Dziwne luzy w przednim zawieszeniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
P4SEA, ja bym pojechał jeszcze na inną stację, albo do mechanika z dużym doświadczeniem. Nie może być tak że od kopnięcia się dużo koło rusza, chyba że przesadzasz. Na odległość co można było wymyślić to już ci napisano.
Ale ja w zimie też usłyszałem stuki w prawym kole, dwa razy byłem na stacji żeby mi to zlokalizowali: ależ skąd panowie powiedziaeli, żadnych luzów niema. Po powrocie do domu zdjąłem koło i stwierdziłem na sworzniu luz koło 2 milimetrów, trzeba było tylko większej siły użyć żeby się pokazał. Jeszcze trochę i bym się zabił jak by mi sworzeń wyskoczył. Więc: zasada ograniczonego zaufania
Ale ja w zimie też usłyszałem stuki w prawym kole, dwa razy byłem na stacji żeby mi to zlokalizowali: ależ skąd panowie powiedziaeli, żadnych luzów niema. Po powrocie do domu zdjąłem koło i stwierdziłem na sworzniu luz koło 2 milimetrów, trzeba było tylko większej siły użyć żeby się pokazał. Jeszcze trochę i bym się zabił jak by mi sworzeń wyskoczył. Więc: zasada ograniczonego zaufania
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 20:47 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Dokładnie jak napisał Ryszardo Sprawdź dokładnie tylne tuleje przedniego wahacza. Podstawowa zasada jakiej niestety nie stosuja w warsztatach to że śruby wachacza dokręca się jak samochód stoi na kołach a wahacze sa w pozycji w jakiej zazwyczaj porusza się samochód. Zazwyczaj jak auto jest na podnośniku "mądrzy" macherzy dokręcają śruby na maxa a jak opuszczą auto wystepują takie naprężenia że nawet nowe tuleje wytrzymuja góra 2 tygodnie. Dodatkowo jak chcesz usztywnić zawieszenie zakładaj pełne tylne tuleje wahacza a nie z dwoma wycięciami. Wtedy na 100% nie przesuniesz koła "z kopa"
Podaje numer pełnej oryginalnej 8N0 407 181B możesz po tym numerze kupić np zamiennik Lemfordera. Standardowo te tuleje były montowane w Seacie Cupra ale pasują plug&play.

Tomek Dx
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości