Dzis robilem loga na 4biegu, bylo troche pod gorke. Przy ~1500obr/min wcisnalem gaz do deski. Samochod zaczal sie rozpedzac, doszedl do ponad 2000obrotow a wygladalo to tak:
1533
1701
2016
2415
2352
2541
2688
Takze, podejrzewam, ze sprzeglo powoli zaczyna mowic o sobie.
A pytanie brzmi: czy slabe sprzeglo jeszcze przed oznakami slizgania moze wplywac na ogolna moc silnika. Czy jest mozliwa jakas odczuwalna roznica pomiedzy nowka sztuka sprzeglem np z vr`a a sprzeglem po 250tys km ?
Dywagacje na temat padajacego sprzegla a mocy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Dywagacje na temat padajacego sprzegla a mocy
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
musisz sprawdzić czy sprzęgło się ślizga czyli czy po wciśnieciu gazu na wyzszym biegu obroty rosną rownomiernie do wzrostu prędkości czy nie ma takiego efektu że np jedziesz 100 km/h a po wcisnieciu gazu obroty wzrastają np o 500 czy 1000 a prędkośc pozostaje praktycznie bez zmian. wtedy sprzęgło się uślizguje i jest do wymiany. Nie wpływa ono na moc silnika tylko na przeniesienie momenty na skrzynię biegów i koła. czyli pomimo tego że silnik ma swoją moc to auto nie ma przyspieszenia ani szybkości maksymalnej.
Tez sie nad tym zastanawiam.Logi prawidlowe,a auto jedzie jak z otwartym spadochronem.Po wykluczeniu wszelkich innych usterek typowych dla TDI coraz bardziej sklaniam sie ku problemowi z przeniesieniem mocy na kola.Turbodoladowane ropniaki maja wiekszy moment obrotowy,a sprzeglo w porownaniu do benzyniakow chyba niewiele mocniejsze.Duzo przyspieszalem z niskich obrotow z gazem w podlodze i nie ma bata ,by przy takiej jezdzie nie dostalo po dupie.Objawow slizgania tez nie ma,ale nie musi to oznaczac,ze jest calkiem OK.A pytanie brzmi: czy slabe sprzeglo jeszcze przed oznakami slizgania moze wplywac na ogolna moc silnika. Czy jest mozliwa jakas odczuwalna roznica pomiedzy nowka sztuka sprzeglem np z vr`a a sprzeglem po 250tys km ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 378 gości