zaworek zwrotny recyrkulacji spalin....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

zaworek zwrotny recyrkulacji spalin....

Post autor: zangief » pt maja 22, 2009 21:41

Wyczytalem gdziej ze ow zaworek powinien puszczac w jedna strone a w drugą blokowac(dmuchając w niego)dzis zabrale sie za przegląd całego podcisnienia i zauwazylem ze u mnie puszcza w obie strony.Jak to naprawde ma być i jaką funkcje on spełnia?

Obrazek



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt maja 22, 2009 23:30

Kolego tak jak mówisz ten zaworek w jedną stronę ma puszczac w drugą blokować przepływ, a w układzie podcisnienia jest on na przewodzie doprowadzającym podcisnienie do układu. ma on za zadanie nie wpuszczenie do układu atmosfery po odłączeniu źródła podcisnienia czxyli po zgaszeniu silnika. Dzieki temu zaworkowi w układzie tj w przewodach i w akumulatorze podcisnienia pozostaje podcisnienie nawet gdy wakum nie zasysa, A wiadomo nie raz jest tak ze po zgaszeniu silnika naciskamy jeszcze pedał hamulca tym samym pozbawiamy układ serwa podcisnienia natomiast dalej w węzykach sterowania turbiny dzieki temu zaworkowi podcisnienie pozostaje. Dzieki czemu natychmiast po starcie silnika turbina jest od razu wysterowana i nie trzeba czekac az wakum wyssie powietrze z układu. Awaria tego zaworka nie wpływa ujemnie podczas preacy silnika, ale przy starcie silnika w całym układzie jest atmosfera i nie ma natychmiastowego wysterowania el. wykonawczych.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości