. i po prostu chce wiedzieć czy to może byc wina oleju w skrzyni.
I jeszcze jedno szybkie pytanie które tez pewnie było poruszane 12400340razy na forum Polećcie mi dobre sprzęgło ? Nie stać mnie na Valeo myslałem nad Statimem, jeśli nie to sprzęglo do 300zł czy cos takiego sie znajdzie ? Najbardziej by mnie interesowała opcja Statim ale w ciemno nie kupie bo musze zmienic łożysko jeszcze wymienic filtry olej wiec padne na małe koszta. W ostateczności jak ktoś zna informacje jeszcze chcialbym wiedzieć ile wchodzi oleju do skrzyni, do silnika, i jakiej firmy polecicie olej do skrzyni a jaki do silnika. Pozdrawiam i z Gory dziękuje za odpowiedzi i traktujcie mnie jak newbie bo mam miesiąc prawo jazdy a Moj golf kosztowal niecale 2tys i trzeba z nim zrobic, a postanowilem zacząć od najwazniejszych bo silnik jest w dobrym stanie mimo kilku rzeczy do roboty ale podwozie do łatania.
Pytanie odnośnie sprzęgła i skrzyni. Ciężka jedynka i pedał.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Zacznij od wymiany linki sprzęgła , ja też miałem taki problem mam też 1.4 92 rok i u mnie to pomogło, linka była wyciągnięta . Jesli bedziesz miał już mus wymienic sprzegło to ja bym ci radził dołożyc te 100zł a nie kupowac statima, co to wogóle jest ?? . valeo, luk lub sachs (ale to juuż droższa opcja, chociaz dzis na allegro widziałem cały komplet sachsa złożyskiem za 320zł z wysyłką sam nie mogłem uwierzyc,) . wybór jak zwykle należy do ciebie. Jesli olej to ja osobiscie leje mobil 10w-40 półsyntetyczny cena ok 70 - 80zł za 4litry, starczy do 1.4 . tylko nie kupuj oleju w markecie bo widziałem ten sam olej nawet za 130zł . olej do skrzyni tez leje półsyntetyczny, tu raczej firma nie ma az takiego znaczenia. pozdrawiam
[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 19:00 ]
no i jesli wycieka ci olej ze skrzyni , to może juz go tam prawie nie ma więc to tez może byc przyczyna ciężko wchodzącego biegu
[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 19:00 ]
no i jesli wycieka ci olej ze skrzyni , to może juz go tam prawie nie ma więc to tez może byc przyczyna ciężko wchodzącego biegu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości