Czy wymiana uczszelniaczy zaworów wystarczy?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kilert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 13:52
Lokalizacja: Dębica

Czy wymiana uczszelniaczy zaworów wystarczy?

Post autor: kilert » pt cze 12, 2009 22:17

Witam

Mam taki problem w golfie 1.6D że bierze mi olej średnio 1l na 3000 km. Silnik ma przejechane (przyjanmniej na liczniku jest tyle) 280 tys. Oleju w płynie nie ma. Specjalnie nie kopci na siwo przy zapalaniu jedynie przez chwile troche. Pali bez problemu. Przedmuchy lekkie są takie że korka nie zrzuci i "czystym" powietrzem dmucha. I nie wiem co robić czy wystarczy wymiana samych uszczelniaczy czy trzeba poczynić powazniejsze badania? Aha olej jaki wlewam to Lotos Diesel 15W40.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt cze 12, 2009 23:02

Na pewno nie zaszkodzi a nie kosztuje jakichś tam astronomicznych pieniędzy aby się nad nią zastanawiać... Org. ELRING`a to wydatek rzędu 2,80 zł za sztukę o ile dobrze pamiętam... Nieco "sposobiku" trzeba aby je wymienić bez zwalania głowicy... Jeżeli natomiast zamierzasz trochę więcej kasy włożyć żeby mieć zrobione to raz a dobrze i na lata to:
- uszczelka głowicy ELRING ok 80 zł
- planowanie głowicy ok 50 zł (w tym sprawdzenie szczelności i dotarcie gniazd)
- wymiana uszczelniaczy prowadnic j.w
- wymiana pierścieni tłokowych (GOETZE ok 40 zł na jeden tłok)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt cze 12, 2009 23:56

Kolega Piasek, dobrze radzi,więc jeśli auto jest godne zainwestowania pewnej kwoty,to nie ma się co zastanawiać.Koszt części do takiego zabiegu z wymianą oleju,rozrządu,wszystkich uszczelek i uszczelniaczy wyniósł mnie coś w granicach 500-600zeta.
Dodać jeszcze mogę,że jeśli głowica jest prosta,beż wżerów i zarysowań,to planowanie należy sobie odpuścić.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 23:58 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

kilert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 13:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: kilert » sob cze 13, 2009 11:47

Dzieki chłopaki. Myśle że na razie wymienie mu tylko uszczelniacze i zobacze co to zmieni. Co do uszczelki i innych rzeczy to juz jest grubsza robota i co za tym idzie większe koszty na które mnie na razie nie stać. A powiedzcie mi jeszcze czy szklanki tez od razu wymieniać czy zostawić stare? Silnik troche klekocze ale równomiernie.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » sob cze 13, 2009 12:34

kilert pisze:czy szklanki tez od razu wymieniać czy zostawić stare?
Wypadałoby wymienić jak i tak już rozebrane będzie - ale to kolejne 2 stówki...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob cze 13, 2009 12:39

kilert pisze:Myśle że na razie wymienie mu tylko uszczelniacze i zobacze co to zmieni
Szkoda tylko czasu i pieniędzy(choć te w takim przypadku niewielkie) na takie niby remonty.Przy takich ilościach pobieranego oleju,to na bank pierścienie do wymiany.
Wiem co piszę,bo ojciec ma golfa z takim samym sinikiem.
Jak nie będziesz umiał wymienić uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy,to będziesz musiał tak czy inaczej ją zdjąć.
A wtedy warto zrobić wszystko kompleksowo.Raz,a porządnie.
Dodam tylko,że można też wymienić prowadnice zaworów,chyba,że nie ma zbyt dużych luzów bocznych.


AFN 165,5@380,8

Alumka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 20, 2009 13:52
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

Post autor: Alumka » pn lip 20, 2009 14:05

Mam Golfa IV 1.4 silnik benzyna i mam pytanko jak wymienie pierscienie tlokowe to okolo ile kilometrow moge przejechac???



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn lip 20, 2009 16:30

To jest dział diesel,ale skoro pytasz o benzynkę to o ile w dieslu wymiana samych pierścieni bez szlifu nie zawsze daje oczekiwany efekt na dłużej , to w benzynie efekt bywa bardziej zadowalający.Zdarza się jednak że po wymianie samych pierścieni wskutek dużego zużycia cylindrów po wymianie są przedmuchy na skutek niedopasowania powierzchni pierścień -cylinder .Podsumowując :wymiana samych pierścieni bez szlifu cylindrów daje mniej zadowalający efekt .A ile na tym pojeżdzisz ?No cóż nikt nie odpowie jednoznacznie .Efekt może utrzymywać się i kilkanaście i kilkadziesiąt tysięcy...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości