AHU vs. ALE vs. 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adi_kozak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob cze 06, 2009 22:58
Lokalizacja: Polski/Kanady

AHU vs. ALE vs. 1Z

Post autor: adi_kozak » sob cze 06, 2009 23:04

Czy ktoś mi morze powiedzieć który z tych silników jest lepszych, albo jakieś opinie o nich?
Dziękuje.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob cze 06, 2009 23:38

to te same silniki tylko z roznych lat :P , moga sie roznic sterownikiem silnika


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz cze 07, 2009 08:19

żaden z tych silników nie jest lepszy ani gorszy;
1Z jest najstarszy, potem był AHU i najnowszy jest ALE.


Obrazek

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » wt cze 16, 2009 00:16

A jak z tym kołem zamachowym? W nowszych nawet 90-konnych podobno był dmumas, ale nie wiem w których. Może zależy to jeszcze od auta, w jakim silnik jeździł...
A AGR i ALH?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 16, 2009 08:46

w tych trzech z tematu nie było dwumasowego koła, pojawiło się ono dopiero od którejś partii silników AGR z początku produkcji a w ALH było stosowane od początku.


Obrazek

ŁukaszBed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 17, 2008 12:31
Lokalizacja: Skawina/Włynice (Radomsko)

Post autor: ŁukaszBed » wt cze 16, 2009 09:46

Ja mam ALE - jedyną różnicą jaką znalazłem jest informacja że jest inna turbina.
Natomiast sam silnik jest świetny. Mam przejechane 320 KKM, (przebieg pewny), oczywiście był po drodze notlauf, teraz mam wszystkie świece do wymiany ale pali od strzału.
Zużycie paliwa latem na zbiorniku w granicach 4,5 litra (70% poza miastem), zimą 5-5,2 (50 % poza miastem)
Osiągi - maksymalnie miałem prawie 200 (ale GPS pokazał 189 :jezor: ), turbina włączą się przy 2,4 tys obrotów. Silnik bierze normalnie ,8 litra oleju na 10 KKM - przejechałem 43 tysiace w 20 miecięcy. Auto 3-drzwiowe

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 09:52 przez ŁukaszBed, łącznie zmieniany 2 razy.


ŁukaszB
Ubezpieczenia, emerytury, inwestycje

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt cze 16, 2009 10:20

ŁukaszBed pisze:Silnik bierze normalnie ,8 litra oleju na 10 KKM
Czy to jest dobrze napisane?
8 litrow oleju silnikowego na 10 tysiecy kilometrow? :shock: :shock: :shock: :panna:
Chyba, ze tam mialo byc 0,8 :jezor:
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 10:20 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ŁukaszBed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 17, 2008 12:31
Lokalizacja: Skawina/Włynice (Radomsko)

Post autor: ŁukaszBed » wt cze 16, 2009 10:33

nie rozumiem - przecież jak byk stoi przecinek przed 8 - (taki nawyk z excela) - oczywiście 0,8 :panna:

:pub:
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 10:34 przez ŁukaszBed, łącznie zmieniany 1 raz.


ŁukaszB
Ubezpieczenia, emerytury, inwestycje

Awatar użytkownika
DrDomino
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt cze 15, 2007 14:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: DrDomino » wt cze 16, 2009 11:28

Ja znalazlem jeszcze jedna roznice w ALE...

kolektor dolotowy jest taki sam jak w AFNie wg ETKI a wiec i EGR sie rozni od tego z 1Z i AHU... ALE ma tez pare innych elementow wspolnych z AFN...

PS ostatnio ogladalem golfa z silnikiem ALE do sprzedazy i nie moge do dzis na sama mysl powstrzymac sie od komentarza magika co go chcial sprzedac... ("a Pan tez ma ALE i ma Pan taki sam super zawor, ktory powoduje ze turbo dziala juz od samego poczatku nie od 2000obr/min" tak powiedzial Pan wskazujac na zawor EGR... Ale chyba mysli, ze kazdy kupujacy to idiota)

Dominik
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 11:36 przez DrDomino, łącznie zmieniany 1 raz.


a to autko:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113473

Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » wt cze 16, 2009 12:05

DrDomino pisze:"a Pan tez ma ALE i ma Pan taki sam super zawor, ktory powoduje ze turbo dziala juz od samego poczatku nie od 2000obr/min" tak powiedzial Pan wskazujac na zawor EGR... Ale chyba mysli, ze kazdy kupujacy to idiota
hahahaha....
a powiedziales mu, ze lepiej jak sa 2 takie zawory bo wtedy turbina ma wiekszego kopa?
hahahah...



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » wt cze 16, 2009 12:11

Robertuss pisze:
DrDomino pisze:"a Pan tez ma ALE i ma Pan taki sam super zawor, ktory powoduje ze turbo dziala juz od samego poczatku nie od 2000obr/min" tak powiedzial Pan wskazujac na zawor EGR... Ale chyba mysli, ze kazdy kupujacy to idiota
hahahaha....
a powiedziales mu, ze lepiej jak sa 2 takie zawory bo wtedy turbina ma wiekszego kopa?
hahahah...
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

podzielam opinię kolegi!
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 12:11 przez 21Golfista21, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
RyKa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 602
Rejestracja: śr gru 28, 2005 11:17
Lokalizacja: PGS
Kontakt:

Post autor: RyKa » czw lip 30, 2009 10:26

lekki odkop zrobię.
mam silnik ALE, czy w nim jest turbo VNT czy takie jak w 1Z?
Oraz może podpowiedź po czym to poznać ?
Ostatnio zmieniony czw lip 30, 2009 10:26 przez RyKa, łącznie zmieniany 1 raz.


OCEŃ MOJEGO VARIANTA :
viewtopic.php?t=111720" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lip 30, 2009 10:59

z silników 90 konnych czyli 1Z, AHU, ALE, AGR i ALH tylko silnik ALH ma VNT, pozostałe mają turbo z zaworem upustowym wastegate, poznać to najprościej po elektrozaworze N75, który w ALH jest identyczny z N18 z tą różnicą, że ma biały łepek a w pozostałych N75 jest plastikowo-metalowy i wygląda tak
Obrazek


Obrazek

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » czw lip 30, 2009 15:02

po przejechaniu jakis 700000km AHU i 1Z pewniejszy dla mnie jest AHU. Przebiegi maja podobne AHU 220kkm 1Z 280kkm.


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości