przekażnik nr 36 (nie brzęczy)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kuba_8686
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn cze 16, 2008 11:59
Lokalizacja: Wrocław

przekażnik nr 36 (nie brzęczy)

Post autor: kuba_8686 » pn cze 22, 2009 09:07

witam

problem dotyczy przekaznika nr 36 -brzęczyk który nie chcę współpracować.

do rzeczy: Wyjety przekaznik podłączony na krótko do prostownika - działa!
Jednak gdy umijscowie go w skrzynce z bezpiecznikami w miejscu gdzie powinien sie znajdować to juz nie chce działać przy otwartych drzwiach i zapolonych światłach - bo temu ma służyć.

Co moze być przyczyną? Bezpiecznik przepalony, kabel sie wyczepił z gniazda gdzie jest wczepiany przekaźnik?

Proszę o jakieś wskazówki


pozdrawiam



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn cze 22, 2009 09:09

Tak dla ścisłości:
Krańcówka w drzwiach działa?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 22, 2009 10:04

Albo krańcówka w drzwiach, albo moze być jeszcze kostka stacyjki - ma zwarcie i podaje sygnał, że kluczyk jest w stacyjce. Jeszcze może być tak, że przy podłaczaniu radia ktos zwarł przewody stały +12V i +12V po stacyjce - efekt ten sam.



kuba_8686
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn cze 16, 2008 11:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuba_8686 » pn cze 22, 2009 11:44

wiec krancówki w drzwiach nie sprawdzałem, dzisiaj sie rzucę do tego.
rozumiem ze ma to "puszczać" prąd albo go rozłańczac?

Kostkę stacyjnki- znajde tam jedna? jesli ona to tylko i wyłacznie kwalifikuje sie do wymiany? jaki koszt tego?

co do radia to nie pamietam jak z tymi kablami, ale kupowałem kostkę ISO aby podłaczyć radio Kenwood. wiec organoleptycznie sparwdzając moge wyciagnać/odczepić radio od przewodów i dalej szukać przyczyny.
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 11:45 przez kuba_8686, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 22, 2009 14:57

Krańcówka ma 3 przewody - bo tam w środku w niej są dwa styki. Brązowy - to masa, jest jeszcze biało-brązowy i żółto-brązowy. Brzęczek sterowany jest tym żółto-brązowym. Wyciągnij przekaźnik z podstawki, podłącz miernik pod +12V i zobacz, czy na którymś pinie w podstawce pojawia się masa, jak otworzysz drzwi. Jak tak, to zobacz, czy przypadkiem nie ma tam gdzieś +12V pomimo wyłączonych świateł i wyciągniętego kluczyka ze stacyjki. Ten sam sygnał, który steruje radiem z kluczyka jest też wykorzystywany do włączania brzęczka - stad podejrzenie, że jak ktoś namieszał przy radiu, to brzęczek może nie działać.



kuba_8686
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn cze 16, 2008 11:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuba_8686 » pn cze 22, 2009 19:16

to moze bedzie prościej jak wyciagne radio i wyeliminuje przynajmiej jeden przypadek. wtedy szukać bede gdzies dalej przyczyny???



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 22, 2009 19:36

No jak wolisz - jak dla mnie to łatwiej wyciągnąć przekaźnik i sprawdzić czy odpowiednie sygnały pojawają się w odpowiednim momencie.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn cze 22, 2009 20:39

a ten brzeczek to w wszystkich golfach jest mk3


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » pn cze 22, 2009 21:52

Po pierwsze to czy ten przekaznik to kiedykolwiek działóal czy go kupiłes i włozyłes. Bo w golfach przed 95 rok ro nie wystarczy włozyc przekaznik lecz trzeba przerobic lekko instalacje


VW NA ZAWSZE

kuba_8686
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn cze 16, 2008 11:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuba_8686 » wt cze 23, 2009 12:45

tzn. jak kupiłem auto to przekaźnik brzeczał jak mu sie podobało. czasmi sie odzywał czasmi nie. nastepnie po jakimś czasie zauwazyłem jakby delikatny odgłos odchodził ze skrzynki bezpieczników, pozniej to wogule przestało i zapomniałem o sprawie az do momentu kiedy kilkakrotnie zostawiałem auto na zapalonych światłach.

Także instalacja musi być. mój golf to ostatni wypust z '97 roku

[ Dodano: 24 Cze 2009 11:03 ]
Lipek81 pisze:Albo krańcówka w drzwiach, albo moze być jeszcze kostka stacyjki - ma zwarcie i podaje sygnał, że kluczyk jest w stacyjce. Jeszcze może być tak, że przy podłaczaniu radia ktos zwarł przewody stały +12V i +12V po stacyjce - efekt ten sam.
miałeś racje, kable od radia były zmostkowane +12V zółty i czerwony.

buzzer zaczął działać. Teraz tylko jak podłacze zółty i czerwony kabel osobno bez zmostkowania to radio mi nie działa.

co w takim układzie musze uczynić aby wszytko działało. jakiś kabel uciąć???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 205 gości